شستن موهای چرب و راهکار برای کاهش چربی موی سر

شستن موهای چرب و راهکار برای کاهش چربی موی سر

شستشو موهای چرب و راهکار برای کاهش چربی موی سر

بعضی اوقات غدد چربی پوست سر تغییر می کند و بیش از حد طبیعی روغن تولید می کند. در نتیجه ، موها حالت کثیفی پیدا می کنند. برای جلوگیری از آن چه باید کرد؟

شستن موهای چرب و راهکار برای کاهش چربی موی سر

هنگام شستن موهای چرب راحت است برخی از توصیه ها را در نظر بگیرید. به دلیل تولید بیش از حد سبوم در پوست سر ، شما باید بدانید که چگونه محصولات مناسب را انتخاب کنید تا از این ظاهر روغنی و کثیف جلوگیری کنید. چه چیز دیگری باید در نظر گرفته شود؟

اول از همه ، راحت است که بدانید چرا روغن در مو تجمع می یابد و چه عواملی می تواند باعث بدتر شدن آن شود. از این طریق می توان چند مرحله ساده را برای بهتر جلوه دادن آن عملی کرد. ما شما را به ادامه مطالعه دعوت می کنیم!

دلایل چربی مو چیست؟
در شرایط عادی ، موهای سالم برای اطمینان از آبرسانی مناسب پوست سر و سالم نگه داشتن رشته ها ، مقدار مشخصی از مواد روغنی را ترشح می کنند. در حقیقت ، این روغن به عنوان مکانیزم دفاعی برای قسمت حساس ریشه در نظر گرفته می شود.

و در حالی که میزان تولید شده از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، بهداشت نامناسب ، تعریق زیاد و سایر عوامل سبک زندگی می توانند در تجمع بیش از حد موثر باشند. نتیجه؟ یال لغزنده و ظاهری کثیف که حتی سبک سازی و درمان آن نیز دشوار می شود.

تغییرات هورمونی ، تعریق زیاد و انتخاب اشتباه محصولات مو می تواند موهای چرب را تحت تأثیر قرار دهد.

اما چرا برخی از افراد موهای چرب دارند و برخی دیگر چنین نیستند؟ چه عواملی باعث افزایش تولید چربی می شود ؟ دلایل مختلفی وجود دارد. بعد ، بیشترین موارد را با جزئیات مرور می کنیم.

تغییرات هورمونی
تغییرات هورمونی می تواند باعث فعالیت بیش از حد غدد چربی پوست سر شود. در نتیجه ، موها ظاهری چرب و کثیف پیدا می کنند. این بیماری در بین زنان باردار ، بزرگسالان یا زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند شایع است.

شستشوی بیش از حد

شستشوی بیش از حد
اگرچه افرادی که موهای چرب دارند تمایل به شستن مرتب تری دارند ، اما شستشوی بیش از حد می تواند نتیجه ای نداشته باشد. به چه علت؟ خوب ، هر بار که مو با محصولات مو شسته می شود ، پوست سر سیگنالی را برای تولید سبوم بیشتر می گیرد.

همچنین می توانید بخوانید: آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

نوع مو
تولید تغییر یافته سبوم در پوست سر می تواند هرکسی را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال ، کسانی که موهای صاف و صاف دارند بیشتر در معرض تجمع روغن هستند. از آنجا که این موها موج ندارند ، روغن با سهولت بیشتری به سمت پایین شافت می لغزد.

استفاده از محصولات مو
برای شستن موهای چرب دانستن چگونگی انتخاب محصولات مناسب ضروری است. با توجه به ویژگی های آن ، شستن فقط با آب باعث از بین رفتن چربی نمی شود. همچنین با محصولات با روغن نمی توان به ظاهر تمیز دست یافت. انتخاب شامپویی با ترکیباتی که باعث تجزیه چربی می شوند بسیار مهم است.

همچنین ، شما نباید از نرم کننده اضافی استفاده کنید . حتی این باید فقط از وسط مو تا انتهای آن اعمال شود. تا آنجا که ممکن است ، باید دارای ترکیبی از مواد روغنی باشد.

سایر علل احتمالی
انجام ورزش شدید (از تعریق زیاد)
استفاده بیش از حد از درمان های مو.
بیرون رفتن با موهایی که بیش از حد مرطوب است.
موها را در معرض آفتاب یا منابع گرما قرار دهید.

چگونه موهای چرب را به درستی بشوییم؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که مراحل شستن موهای چرب چیست؟ در واقع ، روال کار ساده است. نکته اصلی تحریک تعادل pH پوست سر و تنظیم تولید سبوم است. برای رسیدن به این هدف ، شما باید بدانید که چگونه محصولات مناسب را انتخاب کنید و آنها را به درستی استفاده کنید. بیایید مرحله به مرحله با جزئیات ببینیم.

1- انتخاب محصولات مو
بیشتر محصولات مو برای موهای نرمال یا خشک طراحی شده اند. ترکیب آن امکان افزایش درخشش و رطوبت را فراهم می کند. اما معمولاً برای موهای چرب مناسب نیست. اگر می خواهید از جنبه روغنی خودداری کنید ، بهتر است یک فرمول مناسب پیدا کنید.

چه گزینه هایی وجود دارد؟ خوشبختانه ، در حال حاضر طیف گسترده ای از محصولات برای تنظیم تولید سبوم وجود دارد. آنها از محصولات سبک تا مایسل هستند. مواد تهیه شده از چای سبز ، مرکبات ، یا آلوئه ورا گزینه های خوبی هستند.

2- از آب سرد استفاده کنید
هنگام شستن موهای چرب ، دمای آب نیز مهم است. به طور دقیق تر ، باید از استفاده از آب گرم کاملاً خودداری کرد. اگرچه برای لحظه ای این آب آلودگی و چربی را از بین می برد ، اما بعداً بر افزایش تولید سبوم تأثیر می گذارد .

بنابراین ، ایده آل استفاده از آب گرم یا سرد است. یک گزینه خوب این است که شستشو را با آب گرم شروع کنید و آبکشی را با آب سرد پایان دهید تا کوتیکول ها مهر و موم شود.

3- محصولات را برای شستن موهای چرب استفاده کنید
یکی از تعیین کننده ترین لحظات برای شستن موهای چرب ، زمان استفاده از محصولات است. ابتدا باید میزان استفاده از شامپو را در نظر بگیرید. البته این به طول و ضخامت مو بستگی دارد. نرمال معادل یک یا دو قاشق غذاخوری است.

سپس نحوه استفاده از آن نیز سزاوار مراقبت است. نکته ایده آل این است که شامپو را در سر پخش کنید و پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا بقایای جمع شده در آنجا تمیز شود. در آخر و بعد از اولین شستشو ، نرم کننده را از وسط به سمت انتهای آن بزنید.

هنگام استفاده از محصولات برای شستن موهای چرب ، ماساژ با نوک انگشتان مهم است. این کار به از بین بردن بقایای پوست سر کمک می کند.

4- دفعات شستشو
برخلاف تصور بسیاری ، شستن بیش از حد موهای چرب ضروری نیست. همانطور که اشاره کردیم ، این ماده منجر به تغییر pH می شود و می تواند نتیجه عکس آن را ایجاد کند. بنابراین ، کار ایده آل این است که هر دو روز یک بار آن را بشویید. حتی ، برای جلوگیری از احساس کثیفی مو ، می توانید شامپوهای خشک را امتحان کنید.

5- روال مو را کامل کنید
علاوه بر موارد ذکر شده ، موهای تمیز و سالم با مراقبت از موهای دیگر نیز حاصل می شود. به عنوان مثال ، استفاده از ماسک با موادی که برای موهای چرب فرموله شده مناسب است. همچنین می توانید اسکراب پوست سر را بدون روغن استفاده کنید.

چگونه چربی مو را کاهش دهیم؟

چگونه چربی مو را کاهش دهیم؟
شستشوی مناسب می تواند باعث کاهش ظاهر چربی موها شود. هنوز هم نکات دیگری وجود دارد که می تواند برای جلوه دادن بهتر به یال شما و جلوگیری از تولید بیش از حد چربی استفاده شود. آنها را عملی کنید!

شامپوی خشک بزنید
توصیه می شود بعد از یک برنامه تمرینی یا یک روز گرم ، یک شامپوی خشک روی ریشه مو بزنید تا روغن آن جذب شود. این محصول را می توان با ارائه های مختلف در فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کرد. با این حال ، باید از استفاده بیش از حد آن اجتناب شود.

می توان از ظاهر روغنی موها جلوگیری کرد
اینکه آیا تولید روغن بیش از حد در موها وجود دارد به عوامل زیادی بستگی دارد. با این حال ، با شستشوی مناسب و استفاده از برخی از داروهای خانگی می توان این مشکل را بهبود بخشید. البته ، مراقبت باید به عنوان بخشی از برنامه روزمره مو ، ثابت باشد.

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *