طرز تهیه دسر ژله خوشمزه برای سلامتی

طرز تهیه دسر ژله خوشمزه برای سلامتی

طرز تهیه دسر ژله خوشمزه برای سلامتی

آیا تا به حال یک دسر سالم با ژله درست کرده اید؟ ما قصد داریم یک سری دستور العمل ها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این ماده را در رژیم غذایی خود معرفی کنید.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه شیک نوتلا یا شیک شکلاتی کافی شاپ ها

طرز تهیه دسر ژله خوشمزه برای سلامتی

امکان تهیه دسرهای سالم با ژلاتین وجود دارد. این ماده می تواند ویژگی های ارگانولپتیک بسیاری از آماده سازی ها را بهبود بخشد ، بافت را بهینه کرده و اشتها آورتر کند. معمولاً در زمینه صنعتی استفاده می شود ، اما امکان استفاده از آن در خانه نیز وجود دارد.

ما قصد داریم طرز تهیه یک سری دسرهای سالم را به شما آموزش دهیم. با این حال ، به خاطر داشته باشید که تراکم غذایی آنها با غذاهای اصلی قابل مقایسه نیست. بهترین کار این است که اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی ضروری در طول وعده غذایی برآورده می شود ، و سپس با دسر تمام شده و طعم خوبی در دهان باقی می گذارد.

دسرهای سالم با ژله
ما بهترین دستور العمل ها را برای دسرهای ژله ای سالم که به راحتی تهیه می شوند انتخاب کرده ایم. شما می توانید آنها را بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی در رژیم غذایی معمولی قرار دهید.

1- طرز تهیه دسر ژله ماست
مهم است که ابتدا 2 نوار ژلاتین را در یک کاسه آب هیدراته کنید. برای سرعت بخشیدن به فرآیند ، ظرف را در فواصل 10 ثانیه ای در مایکروویو قرار دهید تا ژلاتین کاملاً حل شود.

سپس ، مخلوط را به همراه 3 فنجان ماست طبیعی شیرین نشده ، 1/2 فنجان پودر استویا و 1/2 فنجان تمشک به لیوان مخلوط کن وارد کنید . همه چیز را خرد کنید تا به یک نتیجه یکنواخت برسید.

در ظرف مناسب بریزید و بگذارید 3 ساعت در یخچال استراحت کند . پس از گذشت زمان ، آن را از قالب جدا کرده و آماده مصرف می شود.

ژلاتین نه تنها در صنایع غذایی استفاده می شود ، بلکه برای پخت و پز خانگی نیز کاربردهای کاربردی دارد.
برای آگاهی بیشتر آیا صرف شام فقط میوه یا ماست خوب است؟

2- ژله انبه
برای تهیه ژله انبه ، لازم است ابتدا میوه را به صورت تکه تکه باز کرده و برش دهید . 1/2 قطعه کافی است تفاله به همراه 100 میلی لیتر آب و آب 1/4 لیمو در لیوان مخلوط کن ریخته می شود. همه چیز له می شود تا به مخلوط همگن برسیم.

در این مرحله ، پوره میوه را به یک قابلمه وارد می کنید و روی حرارت متوسط ​​گرم می کنید ، از جمله 2 ورق ژلاتین که قبلاً در آب هیدراته شده بود. مهم است که با میله های آشپزخانه هم بزنید تا مطمئن شوید توده ای ایجاد نمی کند که نتیجه نهایی را خراب کند.

وقتی ژلاتین حل شد ، مخلوط در ظروف توزیع شده و در یخچال خنک می شوند. حداقل پس از 2 ساعت آماده می شود.

3- پاناکوتای شکلاتی
تهیه پاناکوتا خوشمزه بسیار آسان است . برای این کار ، 2 فنجان نوشیدنی گیاهی ، 1/2 قاشق چایخوری استویا پودر شده و 2 یا 3 قاشق غذاخوری کاکائو بدون شکر اضافه شده را در یک قابلمه بریزید .

همه اینها روی حرارت متوسط ​​گرم می شود تا زمانی که شروع به جوشیدن می کند. با رسیدن به نقطه جوش ، پخت متوقف می شود و 5 ورقه ژلاتین که قبلاً با آب هیدراته شده بودند معرفی می شوند. بگذارید بماند تا این آخرین ماده حل شود.

سپس مخلوط به ظروف جداگانه توزیع می شود. هر یک از آنها را به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهید ، تا زمانی که خوب جا بیفتد. هنگامی که بافتی ثابت داشت ، آماده مصرف است .

همچنین جالب است یک کرم کاکائویی گیاهی خوشمزه و سالم تهیه کنید

خواص ژلاتین
اکنون که طرز تهیه دسرهای سالم با ژلاتین را می دانید ، ما قصد داریم در مورد مزایای اصلی سلامتی ناشی از مصرف این ماده با شما صحبت کنیم.

ژلاتین اساساً یک پروتئین است . بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله Obesity & Metabolic Syndrome ، این ماده مغذی قادر به ایجاد احساس سیری برتر از سایر مواد است . به این ترتیب ، رویکرد رژیم کم کالری آسان تر می شود.

سلامت پوست را بهبود می بخشد
لازم به ذکر است که ژلاتین با داشتن کلاژن مشخص می شود . علاوه بر این ، از سنتز درون زا این پروتئین که بیشترین فراوانی را در بافتهای بدن انسان دارد ، طرفداری می کند.

همانطور که توسط تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی مشهود است ، این اثر به بهبود ترمیم پوست کمک می کند. این در بهبود زخم بیان می شود.

از مشکلات استخوانی جلوگیری می کند
ژلاتین نه تنها حاوی پروتئین است. همچنین می تواند مقدار مشخصی کلسیم را تأمین کند. ثابت شده است که این ماده معدنی در جلوگیری از مشکلات مرتبط با از دست دادن استخوان ، به ویژه پوکی استخوان ، ضروری است.

مولکول کلاژن
کلاژن یک پروتئین اصلی در بدن انسان است. در عضلات ، پوست و استخوان ها شرکت می کند.
دسرهای سالم را با ژلاتین آماده کنید
تهیه دسرهای سالم با ژلاتین بسیار ساده است. علاوه بر این ، نتیجه همان عالی است ، زیرا آماده سازی های بسیار خوشمزه با بافتی به دست می آید که تقریباً همه را خوشحال می کند. آنها می توانند با هدف افزایش احساس سیری به رژیم غذایی وارد شوند .

حتی در افراد ورزشکار ، مصرف ژلاتین ممکن است بیشتر نشان داده شود. در این موارد ، مصرف پروتئین اضافی برای به حداکثر رساندن سنتز کلاژن درون زا و بهبود فرایندهای بازیابی پس از ورزش مثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *