سفیده یا زرده تخم مرغ کدام یک مفید تر است ؟

سفید یا زرده تخم مرغ کدام یک مفید تر است ؟

سفید یا زرده تخم مرغ کدام یک مفید تر است ؟

در حالی که سفید چربی ندارد ، زرده دارای پروتئین غنی تری است ، بنابراین هر دو مناسب هستند و باید آنها را با هم مصرف کنیم.

آیا شما علاقه زیادی به تخم مرغ دارید؟ بنابراین ، در بیش از یک مورد ممکن است فکر کرده باشید که کدام یک مفید است ، سفید یا زرده تخم مرغ.

متخصصان به ما می گویند که خوردن تخم مرغ کامل به طور کلی بسیار سالم است. با این حال ، همانطور که این مطالعه نشان می دهد ، هر قسمت از آن اجزای خاصی دارد که از شما دعوت می کنیم آنها را کشف کنید.

تخم مرغ یک قسمت اساسی از رژیم غذایی ما است ، منبع زیادی از مواد مغذی است که ارزش دارد در غذاهای ما قرار گیرد.

نیازی نیست نگران افسانه غلط میزان کلسترول بالای آن باشید . اسیدهای چرب اشباع نشده در آنها غالب است ، ایده آل برای مراقبت از سیستم قلبی عروقی ما.

فواید سفید تخم مرغ

چه چیزی بیشتر دوست دارید ، سفید یا زرده تخم مرغ؟ بسیاری از افراد فکر می کنند که به این ترتیب از کلسترول خود بهتر مراقبت می کنند و بخشی را از قسمت دیگر جدا می کنند .

تصور می شود که سفید سالم ترین ماده تخم مرغ است . بیایید ببینیم ، همه مزایای آن چیست:

سفیده تخم مرغ اصلاً چربی ندارد . آنها کالری بسیار کمی دارند و این باعث می شود که آنها غذایی بسیار سالم باشند. بیشترین خطر هنگامی رخ می دهد که ما مثلاً یک تخم مرغ سرخ شده مصرف می کنیم ، زیرا روغن حاوی چربی است که برای سلامتی ما بسیار خطرناک است.

آنها غنی از ویتامین های گروه B هستند .

کالری سفیدها نسبت به زرده ها کمتر است.

آنها معمولاً برای کاهش وزن بسیار مناسب هستند . بسیاری از افراد در وعده های صبحانه خود آنها را به تنهایی مصرف می كنند زیرا این ویژگی را دارند كه پروتئین ، ویتامین تأمین می كنند و علاوه بر این ، سیر كننده هستند. ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که “فقط” سفید تخم مرغ را در صبحانه های خود مصرف کنید. اگر آنها را با غذاهای دیگر ترکیب کنید بهتر است. یک کاسه بلغور جو دوسر ، یک اسموتی میوه ای .

سفیده برای بسیاری از داروهای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد : آنها به عنوان مواد نرم کننده و نرم کننده پوست عالی عمل می کنند و همچنین هر نوع تحریک را درمان می کنند.

سفیده تخم مرغ همچنین نوعی پپتید دارد که به ما امکان می دهد فشار خون را کاهش دهیم.

فواید زرده تخم مرغ

فواید زرده تخم مرغ

اگرچه هنوز در مورد بهتر بودن سفیده تخم مرغ یا زرده شک داریم ، اما اکنون که کمی بیشتر در مورد فواید سفیده دانستیم ، بیایید ببینیم زرده ها برای ما چه می کنند.

پروتئین زرده تخم مرغ بیشتر از سفید است.

زرده غنی از چربی است. محتوای آن حدود 4 گرم چربی در هر تخم مرغ است که از این مقدار فقط 5/1 اشباع است. یعنی چربی های منفی. بقیه چربی های اشباع نشده هستند و برای بدن بسیار مفید هستند. سطح کلسترول آن بسیار پایین است و بنابراین برای افراد سالم بی ضرر است. اگر تمایل به کلسترول بالا دارید ، می توانید مصرف آن را کمی محدود کنید ، اما از بین نمی برید ، زیرا شاخص پروتئین آن بسیار مفید است.

زرده تخم مرغ منبع قدرتمندی از ویتامین ها و مواد معدنی است . سرشار از آهن ، فسفر ، پتاسیم و منیزیم است. در مورد ویتامین ها ، موارد زیر را خواهید یافت: ویتامین A ، E ، D ، B9 (اسید فولیک) ، B12 ، B6 ، B2 و B1. همچنین نباید فراموش کرد که یکی از معدود غذاهای غنی از ویتامین D است.

واقعیت دیگری در مورد زرده تخم مرغ که نباید از آن غافل شویم: ماده ای به نام کولین دارد . آیا می دانید برای چه چیزی مفید است؟ برای سلامت مغز ، حافظه و مبارزه با بیماری هایی مانند آلزایمر یا زوال عقل. افسانه ، بدون شک.

زرده تخم مرغ از نظر لسیتین بسیار غنی است . کاری که این عنصر انجام می دهد به کلسترول متصل است تا از جذب کامل آن توسط بدن جلوگیری کند. لسیتین یک قسمت اساسی برای تغذیه و مراقبت از مغز استخوان ، مغز ، کبد ، قلب و سیستم عصبی ماست . این از سلامت قلب ما مراقبت می کند و علاوه بر این ، به ما امکان می دهد حافظه و تمرکز را بهبود ببخشیم.

افراد زیادی هستند که معمولاً زرده تخم مرغ خام یا همراه با اسموتی ها را برای به دست آوردن تمام پروتئین های خود مصرف می کنند. این یک اشتباه است مصرف زرده به صورت خام می تواند ما را دچار بیماری هایی مانند سالمونلوز کند. باید بدانید که مصرف زرده پخته شده همیشه بهتر خواهد بود ، زیرا خواص آن ثابت خواهد ماند و از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری خواهیم کرد.

برای نتیجه گیری ، چه چیزی مفیدتر است ، سفید یا زرده تخم مرغ؟ هر دو قسمت سالم هستند. رنگ سفید فاقد چربی است و زرده نیز از طرف خود گرچه سطح کمی چربی اشباع دارد اما از نظر پروتئین بسیار غنی است.

توصیه ما این است که تخم مرغ کامل بخورید. همراه با یک رژیم متنوع و متعادل از سلامتی خوبی برخوردار خواهید شد. سفیده یا زرده تخم مرغ هر دو مفید هستند.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه سالاد با تخم مرغ که دوستش دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *