شش فواید خوردن شکلات که شما را شگفت زده می کند

شش فواید خوردن شکلات که شما را شگفت زده می کند

شش فواید خوردن شکلات که شما را شگفت زده می کند

مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف متوسط ​​شکلات تلخ می تواند برای سلامتی مفید باشد. دلیل آن را دریابید.

به طور کلی ، سعی می کنیم برای جلوگیری از چربی ، مصرف شکلات را به حداقل برسانیم. با این حال ، برخی مطالعات به فواید احتمالی خوردن شکلات اشاره دارند. آیا می خواهید آنها را کشف کنید؟

شایان ذکر است که تمام خواص احتمالی که ذکر خواهیم کرد به مصرف شکلات تلخ و نه انواع دیگر مانند شکلات سفید یا شیر اشاره دارد.

6 فواید خوردن شکلات

1- من از قلب شما مراقبت می کنم

خرد متعارف معتقد است که مصرف شکلات تلخ به کاهش کلسترول ، فشار خون و خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. این به دلیل محتوای آن در فلاونوئیدها است ، مواد مغذی محافظ بر سلامت قلب و عروق. اما چه چیزی در همه اینها درست است؟

یک مطالعه در سال 2017 نتیجه گرفت که مصرف شکلات با کاهش خطر ابتلا به کلسترول ، دیابت و حمله قلبی مرتبط است و خاطرنشان کرد که مصرف متوسط ​​آن (کمتر از 6 وعده در هفته) می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

با این حال ، تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا نتایج متفاوتی را بدست آورد. با مطالعه افراد مختلف دارای اضافه وزن و چاقی که مرتباً از شکلات تلخ ، کاکائو و بادام استفاده می کردند ، دریافتند که چنین بلعشی به کاهش کلسترول “بد” (LDL) کمک می کند. با این حال ، هنگامی که بادام از معادله حذف شد ، به نظر می رسید که شکلات و کاکائو هیچ تاثیری بر کلسترول ندارند.

از طرف دیگر ، مطالعه ای که در سال 2017 در مجله پزشکی انگلیس منتشر شد ، مشاهده کرد که مصرف متوسط ​​شکلات تلخ خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همانطور که مشاهده می کنید ، داده ها قطعی نیستند.

3- به کاهش وزن کمک می کند

آیا تا به حال به شما گفته اند که خوردن شکلات تلخ می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ بر اساس مطالعه ای در سال 2015 ، مصرف شکلات پر کاکائو با کاهش موفقیت آمیز طولانی مدت همراه است .

3- استرس کمتری

با توجه به داده های منتشر شده در WebMD ، خوردن هر اونس و نیم شکلات تلخ به مدت دو هفته هر روز به کاهش استرس کمک می کند ، و به طور قابل توجهی سطح هورمون های تقویت کننده آن را کاهش می دهد .

4- محافظت در برابر آفتاب

مطالعه در لندن اشاره کرد که پس از سه ماه مصرف شکلات با مقادیر بالایی از فلاونوئیدها ، پوست می کنند دو برابر طولانی قرمز شود.

5- مغز با قدرت بیشتر

مطالعات مختلف طی چند سال اخیر اشاره کرده اند که خوردن شکلات تلخ در حد متوسط ​​می تواند به بهبود حافظه و افزایش جریان خون در قسمتهای اصلی مغز برای 2 تا 3 ساعت کمک کند ، که می تواند عملکرد و وضعیت سلامتی را بهبود بخشد. هشدار

شکلات تلخ

شکلات تلخ

به یاد داشته باشید که مصرف شکلات شما را از پیگیری یک درمان پزشکی معاف نمی کند. کلید استفاده از فواید خوردن شکلات ، اعتدال و قوام است. اگر در این مورد س questionsالی دارید ، با پزشک معتمد خود مشورت کنید.

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

2 دنبال این می گردید “شش فواید خوردن شکلات که شما را شگفت زده می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *