شکلات و مزایای باورنکردنی آن در اینجا بخوانید

در مورد فواید مصرف شکلات در اینجا اطلاعات کسب کنید

شکلات و مزایای باورنکردنی آن در اینجا بخوانید

برای استفاده کامل از خواص شکلات ، مهم است که ما آن را تا حد ممکن خالص مصرف کنیم ، زیرا نسخه های دارای شیر یا شکر مزایای یکسانی را برای ما فراهم نمی کنند.

ما به طور کلی مصرف شکلات را با مقدار زیاد قند و افزایش وزن مرتبط می دانیم ، بنابراین تمایل داریم آن را از رژیم های غذایی حذف کنیم. با این حال ، هیچ دلیل و استدلال خوبی برای جلوگیری از مصرف شکلات در هنگام انتخاب یک شکلات با کیفیت وجود ندارد.

معایب شناخته شده (مانند افزایش وزن یا اختلالات گلوکز) در شکلات های کم کاکائو و مواد شیمیایی و قندی شایع است. اگر تعجب می کنید که آیا شکلات فایده ای برای ما به همراه دارد ، پاسخ این س questionال مثبت است. تحقیقات مختلف پزشکی نشان داده است که از جمله مزایای شکلات توانایی محافظت از شما در برابر بیماری های تحلیل برنده است .

ادامه مطلب را بخوانید و سایر مزایای شکلات را کشف کنید. 

همچنین می توانید بخوانید: شش فواید خوردن شکلات که شما را شگفت زده می کند

مصرف شکلات به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند

رادیکال های آزاد ، آلودگی و رژیم غذایی نامناسب باعث پیر شدن سریع ما می شود. بنابراین ، این امر می تواند پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسد. بدون شک ، این یکی از ترسهای بزرگ هر کسی است. و این است که هیچ کس ایده دیدن چین و چروک و پوست پژمرده در سنین بسیار جوان را دوست ندارد.

مصرف شکلات می تواند برای اجزای آن مثبت باشد. یکی از آنها فلاونوئیدها هستند. این مواد غنی از آنتی اکسیدان هستند که از سلامت پوست محافظت می کنند. بنابراین ، می تواند به  کاهش و جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک کمک کند .

این امر باعث می شود شکلات نسبت به برخی از محصولات آرایشی با مواد شیمیایی انتخاب بهتر در طعم و ترکیبات باشد. یک گزینه جایگزین استفاده از شکلات به عنوان ماسک است تا پوست شما مستقیماً این مزایا را بدست آورد. البته نه فقط هر شکلاتی. در حالت ایده آل ، اگر این گزینه را انتخاب می کنید ، باید به متخصص مراجعه کنید که بهترین نوع را برای نوع پوست شما توصیه می کند.

چیزی که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است شکلات های خالص یا آنهایی که ممکن است مواد شیمیایی اضافی نداشته باشند را انتخاب کنید. مارک های معمولی شکلات مقادیر زیادی شکر فرآوری شده و چربی های ترانس اضافه می کنند. بر اساس مطالعه منتشر شده در سندرم دیابت و متابولیک ، این مواد قادر به تأثیر منفی بر سلامتی هستند .

از بیماری های دژنراتیو محافظت می کند

مطالعات متعدد نشان داده اند که شکلات دارای خواصی است که از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند. این به این دلیل است که تعداد سلولهای آسیب دیده درگیر در مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، فلاونوئیدهایی که با مصرف شکلات بدست می آورید به  کاهش سطح کلسترول بد خون (LD L) در خون کمک می کنند . در نتیجه ، شما به تنظیم عملکرد خون به روشی آسان و خوشمزه کمک خواهید کرد.

به همین ترتیب ، شکلات تلخ یا تیره نیز احتمال برخی از انواع دیابت را کاهش می دهد  . این به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است. اینها به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک می کنند که مسئول بسیاری از این مشکلات است.

انرژی می دهد

انرژی می دهد

روز به روز ، ما باید وظایف و تعهدات بی شماری را انجام دهیم. با این حال ، ما همیشه انرژی کافی برای پاسخگویی به همه وظایف خود را نداریم.

مصرف شکلات محتوای بالایی از پلی فنول را برای شما فراهم می کند که به شما در افزایش سطح انرژی کمک می کند . برای استفاده از این مزیت ، هنگامی که احساس خستگی می کنید ، یک قطعه کوچک یا چوب جداگانه در آن قرار دهید.

اگر روز شلوغی دارید یا شب شلوغی داشته اید ، صبحانه خود مقداری کاکائو یا شکلات تلخ قرار دهید . می توانید کاکائو را در یک لیوان شیر حل کرده یا با مقداری میوه و کمی شیر ارگانیک اسموتی درست کنید.

همچنین می توانید بخوانید: هر آنچه که شما باید در مورد شکلات باید بدانید

افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد

یکی دیگر از فواید بزرگ مصرف شکلات این است که نشان داده شده است باعث تولید سروتونین می شود. این یکی از اصطلاحاً “هورمون های شادی” است.

به همین دلیل ، مصرف شکلات می تواند به کاهش احساس اضطراب و اندوه ناشی از افسردگی کمک کند . علاوه بر این ، می تواند هیجان اعتیاد آور استرس را نیز کاهش دهد.

این به دلیل محتوای آن در تریپتوفان ، یک آمینو اسید است که از سنتز سروتونین حمایت می کند.

بنابراین ، خوب است که همیشه یک جعبه شکلات در این نزدیکی داشته باشید. اگرچه توصیه نمی شود برای کنار آمدن با احساسات خود از غذا استفاده کنید ، اما کمی شکلات به شما آسیب نمی رساند. برعکس ، این لحظات ارزشمندی از آرامش را به شما می دهد که در اوقات شلوغی بسیار به آن نیاز دارید.

در مصرف مسئول شکلات شرط بگذارید

به طور خلاصه ، مزایای مصرف شکلات بی شمار برای ما است. بنابراین ، می توانیم آن را بدون هیچ گونه گناهی ، اما با اعتدال در رژیم های غذایی خود بگنجانیم. اگر این قانون را رعایت کنید ، از خود در برابر بیماری های جدی مانند دیابت یا مشکلات قلبی عروقی محافظت می کنید.

هنگام خرید شکلات ، به یاد داشته باشید که برچسب ها را بررسی کرده و تلخ ترین گزینه ها را انتخاب کنید . همچنین مراقب باشید که میزان مصرف شما متوسط ​​باشد. همچنین توصیه می شود که آن را با یک برنامه ورزشی منظم و یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامتی در هر زمان مکمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *