طرز تهیه اردک خوشمزه با سس پرتقال

طرز تهیه اردک خوشمزه با سس پرتقال

طرز تهیه اردک خوشمزه با سس پرتقال
اردک با پرتقال یک غذای ساده ، خوشمزه و کم کالری است. گام به گام نحوه تهیه آن و برخی از مزایای آن را در این مقاله بیابید.

طرز تهیه اردک خوشمزه با سس پرتقال

اردک با پرتقال یک غذای خوشمزه است که می توانید برای سورپرایز عزیزان خود تهیه کنید. این دستور از کلاسیک ترین مجموعه غذاهای فرانسوی است که برخلاف تصور بسیاری ، تهیه آن آسان است.

علاوه بر این ، گوشت اردک طعم مشخصی دارد و پوست پخته شده آن یک ظرافت واقعی است. ادامه را بخوانید و آمادگی را بیاموزید.

همچنین می توانید بخوانید: فواید گوشت اردک در رژیم غذایی شما

طرز تهیه اردک خوشمزه

شگفت زده خواهید شد که این غذا چقدر عالی است. در واقع ، شگفت انگیزترین چیز در مورد آن سس آن است: ترکیبی از شیرین و ترش که کاملاً با طعم و بافت این گوشت همراه است.

مواد لازم برای تهیه آن اساسی و فرآیند آن ساده است. این در مورد دستیابی به مخلوطی بین پرتقال با بخشی از مایع برشته اردک و یک لیوان براندی است. در اینجا ما آنچه شما نیاز دارید را با جزئیات توضیح می دهیم

ممکن است خورشت مرغ با لیمو ، پرتقال و زیتون برای شما جالب باشد

مواد لازم برای پخت اردک :
1 عدد پرتقال متوسط.
100 میلی لیتر آب پرتقال.
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر.
1 اردک کامل تمیز با وزن تقریبی 1.5 کیلوگرم.
چاشنی ها: نمک به مزه ، کمی  آویشن.
برای سس
1 قاشق غذاخوری شکر.
50 میلی لیتر سرکه سیب.
1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت.
200 میلی لیتر آبگوشت اردک (شما آن را از اردک پخته دریافت می کنید).
سینه اردک.
اردک یک گوشت سفید است که در تهیه و پخت آن تفاوت چندانی با مرغ ندارد.
مرحله به مرحله برای پخت اردک
تهیه و پخت اردک باید با رعایت مراحل زیر انجام شود:

طرز تهیه اردک خوشمزه :

در همین حال ، اردک را از باقی مانده چربی موجود در آن تمیز کنید. این کار را در داخل نیز انجام دهید. وقتی کار را تمام کردید ، داخل آن را نمک بزنید 
گوشت را در سینی عمیق مخصوص فر قرار دهید ، نمک را به قسمت خارجی اضافه کنید و روی مایع پوره بریزید. همچنین یک قاشق غذاخوری روغن زیتون باکره اضافه کنید. برای طعم دادن ، دستان خود را در سراسر اردک پخش کنید .
اکنون وقت آن است که در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. معمولا پخت 1.5 ساعت طول می کشد ، اما این زمان می تواند متغیر باشد. در نیمه راه ، اردک و آب را دوباره بردارید. روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا از پخت بیش از حد جلوگیری شود.
از سوی دیگر ، شما قصد دارید سس ترش و شیرین را به شرح زیر تهیه کنید:

شکر را در ماهیتابه بریزید ، اجاق گاز را روی حرارت قرار دهید و بپزید تا کارامل شکل بگیرد. مراقب باشید که خود را نسوزانید ، سرکه ، نشاسته ذرت و آب پرتقال را اضافه کنید. هم بزنید و به پخت ادامه دهید تا نصف شود.
وقتی زمان برداشتن اردک فرا رسید ، آب پخت را با ملاقه برداشته و به سس اضافه کنید. برای جلوگیری از سرد شدن آن ، دوباره گوشت را با فویل آلومینیومی بپوشانید.
همچنین نوارهایی را که در تابه نگه داشتید ، پوست پرتقال را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر بپزید. پس از این مدت ، سس آماده می شود.
پس از اتمام مراحل قبلی ، زمان سرو اردک نارنجی فرا رسیده است. در حالت ایده آل ، باید آن را خرد کرده و با سس فراوان در بالا سرو کنید . می توانید آن را با سالاد تازه یا سیب زمینی همراه کنید.

فواید گوشت اردک
اردک از جمله غذاهایی است که در گروه گوشت و مشتقات قرار می گیرد. به طور دقیق تر ، متعلق به گروه گوشت مرغ است.

از جمله فوایدی که مصرف این غذا می تواند داشته باشد ، می توان به چندین مورد اشاره کرد. و این این است که دارای اصول تغذیه ای متفاوتی است که مسئول تأثیرات مثبت بر بدن است.

در رابطه با این موضوع ، کتاب بنیاد تغذیه اسپانیا نشان می دهد که 100 گرم گوشت اردک مواد مغذی زیر را تأمین می کند:

2 میلی گرم آهن
22 گرم پروتئین
14 گرم چربی
10 میلی گرم کلسیم
280 میلی گرم پتاسیم
2.7 میلی گرم روی.
15 میلی گرم منیزیم
24 میکروگرم ویتامین A
1.6 میکروگرم ویتامین B5.
3 میکروگرم ویتامین B12.
پروتئین های با کیفیت را ارائه می دهد
اول از همه ، اردک منبع پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا است . این بدان معناست که واحدهای پروتئینی ساختاری که آن را تشکیل می دهند دارای تمام اسیدهای آمینه لازم برای بدن هستند. از جمله عملکردهای این ماده مغذی می توان به تشکیل بافت و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

گوشت اردک سرخ شده.
اردک ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کند. از آنجا که یک گوشت نسبتاً بدون چربی است ، همچنین ذکر شده است که سهم آن در چربی های ناسالم کم است.
عملکرد سلول ها را ارتقا می دهد
مواد معدنی موجود در آن ، به ویژه روی ، سلنیوم ، پتاسیم و منیزیم ، نقش مهمی در عملکرد سلول ها دارند. به همین ترتیب ، ویتامین ها و مواد معدنی عملکرد سیستم ایمنی و عملکرد صحیح تیروئید را تحریک می کنند.

از سیستم عصبی محافظت می کند
ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک ، همراه با ویتامین B12 یا کوبالامین ، با عملکرد سیستم عصبی همکاری می کنند . وظیفه آنها این است که محرک های شیمیایی مورد نیاز برای ارسال سیگنال های عصبی را ترجیح دهند.

اردک با پرتقال یک غذای سالم است
علاوه بر این که این غذا یک لذت واقعی است ، در تهیه آن به تلاش زیادی نیاز ندارد . همانطور که مشاهده کرده اید ، تنها چیزی که می تواند در برابر آن داشته باشد این است که به زمان پخت نیاز دارد.

از سوی دیگر ، گوشت این پرنده فواید سلامتی را به همراه دارد و فرآیند پخت و پز آن را به یک وعده غذایی کم کالری تبدیل می کند ، به این معنی که اردک با پرتقال را می توان با آرامش در یک رژیم غذایی سالم مصرف کرد . آنچه را که نیاز دارید بنویسید و پیش بروید و دستور تهیه را آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *