سفید کردن دندان ها به طور طبیعی

سفید کردن دندان ها به طور طبیعی

سفید کردن دندان ها به طور طبیعی

نمی دانید چگونه دندان های خود را به طور طبیعی سفید کنید؟ ترفندها و توصیه هایی را به شما می دهیم که کمک بزرگی خواهد بود.

سفید کردن دندان ها به طور طبیعی

رنگ دندان نگرانی میلیون ها نفر در سراسر جهان است. جستجوی دندان‌هایی با رنگ سفید کامل برای اکثر افراد یک توهم است، که می‌تواند آنها را به سمت انتخاب درمان‌هایی سوق دهد که در دراز مدت برای قطعات مضر هستند . امروز به شما نشان می دهیم که چه انتظاراتی باید داشته باشید و چهار نکته برای سفید کردن طبیعی دندان های خود.

همانطور که متخصصان اشاره می‌کنند ، میل به دندان‌های بی‌نقص می‌تواند منجر به درمان بیش از حد سفید کردن دندان‌ها شود. اگرچه این درمان های زیبایی دندان به تنهایی مضر نیستند، اما بیش از حد می توانند بر علیه شما کار کنند. به همین دلیل است که نکاتی برای سفید کردن دندان های طبیعی که انتخاب کرده ایم، تنها جایگزین های طبیعی را در نظر می گیرند.

همچنین می توانید بخوانید: تقویت دندان های شما با 9 مواد غذایی سالم

آیا می توان دندان ها را به طور طبیعی سفید کرد؟

آیا می توان دندان ها را به طور طبیعی سفید کرد؟
آیا می توان دندان ها را به طور طبیعی سفید کرد؟

بله، سفید کردن دندان ها به طور طبیعی امکان پذیر است . اگرچه وقتی به سفید کردن دندان فکر می کنیم معمولاً به درمان های شیمیایی اشاره می کنیم، اما در واقع روش های طبیعی از نظر حفظ قطعه و به دست آوردن رنگ واقعی تر مؤثرتر هستند.

در این مرحله است که شما باید ایده ای را که در مورد رنگ دندان دارید مشخص کنید. هر قطعه در پوششی به نام مینا پوشانده شده است. رنگ مینای دندان سفید است، اگرچه لایه عاج زیر آن رنگ مایل به زردی دارد. از آنجایی که مینای دندان تا حدودی شفاف است، مقداری از آن لایه زرد تقریباً در همه قابل مشاهده است.

وقتی مینای دندان ساییده می شود، دندان های شما زردتر به نظر می رسند زیرا لایه زیرین عاج به سطح نزدیک تر می شود. خوشبختانه مینای دندان با درمان های تخصصی، از طریق خمیردندان هایی با محتوای فلوراید بالا و البته با کمک تغییر در عادات غذایی به خوبی قابل ترمیم است.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که دندان هایی با رنگ زرد کمی نشانه ای از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیستند. دندان‌هایی که بین سایه‌های سفید و زرد در نوسان هستند، نشانه‌ای از پوسیدگی یا بیماری دهان نیستند. توجه به این نکته بسیار مهم است، زیرا وسواس دندان های سفید می تواند باعث شود این جزئیات مهم را فراموش کنید.

در نهایت، همانطور که متخصصان اشاره می‌کنند ، اکثر درمان‌های سفیدکننده دندان مصنوعی حاوی پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید هستند. این مواد در غلظت های بالا باعث پروتئین زدایی و دمینرالیزه شدن دندان ها می شوند . بنابراین، بهتر است روی نکاتی برای سفید کردن طبیعی دندان‌ها شرط ببندید که در ادامه به شما می‌پردازیم.

چهار نکته برای سفید کردن طبیعی دندان ها

اکنون که می دانید باید ایده خود را از “دندان های سفید” دوباره تعریف کنید و درمان های مصنوعی برای سلامت دندان های شما مضر هستند (حداقل در صورت استفاده بیش از حد)، ما چهار نکته را برای سفید کردن طبیعی دندان های خود پیشنهاد می کنیم. در پایان توصیه هایی را در سبک زندگی خود به شما می دهیم که برای حفظ رنگ سفید برای مدت طولانی تری مفید خواهد بود.

1. شستشو با روغن طبیعی

از روغن نارگیل می توان برای سفید کردن دندان ها به طور طبیعی استفاده کرد.
برخی از روغن های طبیعی فواید خاصی برای سلامت دهان و دندان نشان داده اند، اما نباید جایگزین محصولات سنتی شوند.
این شستشوها شامل روغن نارگیل، آفتابگردان، کنجد یا روغن زیتون است. شواهدی وجود دارد که روغن نارگیل دارای خواص سفید کنندگی دندان است. این روغن ها ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشند که می توانند رشد پاتوژن ها را در دهان کنترل کنند.

روش استفاده از این روغن ها به نفع خود این است که به مدت 20 دقیقه آبکشی کنید. این کار را باید بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن انجام دهید، نه به عنوان جایگزینی برای این عادات. این چیزی است که در مورد سایر نکات برای سفید کردن طبیعی دندان ها نیز صدق می کند، زیرا مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن غیر قابل جایگزینی است .

2. با جوش شیرین مسواک زده شود

مطالعات و تحقیقات از استفاده از جوش شیرین به عنوان روشی برای سفید کردن طبیعی دندان ها حمایت می کند. این یک گزینه ایمن و کم تهاجمی است که می توانید به عنوان مکملی برای عادات روزانه مراقبت از دندان خود استفاده کنید.

در حالت ایده آل، شما باید خمیر دندان های مبتنی بر جوش شیرین بخرید، البته می توانید یک خمیر خانگی نیز با آب و یک قطره لیمو درست کنید و در کنار مسواک خود از آن استفاده کنید. از آنجایی که این ماده تکثیر باکتری ها را نیز کنترل می کند، یک جایگزین عالی برای جلوگیری از پوسیدگی است.

3. میوه بخورید

این یکی از ناشناخته ترین نکات سفید کردن دندان طبیعی و همچنین یکی از بحث برانگیزترین نکات در بین متخصصان است. مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که مصرف میوه هایی مانند آناناس، پاپایا، توت فرنگی و لیمو می تواند سفیدی متوسط ​​دندان ها را گزارش کند. سپس می توانید مصرف این میوه ها را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید.

4. سیب

سیب
سیب

کارشناسان پیشنهاد می کنند که در حالی که فاقد خواص معجزه آسایی است که عموماً به آن نسبت داده می شود، سیب حاوی عوامل ضد میکروبی و ضد قارچی است. می توانید پس از مسواک زدن روزانه هر روز به مدت حداقل 20 ثانیه آبکشی کنید. به خاطر داشته باشید که نتایج متوسط ​​هستند، بنابراین چندین هفته طول می کشد تا نتایج مشاهده شوند.

توصیه هایی برای داشتن دندان های سفید به طور طبیعی

برای سفید کردن طبیعی دندان ها، از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.
اجتناب از مصرف زیاد قهوه می تواند برای جلوگیری از تیره شدن سطح دندان مفید باشد.
به موازات آنچه قبلاً به شما آموزش داده ایم، اگر می خواهید رنگ سفید قطعات را حفظ کنید، باید یک سری تغییرات را در سبک زندگی خود اعمال کنید. آنها را در نظر داشته باشید و در نظر داشته باشید که آنها علاوه بر اینکه از نظر زیبایی شناختی به شما کمک می کنند، از نظر کلی سلامت دهان و دندان شما نیز مفید خواهند بود:

مصرف تنباکو و الکل را کاهش دهید.
از کافئین بیش از حد خودداری کنید.
مصرف محصولات تهیه شده با شکر تصفیه شده را کاهش دهید.
مصرف هر نوع نوشیدنی شیرین را کاهش دهید.
همیشه از نخ دندان استفاده کنید.
حداقل سالی یک بار با یک دندانپزشک قابل اعتماد وقت ملاقات رزرو کنید.
مسواک خود را مرتباً عوض کنید.
اگر این نکات اساسی را در نظر داشته باشید، مطمئن خواهید شد که مینای دندان خراب نمی شود، که به نوبه خود باعث حفظ رنگ سفید دندان شما می شود. اگر فکر می کنید ممکن است کمبود مینای دندان داشته باشید، با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید تا برنامه ای برای بازگرداندن آن ایجاد کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *