شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

شش عادت که به سلامت پوست و مو شما آسیب میزند

شش عادت که به سلامت پوست و مو شما آسیب میزند

رگ های خونی، پوست، فولیکول های مو ، مو سر و صورت ما را پوشش می دهند واز سر ما محافظت می کند.از آنجا که لایه های چندگانه  آن می تواند به عنوان یک مانع فیزیکی و یک عایق حرارتی عمل کند، سیستم ایمنی بدن شما محافظت می شود.

با این وجود،  پوست سر شما بیشتر در معرض آلودگی بدن است  و به مشکلات بهداشتی مختلف آسیب پذیر است. خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد.

چه چیزی باعث حساسیت پوست می شود؟

سر درد و ریزش مو

پوست سر شما با انتهای عصبی  در ریشه فولیکول مو قرار دارد. اگرچه آنها مسئول حفاظت از سر شما هستند، اما حساس هستند.

برخی از دلایل حساسیت عبارتند از:

1-رژیم غذایی نامتعادل

رژیم غذایی نامتعادل

خوردن یک رژیم غذایی نامتعادل به شما کمبود ویتامین ها و مواد معدنی  نیاز دارد که پوست خود را تغذیه کنید.

نوشیدن درست باعث می شود که شما به شرایطی همچون:

حساسیت

ریزش مو

شوره سر

برای جلوگیری از آن،  یک رژیم غذایی مناسب بخورید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید . انجام این کار باعث می شود که سرتان قدرت لازم برای شما را داشته باشد و تلاش کمتری به دنبال دارد.

2-شامپو شدید

شامپو شدید

شامپو یکی از مجرمان اصلی پوست حساس است . شامپو از پاک کننده های تهاجمی به عنوان یک پایه استفاده می کند که می تواند بخشی از لایه محافظ را روی پوست سر بشوید.

هنگامی که این لایه محافظ از بین می رود، سلول ها ملتهب می شوند و بیشتر به خشکی و تحریک پذیری آسیب می رسند. سایر عوامل ممکن است شامل مواد شیمیایی در محصولات مو، صابون، آب و داروهای خاص باشد.

به دنبال شامپوهای خنثی و ملایم باشید  زیرا مقادیر کمتری از پاک کننده های تهاجمی دارند. آنها موهای شما را پاک و پوست سر را سالم تر می کنند.

3-قرار گرفتن در معرض هوا

قرار گرفتن در معرض آفتاب، باران، گرما، باد و حتی آلودگی می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد. اگر می خواهید از آن محافظت کنید، قبل از خروج از خانه خود ،  کلاه را قرار دهید . کلاه یک راه آسان برای حفظ سلامت پوست شماست.

4-استرس

استرس

شرایط زندگی استرس زا تاثیری روی سلامت پوست و مو شما خواهد داشت. هنگامی که شما می توانید خود را با چیزی لذت بخش سرگرم کنید. انجام این کار فقط به مشکل پوست سر شما کمک نخواهد کرد، اما همچنین آرامش بخش خواهد بود.

5-موهایتان را باز نکنید

هر زمان که موهایتان را به هم بزنید، شانس این را دارید که آن را ببندید و پوست سرتان را صدمه بزنید. اتصال مو به عقب فقط منجر به ریزش مو در طول زمان نخواهد شد، اما پوستتان نیز بسیار حساس خواهد بود.

با توجه به این، همیشه موهای خود را باز نکنید. به پوست سر خود استراحت دهید مخصوصا شب ها . ترک موهای شما بهترین راه برای رفتن است. اگر شما مجبورید آن را بپوشانید، آن را آزادانه بچسبانید و بیش از حد زیاد نکنید.

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

6-مو خشک کن و صاف کننده

مو خشک کن و صاف کننده

هر زمان که بخواهید از مو خشک کن و صاف کن! استفاده از آنها اغلب برای پوست سر بسیار بد است. به طور منظم پوست خود را ماساژ  می دهد گردش خون، تسکین درد و تحریک آن، همه در همان زمان.

13 دنبال این می گردید “شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *