سلامت پوست ، افسانه چیست و واقعیت چیست؟

سلامت پوست ، افسانه چیست و واقعیت چیست؟

سلامت پوست ، افسانه چیست و واقعیت چیست؟

برخی افسانه ها در مورد مراقبت از پوست وجود دارد که می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، موارد خاصی وجود دارد که ما نمی دانیم برای محافظت از آن تعیین کننده است. میخواهید بیشتر بدانید؟

عوارض جانبی اسید هیالورونیک چیست؟

سلامت پوست موضوعی است که همیشه مورد توجه شایسته قرار نمی گیرد. اگرچه یکی از مهمترین و گسترده ترین اعضای بدن است ، اما گاهی اوقات ما تمایل به غفلت از آن داریم. حتی اکثریت فقط به دلایل زیبایی شناسی به آن توجه می کنند.

اما فراتر از این ، پوست وظیفه محافظت از بدن در برابر عوامل خارجی را دارد . به عنوان سدی در برابر تغییرات دما ، هوا ، باکتری ها و … عمل می کند. علاوه بر این ، سلامت پوست همچنین می تواند بازتاب تغییرات در سایر قسمت های بدن باشد.

بنابراین ، پوست به ما امکان می دهد تا حس لامسه را تجربه کنیم ، بر ظاهر ، جنسیت و عزت نفس تأثیر می گذارد. بنابراین ، در این مقاله توضیح می دهیم که افسانه ها و حقایق در مورد سلامت پوست چیست.

آیا آبرسانی بر سلامت پوست تأثیر دارد؟

این واقعی است. نوشیدن آب برای حفظ تعادل عملکرد کل ارگانیسم ضروری است. همچنین به طوری که پوست مرطوب و کدر شود.

با این وجود نادرست است که برای حفظ سلامت پوست باید روزانه 2 لیتر آب بنوشید. درست است که توصیه می شود روزانه بین 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید. با این حال ، این یک میانگین است. آب مورد نیاز شما بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است .

ورزش ، دمای اتاق یا رژیم غذایی می تواند آب مورد نیاز شما را افزایش دهد . علاوه بر این ، آبی که می نوشید به وضعیت پوست شما نمی رسد یا به طور مستقیم تأثیر نمی گذارد.

مصرف آب برای ارتقا healthy سلامت پوست لازم است. با این حال ، اینکه ما باید 2 لیتر در روز مصرف کنیم کاملاً درست نیست.

همچنین می توانید بخوانید: آیا رژیم غذایی می تواند روی پوست تأثیر بگذارد؟

آیا آفتاب آکنه را درمان می کند؟

این یک افسانه بسیار گسترده است. اکثر مردم فکر می کنند آفتاب گرفتن باعث بهبود آکنه می شود. به هر حال، این چنین نیست. اول از همه ، باید بدانید که بیشتر درمان های پزشکی که برای آکنه استفاده می شود حساسیت به نور هستند.

این بدان معناست که اگر هر داروی آکنه مصرف می کنید ، قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند منجر به واکنش پوستی شود. همچنین ، اگر این کار را بدون ضد آفتاب انجام دهید ، می توانید با آفتاب سوختگی مواجه شوید. این باعث بدتر شدن آکنه می شود.

از طرف دیگر ، اگر اخیراً جای زخم داشته باشید ، آفتاب گرفتن باعث می شود که علائم بیشتر دیده شود . سعی کنید از شدیدترین ساعات آفتاب خودداری کنید و از ضد آفتاب کافی استفاده کنید.

آیا پوست به طور مداوم تجدید می شود؟

آیا پوست به طور مداوم تجدید می شود؟

درست است. پوست عضوی با چرخه تجدید خاص خود است. سلولهای شما به طور مداوم در عمیق ترین لایه بازسازی می شوند. از آنجا ، آنها به اپیدرم (سطحی ترین لایه پوست) مهاجرت می کنند و سلولهای قدیمی را جایگزین می کنند.

حدود 28 روز طول می کشد تا پوست خود را تجدید کند. با این حال ، با افزایش سن ، این میزان تجدید کاهش می یابد. قرار گرفتن در معرض آفتاب ، بی خوابی یا رژیم غذایی نامناسب نیز بر این امر تأثیر می گذارد.

پوست چرخه تجدید خاص خود را دارد. با این حال ، این روند با افزایش سن و سبک زندگی تغییر می کند.

سلامت پوست ، آیا لایه برداری سلولیت را از بین می برد؟

بسیاری از خانم ها فکر می کنند لایه برداری از ران یا باسن می تواند به از بین بردن سلولیت کمک کند. طبق آکادمی پوست و فنولوژی اسپانیا ، سلولیت تجمع چربی در عمیق ترین لایه های پوست است. به هیچ وجه نباید این بیماری را در نظر گرفت و معمولاً بیشتر از مردان در زنان دیده می شود.

با لایه برداری ، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم تحریک سطحی ترین لایه است. به همین دلیل ، این یک افسانه است که با لایه برداری باسن یا ران می توان از سلولیت خلاص شد.

برای کاهش آن ، مهمترین نکته حفظ رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش مداوم است. اگر می خواهید این هدف را برای خود تعیین کنید با پزشک و مربی شخصی خود مشورت کنید.

آیا استرس بر سلامت پوست تأثیر دارد؟

بله ، این درست است. همانطور که یک مطالعه منتشر شده در پوست و کلینیک و تجربی بیان می کند ، قرار گرفتن مداوم در معرض استرس می تواند بر سلامت پوست و سلامتی بقیه اعضای بدن تأثیر بگذارد. در حقیقت ، ثابت شده است که اختلالات پوستی و بیماری هایی وجود دارد که تحت تأثیر این عامل هستند.

به عنوان مثال پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است که با ظهور لکه های قرمز با پوسته های مایل به سفید مشخص می شود. این می تواند باعث درد و خارش در مناطق آسیب دیده شود. نشان داده شده است که با استرس به طور محسوسی بدتر است.

مورد دیگر آلوپسی آره آتا است. این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن باعث ریزش مو در مناطق موضعی می شود . همچنین با اضطراب و استرس در ارتباط است.

قرار گرفتن مداوم در موقعیت های استرس زا می تواند بر سلامت پوست تأثیر بگذارد. در حقیقت ، استرس با چندین اختلال پوستی همراه بوده است.

این فقط چند نمونه است که روشن می کند همه آنچه درباره پوست فکر می کنیم و می شنویم درست نیست. بنابراین توصیه می شود با هرگونه سوال یا مشکل به پزشک مراجعه کنید .

علاوه بر این ، روش های ساده ای وجود دارد که می توانید نه تنها از سلامت پوست بلکه از کل بدن مراقبت کنید. هیدراته ماندن و استراحت صحیح عملکرد کل بدن را بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، ما قبلاً می دانیم که قرار گرفتن در معرض آفتاب بین 12 تا 16 ساعت می تواند برای پوست مضر باشد و برای سلامتی خطرناک باشد. در حالت ایده آل ، همیشه از یک ضد آفتاب مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید . این را در ذهن داشته باشید!

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *