سلامت روانی خوب با انجام این پنج عادت

سلامت روانی خوب با انجام این پنج عادت

پنج عادت برای سلامت روانی خوب

بسیاری از ما برخی از عادات را بدون اینكه متوجه شویم چقدر می تواند برای سلامت روان ما ضرر داشته باشد ، پذیرفته ایم. در این مقاله در مورد آنها و نحوه جلوگیری از آنها بیشتر بدانید.

امروز ، ما می خواهیم در مورد پنج عادت که باید از آنها برای حفظ سلامت روانی خوب خودداری کنید ، صحبت کنیم.

مانند هر موتور ، مغز ما نیز به نگهداری نیاز دارد – و همینطور هر قسمت دیگر بدن ما. حفظ سلامت روانی خوب ضروری است. به همین دلیل است که 10 اکتبر اکنون ” روز جهانی سلامت روان ” است . وی گفت: ” این عمدتا تاریخی برای آگاهی از خطر سکوت بیماریهای روانی و ننگ آنها است و بنابراین بر اهمیت درخواست کمک در هنگام نیاز به آن تأکید می کنیم.

ما تا زمانی که خطر را در معرض خطر قرار ندهیم از اهمیت سلامت روان آگاهی نداریم . آیا تا به حال تعجب کرده اید یا زمانی را که برای مراقبت از روان خود صرف کرده اید محاسبه کرده اید؟

چرا باید سلامت روانی خوبی حفظ کنیم؟

وضعیت روانی ما از وضعیت جسمی ما برابر یا حتی مهمتر است. بنابراین ، این مسئله پارادوکسیکال است که ما اغلب برای هر شرایط پزشکی به پزشک مراجعه می کنیم ، اما وقتی که بر احساسات خود غلبه می کنیم ، از درخواست کمک روانی یا روانی خودداری می کنیم.

سلامت روانی چیزی است که با چشم غیر مسلح نمی توانید آن را ببینید. از این گذشته ، آنچه ما بیشتر اوقات احساس می کنیم علائم ذهنی هستند . بنابراین ، بیشتر اوقات ، ما بیش از حد نگران آن نیستیم و حتی به دنبال کمک پزشکی نیستیم. به همین دلیل ، ممکن است به اندازه کافی طولانی دچار ناراحتی شویم تا این بیماری به یک اختلال تبدیل شود .

به همین دلیل بسیار مهم است که اگر فکر می کنید به آن احتیاج دارید ، از سلامت روان خود مراقبت کنید و کمک بگیرید. در یک دنیای عالی ، همه ما می خواهیم برای معاینات معاینه به روانشناس برویم به همان اندازه که به پزشک مراجعه می کنیم!

با این کار ، بیایید نگاهی به برخی از عادت هایی که امروز می توانید بکار بگیرید ، برای مراقبت از سلامت روانی خود بیاندازید.

عادات برای سلامت روانی خوب

1- همیشه صبحانه بخورید

همیشه صبحانه بخورید

چند بار شنیده اید که “صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است”؟ با این وجود ، بسیاری از مردم فقط نمی توانند عادت به صرف صبحانه دهند . متأسفانه ، این بسیار ناسالم است ، زیرا اگر از آن استفاده کنیم قند خون ما کاهش می یابد . آیا می دانید پس از آن چه اتفاقی می افتد؟

خوب ، اعضای بدن شما نمی دانند که کجا قند می گیرند ، بنابراین منبع کافی از مواد مغذی به مغز تولید نمی کنند و به آرامی تخریب می شوند. سپس ، عملکرد ذهنی کمتری در طول روز خواهید داشت.

باور کنید یا نه ، این افت قند خون حتی می تواند باعث علائم اضطراب و افسردگی شود.

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

2- همیشه به اندازه کافی بخوابید

همیشه به اندازه کافی بخوابید

بدن شما بدون مقدار مناسب خواب قادر به تولید مثل نیست. بسیاری از افراد دیر به رختخواب می روند و یا به دلیل استرس نمی توانند به درستی بخوابند. هنگامی که این یک عادت شود ، فرایندهای شناختی شما به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرند. کمبود خواب می تواند منجر به استرس ، افسردگی ، خلقی و در طولانی مدت سکته مغزی از جمله سایر مشکلات مرتبط با ذهن شما شود.

به خاطر داشته باشید برای حفظ سلامت روانی خوب باید به طور متوسط ​​حداقل 8 ساعت بخوابید.

3- اگر می خواهید سلامت روانی خوبی داشته باشید ، سیگار نکشید.

ترک سیگار باعث تقویت سلامتی در تمام سیستمهای شما شده و سلامت روانی شما را بهبود می بخشد.

متخصصان بهداشت که با افرادی که دارای مشکلات روانی هستند درمان می کنند ، غالباً از عادت های سیگار کشیدن در بیماران خود غافل هستند. دلیل این امر این است که تصور می کنند این امر به آنها کمک می کند تا با افسردگی ، اضطراب یا مشکلات سوء مصرف مواد کنار بیایند.

با این حال ، تحقیقات از دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که افرادی که با مشکلات خلق و خو یا اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند می توانند با خیال راحت سیگار را ترک کنند و علاوه بر این ، ترک این عادت با سلامت روانی بهتری همراه است.

4- فعالیت بدنی کافی داشته باشید

فعالیت بدنی کافی داشته باشید

میگوئل دل والله ، استاد می گوید: “گرچه تأثیر ورزش بدنی بر سلامت روان هنوز مورد مطالعه قرار گرفته است ، ورزش بر روی سیستم عصبی مرکزی عمل می کند ، پروتئین های آن را تثبیت می کند و از بیماری های ناشی از خرابی تعادل این مواد جلوگیری می کند.” دانشگاه اویودو و نماینده ركتور ورزش و سلامت.

همچنین ، در حرکت بودن نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه مغز شما نیز از شما تشکر خواهد کرد. این امر به این دلیل است که گردش بهتر باعث ایجاد یک ذهن سالم می شود. فعالیت بدنی همچنین به کاهش استرس و مکث در افکار کمک می کند.

همچنین می توانید بخوانید: بهترین تمرین ورزش برای سلامتی

5- از وسایل الکترونیکی بیش از حد استفاده نکنید

از وسایل الکترونیکی بیش از حد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش های دیجیتال با مشکلاتی از قبیل بی خوابی و سطح بالاتر استرس و اضطراب همراه بوده است.

در حال حاضر ، بیشتر شیوه های اجتماعی ما از طریق اینترنت تجربه می شود . بنابراین ، سرعت زندگی ما روی آن دسته از وسایل الکترونیکی متمرکز است که می توانیم به شبکه های اجتماعی و سایر موارد مشابه دسترسی پیدا کنیم.

استفاده مداوم از فناوری به ویژه تلفن های هوشمند مانع از زندگی در زمان حال می شود . همچنین منجر به مشکلات بینایی ، استرس ، بی خوابی ، افسردگی و اضطراب می شود.

اکنون برخی از عادات روزمره را می دانید که باید برای ارتقاء سلامت روانی بهتر به کار گیرید. به یاد داشته باشید: شما می توانید کیفیت زندگی خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید تا از سلامت روان خوبی برخوردار شوید حتی با ایجاد برخی تغییرات کوچک.

2 دنبال این می گردید “سلامت روانی خوب با انجام این پنج عادت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.