شش عادت که قلب شما را آزار می دهد

شش عادت که قلب شما را آزار می دهد

شش عادت که قلب شما را آزار می دهد

نادیده گرفتن دردهای یا علائم خاص ، مانند خستگی مداوم یا خروپف ، می تواند برای سلامتی قلب شما بسیار خطرناک باشد.

مراقبت از قلب شما امری است که هنوز هم در همه لیست های انجام شده ما وجود دارد. بعضی اوقات ، عادت هایی وجود دارد که به قلب شما صدمه می زند اگرچه عواقب احتمالی آنها را نادیده می گیریم.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، بیماریهای قلبی و  عروقی در حال حاضر هنوز هم در جهان منجر به مرگ و میر می شود .

این واقعیت واقعیت های ترسناکی را در ذهن ما می گذارد که باید در خاطر داشته باشیم. از این گذشته ، از تعداد زیادی از این تلفات انسانی می توان جلوگیری کرد.

عواملی مانند تنباکو ، رژیم های غذایی ضعیف ، چاقی یا سبک زندگی بی تحرک دلایلی هستند که منجر به ایجاد بیماری های قلبی عروقی می شوند و می توانند در دراز مدت یا کوتاه مدت اثرات جدی داشته باشند.

با این حال ، اگرچه بخش کوچکی از این مرگ و میرها به جای عوامل ذکر شده در بالا ناشی از عوامل مادرزادی هستند ، اما به خاطر سلامتی قلب ما باید مسئولیت بیشتری را برعهده بگیریم.

عادت روزمره ما باعث ایجاد یک قلب سالم یا ناسالم می شود.

بیایید مواظب آن باشیم. بیایید هر روز تلاش های کمی انجام دهیم و همچنین به فاکتورهای زیر که در مقاله امروز توضیح خواهیم داد فکر کنیم.

همچنین می توانید بخوانید: هفت نکته برای یک قلب سالم

عادت هایی که قلب شما را آزار می دهد

1- نادیده گرفتن خروپف شما

ممکن است فکر کنید خروپف طبیعی است. حتی ممکن است شنیده باشید که همه خروپف می کنند ، چه کمی و چه زیاد.

معمولاً ، وقتی شریک زندگی مان شکایت می کند یا وقتی از خواب بیدار می شویم احساس سردرد نمی کنیم ، به آن فکر نمی کنیم: ما به آن ضربه می زنیم زیرا واقعاً معتقدیم که این هیچ چیز جدی نیست.

فکر کردن که این هیچ چیز جدی نیست اشتباه بزرگی است.

این شرایط شامل یک وقفه ناگهانی در تنفس شماست که در نهایت بر فشار خون تأثیر می گذارد.

اگر این آشفتگی شبانه روز اتفاق بیفتد ، می تواند به طور جدی بر قلب شما تأثیر بگذارد.

2- غفلت از سلامت دهان و دندان شما

غفلت از سلامت دهان و دندان شما

این جنبه مهمی است که شما باید در زندگی روزمره خود از آن بسیار آگاه باشید. از همه اینها ، بیماری لثه می تواند بر قلب شما تأثیر بگذارد.

نمی توانید فراموش کنید که دهان شما پر از باکتری است. علاوه بر این ، پلاک یا تارتار می تواند وارد بدن شما شود و در نتیجه التهاب ایجاد شود .

اگر این باکتری ها وارد جریان خون شما شوند ، می توانند به قلب شما آسیب برساند.

3- مصرف زیاد گوشت قرمز

مصرف زیاد گوشت قرمز

خود گوشت قرمز مضر نیست مادامی که گاهی اوقات آن را مصرف کنید.

به جای تلاش برای حذف کامل آن از رژیم غذایی ، باید هدف خود را بدانید که چربی اشباع شده بالایی دارد که بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر می گذارد.

گوشت قرمز به دلیل داشتن محتوای بالای چربی اشباع نشده ، نباید یک مورد مکرر در این فهرست باشد. همین امر در مورد محصولات گوشتی از جمله گوشت گاو ، سوسیس یا کالاهای گوشتی که با محصولات شیمیایی مخلوط شده اند و برای سلامتی ما وحشتناک است نیز صادق است.

مثل همیشه ، کلید در تعادل نهفته است.

4- زندگی غیر سیگاری با افراد سیگاری

ممکن است شما فعال ، ورزشی و سالم باشید. شما ممکن است بخشی از جمعیت باشید که تمایل به مراقبت از سلامتی ما دارد در حالی که از عادت های ناسالم که دلالت بر پیامدهای منفی برای قلب شما در درازمدت دارد ، خودداری کنید.

با این حال ، شما همچنین ممکن است با یک سیگاری کار کنید. یا حتی بدتر ، سیگاری ممکن است شریک زندگی ما باشد.

در این حالت ، شما نمی توانید راه دیگری را به نظر بیاورید – افراد سیگاری همچنین خطر بیماریهای قلبی عروقی مرتبط با دخانیات را ایجاد می کنند .

این دقیقاً به همین دلیل است که شما همیشه باید سعی کنید به افرادی که نزدیک شما هستند ، سیگار کشیدن را به خاطر منافع بیشتر قطع کنید.

5- عدم خوردن میوه و سبزیجات به قلب شما صدمه می زند

عدم خوردن میوه و سبزیجات به قلب شما صدمه می زند

همه ما کسی را می شناسیم که همیشه می گوید ، “من چیزی را دوست ندارم که سبز باشد. هر چیزی که گوشت نیست ، غذای واقعی برای من نیست.”

با این حال ، “غذای واقعی” غذایی است که باعث سلامتی ما می شود ، بر قلب سالم نظارت دارد و به لطف خواص غذایی آن همه چیز را متعادل نگه می دارد.

میوه ها و سبزیجات بلوک های اساسی ساختن یک رژیم غذایی سالم هستند . جایگزینی آنها با غذای آشغال یا گوشت خطر بیشتری برای ایجاد مشکل قلبی عروقی دارد.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

6- مشکلات عاطفی بر قلب شما تأثیر می گذارد

مشکلاتی که در محل کار داریم ، اختلاف نظر با رئیس یا همکاران ، تنش خانوادگی ، نگرانی ، بحران زندگی ، ناراحتی ، احساس تنهایی …

همه اینها عوامل ممکن است. اگر در حال انجام باشند ، گاهی اوقات می توانند تأثیر جدی بر قلب شما داشته باشند .

استرس ، اضطراب یا نارضایتی به سطح بالاتر کورتیزول در خون ما ترجمه می شود. در کنار سایر گزینه های هورمونی ، در طولانی مدت ، این می تواند سلامت کلی شما را خراب کند.

همچنین می توانید بخوانید: عادت هایی که باعث افسردگی می شود

بیایید از این نوع شرایط جلوگیری کنیم. بیایید وقت خود را به قلبمان اختصاص دهیم و بفهمیم که علائم کوچک نقش بسیار مهمی دارند: به ما هشدار می دهند که اتفاقاتی در بدن ما اتفاق می افتد .

2 دنبال این می گردید “شش عادت که قلب شما را آزار می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *