شش غذاهایی که نباید برای صبحانه مصرف کنید

شش غذاهایی که نباید برای صبحانه مصرف کنید

شش غذاهایی که نباید برای صبحانه مصرف کنید

 در سال های اخیر ، ما در نهایت متوجه شدیم که صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است. در این مقاله با 6 غذای مورد نیاز برای صرف صبحانه آشنا می شوید.

صبحانه فقط انرژی لازم برای مواجهه با هر روز جدید را تأمین نمی کند. مواد مغذی که دریافت می کنیم متابولیسم ما را نیز فعال می کنند و برای بسیاری از فرآیندهای دیگر مهم هستند.

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کردند پرش از صبحانه یک روش مؤثر برای “صرفه جویی در کالری” است ، اما اکنون می دانیم که این درست نیست. در واقعیت ، تأثیر متضاد بر وزن بدن شما دارد .

مشکل این است که اگرچه بیشتر افراد اطمینان دارند که هر روز صبحانه صبحانه می خورند ،  اما برخی از ما در حال انجام رژیم های غذایی هستند که به دور از سلامت نیست.

در نتیجه ، این می تواند باعث واکنش های ناخواسته مانند گرسنگی بیشتر ، چاقی و کمبودهای غذایی شود .

برای جلوگیری از این امر ، ما لیستی از  6 ماده غذایی را تهیه کردیم که نباید آنها را به عنوان بخشی از اولین وعده غذایی روز خود میل کنید.

در این مقاله اطلاعات بیشتری کسب کنید!

غذاهایی که نباید برای صبحانه مصرف کنید

1- شیرینی های صنعتی

شیرینی های صنعتی

محصولات شیرینی صنعتی  حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات ، چربیهای اشباع شده و قند است  که می تواند به شدت روی معده شما بگذارد.

این و کالری خالی آنها دلایل کافی برای جلوگیری از صبحانه آنهاست.

کالری خالی چیست؟ کالری های خالی هیچ ارزش غذایی را ارائه نمی دهند ، اما ارزش کالری قابل توجهی دارند.

مشاوره

به جای آن ، شیرینی خانگی را انتخاب کنید.

این بدان معنی است که شما می توانید از مواد آلی ، عاری از مواد افزودنی مصنوعی که حاوی فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری هستند استفاده کنید.

2- گوشت فرآوری شده

گوشت فرآوری شده

انواع گوشتهای فرآوری شده ، از جمله غذاهایی که ظاهراً “رژیم غذایی”  هستند ، برای سلامتی شما مضر هستند و نباید در رژیم غذایی خود گنجانید.

اگرچه ظاهراً تازه و جذاب به نظر می رسد و برای داشتن سریع شن و ماسه صبحانه عالی هستند ، اما حاوی مقدار زیادی سدیم و چربی های اشباع شده هستند. با گذشت زمان ، اینها می تواند باعث ایجاد مشکل در وزن بدن ، کلسترول و فشار خون بالا شود.

آنها همچنین برای دستگاه گوارش شما سخت هستند و می توانند التهاب شکمی ، نفخ شکم و ریفلاکس اسید را تحریک کنند .

مشاوره

گوشت و یا تخم مرغ بدون چربی را به عنوان منبع پروتئین برای صبحانه انتخاب کنید.

همچنین می توانید بخوانید: اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

3- غلات با شکر

غلات با شکر

صنایع غذایی این ایده را به فروش می رسانند که غلات بهترین صبحانه است. با این حال ، اگرچه برخی از گونه ها سالم و سرشار از فیبر هستند ، اما اکثر آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند و هیچ فایده ای ندارند.

اینها یکی از غذاهای دارای کالری خالی است  که همانطور که توضیح دادیم فاقد مواد مغذی اساسی است.

علاوه بر این ، مقدار زیاد قند و رنگ آمیزی مصنوعی می تواند باعث ایجاد شرایط متابولیک شود.

مشاوره

به عنوان یک جایگزین ، جو یا غلات سبوس دار مصرف کنید .

4- آب میوه از کنسانتره

آب میوه از کنسانتره

علیرغم تبلیغات ، ما نباید فریب خورده باشیم. آب میوه از کنسانتره هرگز قادر نخواهد بود آب میوه ای را که مستقیماً از میوه تهیه می شود جایگزین کند.

اگرچه ممکن است یک انتخاب تازه و دلپذیر برای صبحانه به نظر برسد ، این نوشیدنی ها – حتی آنهایی که “سرشار از ویتامین هستند” –  پر از قند و مواد مصنوعی هستند که برای بدن مفید نیستند.

مشاوره

آب میوه های 100٪ طبیعی خود را با استفاده از میوه و سبزیجات تازه درست کنید .

5- ماست با طعم دهنده های مصنوعی

ماست تجاری ، از جمله آنهایی که “نور” نامیده می شوند ،  حاوی مواد افزودنی هستند که در مقایسه با 100٪ ماست طبیعی ، بر کیفیت غذایی آنها تأثیر می گذارد  .

ماست اغلب در صبحانه برای کودکان خردسال است. با این حال ، اگرچه به نظر سالم می رسد ،  اما بسیار مغذی نیست و می تواند باعث اسیدیته شود.

و همچنین موارد دیگر ، توصیه می کنیم از این کار خودداری کنید زیرا:

آن را با شکر و مصنوعی مواد لود می شود.

به علاوه ، حتی می تواند باعث التهاب شکم شود.

مشاوره

ماست طبیعی بخورید  که غنی از مواد بیوتیک و فاقد رنگ آمیزی باشد. حتی می توانید آن را در خانه درست کنید .

6- مربا یا ژله

مربا یا ژله

خوردن مربای خانگی کوچک مشکلی برای صبحانه ایجاد نمی کند. مشکل این است که بسیاری از افراد زیاد غذا می خورند و از سوپر مارکت مربا را در شیشه انتخاب می کنند.

اگرچه آنها از میوه ساخته شده اند ،  اما حاوی مواد قندی و افزودنی های مصنوعی زیادی هستند که باعث کاهش کیفیت غذایی آنها می شوند.

مشاوره

مربا را در خانه درست کنید  و از شکر یا شربت مصنوعی خودداری کنید.

شما می توانید با استفاده از فروکتوز یا استفاده از گزینه های طبیعی مانند عسل این کار را انجام دهید.

اندازه بخش خود را متوسط ​​نگه دارید (حداکثر ، دو قاشق غذاخوری ، اما ترجیحاً فقط یک).

آیا تمایل به خوردن هر یک از اینها برای صبحانه دارید؟ اکنون می دانید که این ایده خوبی نیست ،  صبحانه خود را از قبل تنظیم کنید تا سالم تر و پر از مواد مغذی باشد.

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.