رژیم گرفتن باعث چاقی یا اضافه وزن در شما می شود؟

رژیم گرفتن باعث چاقی یا اضافه وزن در شما می شود؟

رژیم گرفتن باعث چاقی یا اضافه وزن در شما می شود؟

بسیاری از اوقات مشکل رژیم غذایی این است که ، وقتی آن را کنار می گذاریم ، از اثر بازگشت وحشتناک رنج می بریم. مهم است که یاد بگیریم غذای سالم بخوریم و آن را به یک عادت تبدیل کنیم.

رژیم گرفتن باعث چاقی یا اضافه وزن در شما می شود؟

برای بعضی ها این یک سوال است ، برای بعضی دیگر یک جمله. پیروی از رژیم یا برنامه غذایی ممکن است همان چیزی نباشد که برای کاهش وزن نیاز دارید .

آیا می خواهید بدانید رژیم گرفتن باعث چاقی شما می شود؟ آیا می خواهید از رمز و راز این دلیل که چرا ممکن است حتی اگر فقط سالاد بخورید ، یک گرم وزن کم نکنید؟ در این مقاله ما به شما خواهیم گفت.

همچنین می توانید بخوانید: کاهش وزن با چای خوشمزه و سالم زنجبیل و زرد چوبه

“رژیم بدون رژیم” یک روند است
چه کسی نمی خواهد جهانی وجود داشته باشد که همه ما بتوانیم بدون محدودیت غذا بخوریم و شکل مورد نظر را حفظ کنیم؟ خوابیدن آرمانشهر ضروری نیست زیرا ظاهراً واقعیت است. این حرکتی به نام “رژیم بدون رژیم” است و چندین سال پیش توسط دو متخصص تغذیه از طریق یک کتاب راه اندازی شد.

ایده این است که به صورت شهودی غذا بخورید و از برنامه های کلی پیروی نکنید که هیچ ارتباطی با عادت ها و حتی شخصیت ندارند. این به این معنی است که خودمان را مطابق آنچه در آن لحظه احساس می کنیم و بدن به آن نیاز داریم تغذیه کنیم. اما مراقب باشید ، زیرا مشکل ممکن است در “پسندیدن بیش از حد به خود” و پرخوری باشد. به همین دلیل ، مصرف به روشی عینی و “متفکرانه” بهتر از ذهنی و عاطفی است.

غذا خوردن از روی بی حوصلگی ، اضطراب یا ناراحتی چیزی نیست که بدن می پرسد بلکه احساسات ما است. در این صورت احتمال دارد که یک بسته کامل چیپس یا کلوچه را به پایان برسانیم تا اینکه یک مشت بخوریم و به فعالیت های خود ادامه دهیم.

به گفته بلانکا گالوفر ، متخصص رژیم غذایی ، رژیم غذایی نامناسب دلیل اضافه وزن و چاقی است. آنچه مهم است ، مقدار آن نیست بلکه کیفیت غذایی است که می خوریم. نشان داده شده است که برخی از محصولات مانند قندهای ساده خطر ابتلا به این وضعیت را افزایش می دهند.

نیاکان ما بدون اتکا به علم می دانستند چه غذایی را بیشتر دوست دارند و این غذا را برای انجام فعالیت های روزمره به آنها ارائه می دهد. آنها همچنین آب و هوا ، زمان سال و دشواری وظایف خود را در نظر گرفتند.

امروز ما تحت کنترل احساسات غذا می خوریم و بدین ترتیب اختلالات خوردن یا افزایش وزن بوجود می آیند.

رژیم گرفتن لزوماً به کاهش وزن کمک نمی کند
رژیم های غذایی “معجزه آسایی” بیشتر و بیشتر به ما نوید می دهند که طی چند هفته و با فداکاری های زیاد ، مقدار مشخصی کیلو از دست می دهیم.

رژیم ماه ، رژیم پرتقال ، رژیم پارینه سنگی. همه گزینه های افراطی هستند که نیازهای فیزیولوژیکی در نظر گرفته نمی شوند ، چه بسیار شخصی .

احتمال افزایش وزن پس از قطع رژیم بیشتر از ماندن در وزن ایده آل است و همچنین کنار گذاشتن برنامه های غذایی اندکی پس از شروع بسیار معمول است.

سازگاری است شرط لازم و ضروری برای یک رژیم غذایی موثر باشد، اما مشکل این است که ما نمی توانیم یک سال صرف خوردن کاهو و کرفس سالاد هر روز. برخی از پروتکل های محدود کننده مانند روزه داری متناوب کار می کنند. شواهدی در مورد اثربخشی آن وجود دارد ، اگرچه بیشتر روشهایی که به محدود کردن مصرف مواد غذایی نیاز دارند ، در نتیجه ناپایدار هستند.

همچنین ، وقتی بدن خود را از میزان کالری مورد نیاز خود محروم کنیم ، مغز از آن به عنوان یک علامت خطر تعبیر می کند. به این ترتیب به بدن سیگنال می دهد تا ذخایر خود را برای آینده ذخیره کند (و آنطور که تصور می شود آنها را نسوزاند) و در “حالت صرفه جویی در انرژی” کار کند.

از غذا لذت ببرید تا چاق نشوید

از غذا لذت ببرید تا چاق نشوید
از غذا لذت ببرید تا چاق نشوید

بدن همیشه می داند چه چیزی برای آن مفید است ، چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی لازم ندارد. به همین دلیل شما باید یاد بگیرید که آن را بشنوید و درک کنید.

عجله در زندگی امروز و عادت حاکم بر احساسات بر همه چیز می تواند از دلایل چاقی یا عدم توانایی لاغر شدن باشد.

انتخاب غذا در حالی که زمان کافی برای تجزیه و تحلیل کمک های غذایی آن صرف می شود ، و همچنین انتظار چند دقیقه ای که اشتهای احتمالی به ما حمله می کند ، ضروری است.

اگر می دانید که هنگام تماشای یک فیلم یا سریال کوکی یا پاپ کورن می خورید (نه به این دلیل که گرسنه اید) ، پس سعی کنید برای از بین بردن این نیاز ، کار دیگری انجام دهید.
لذت بردن از غذا برای افزایش وزن ضروری است . آگاهانه خوردن به نیازهای بدن توجه می کند و “پاداشهای ساختگی” را که بهانه ای برای خوردن آنها می کنیم کنار می گذارد. این غذا دلیل برای مبارزه ، گناه یا تنش نیست ، بلکه برای لذت و لذت است.
بهترین چیز این است که در طول روند ما رنج نخواهیم برد و احساس نخواهیم کرد که خود را از همه چیز غنی محروم می کنیم. و همچنین ، ما از “اثر بازگشت” وحشتناک که بسیار ما را نگران می کند ، جلوگیری خواهیم کرد.

حقایقی در مورد درست غذا خوردن
افسانه های زیادی وجود دارد که حول رژیم گرفتن می چرخند ، اما حقایقی نیز وجود دارد که قابل تأمل است:

طبخ انواع (از جمله انواع سرخ شده) برای سلامتی ما ضروری است. طبق مطالعه ای که در Clinical Nutricion منتشر شده ، مصرف منظم غذاهای سرخ شده با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است.

برای لاغر شدن لازم نیست گرسنه بمانید .
می توانید در حالی که هنوز از نان ، ماکارونی یا شیرینی لذت می برید ، وزن خود را کاهش دهید.
تنوع منو برای کاهش وزن بسیار حیاتی است .
برنامه ریزی برای خرید هفتگی مواد غذایی بهتر از رعایت رژیم غذایی سخت است.
شکم پر به بازار رفتن از خرید زیاد پرهیز می کند.
تغذیه سالم از انتخاب فست فود یا در خانه مقرون به صرفه است.
ما نباید هنگام تماشای تلویزیون غذا بخوریم زیرا مغز نمی داند چه زمانی راضی هستیم.
رژیم غذایی را بهبود ببخشید و لاغر شوید
در اینجا ما برخی نکات و افسانه های غلط درباره رژیم ها و عادت های کاهش وزن را برای شما گذاشته ایم. هنگام کاهش وزن آنها را در نظر داشته باشید ، همیشه این کار را با مراقبت از سلامتی و در صورت لزوم با کمک یک متخصص انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *