رژیم های پروتئینی خوب هستند یا بد؟
0 (0)

رژیم های پروتئینی خوب هستند یا بد؟

رژیم های پروتئینی برای سلامتی خوب هستند یا بد؟

قبل از تصمیم گیری برای اتخاذ یک رژیم غذایی پروتئینی ، توصیه می شود به متخصص مراجعه کنید تا ما را معاینه کند و به ما بگویید آیا برای سلامتی ما مناسب است

رژیم های پروتئینی برای سلامتی خوب هستند یا بد؟

آیا همه چیز را برای کاهش وزن امتحان کرده اید و آیا قبلاً منصرف شده اید؟ آیا در مورد رژیم های غذایی پروتئینی چیزی شنیده اید و به دنبال پیروی از آنها فکر کرده اید اما مطمئن نیستید؟ منطقی است که پس از چندین شکست ، در مورد درست بودن این رژیم شک و تردید وجود دارد.

ما به فکر پاک کردن همه تردیدهای خود هستیم ، ما برخی از اطلاعات مربوط به رژیم های پروتئینی را جمع آوری کرده ایم. برای شروع ، باید بدانید که آنها مفید و بسیار زیاد هستند . ادامه مطلب را بخوانید و دلیل آن را دریابید.

رژیم های پروتئینی هیچ تأثیر منفی بر سلامتی شما ندارند

همچنین می توانید بخوانید: اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

انواع مختلف پروتئین

انواع مختلف پروتئین
انواع مختلف پروتئین

مطالعه در دانشگاه نوا جنوب شرقی (ایالات متحده آمریکا) نشان داد که رژیم غذایی با پروتئین بالا سبب آسیب سلامت خود به خود نیست.

در طول یک سال ، محققان 14 مرد سالم و متناسب را ارزیابی کردند. به آنها یک رژیم غذایی 3 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم در روز تجویز شد.

چه نشان داده شد که از اندام های داخلی سالم باقی مانده است، چربی در خون در سطح نرمال باقی مانده بود و هیچ افزایش وزن وجود دارد ناشی از تجمع چربی.

از انجمن غدد درون ریز انگلستان نشان می دهد  که پروتئین سیگنال هایی به هورمون های مسئول اشتها و احساس سیری ارسال می کند . وقتی این اتفاق می افتد ، بدن به غذای کمتری نیاز دارد و بنابراین وزن جمع شده را کاهش می دهد.

رژیم های پروتئینی تأثیری در نتایج تمرین مقاومت ورزشی شما نخواهند داشت

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به رژیم غذایی خود پروتئین اضافه می کنند زیرا معتقدند این کار باعث افزایش اثرات تمرینات مقاومتی می شود ، با کمال تأسف به شما می گوییم که اشتباه می کنید.

این طبق مطالعه ای انجام شد که در آن گروهی که 5/5 برابر مقدار توصیه شده پروتئین در روز داشت ، با گروهی که مقدار نرمال را مصرف کرده بودند ارزیابی شد. هر دو گروه چرخه ورزشی یکسانی داشتند و در پایان هیچ تغییر قابل توجهی مشاهده نشد.

البته اگر ورزش می کنید باید پروتئین مصرف کنید . در واقع ، شما همیشه باید آن را مصرف کنید. اما مقادیر ، تناوب و فرکانس را بر اساس این عوامل قرار ندهید زیرا کار زیادی نمی کند.

توصیه این است که از یک متخصص ورزشی مشاوره بگیرید که یک روال سفارشی را بر اساس اهداف شما طراحی می کند. به این ترتیب ، او تعداد تکرارها و تغییرات را با توجه به پیشرفت شما نشان می دهد.

رژیم های پروتئینی حساسیت شما به انسولین را بهبود نمی بخشد

مقاومت به دیابت و انسولین

اگر دیابت یا پیش دیابت دارید ، احتمالاً شنیده اید که مصرف مقدار زیادی پروتئین سطح گلوکز شما را کنترل می کند. با این حال ، مطالعاتی وجود دارد که ادعا می کنند این یک تصور غلط است.

به یاد داشته باشید که پروتئین به شما کمک می کند تا با غذای کمتری سیر شوید ، اما آنچه واقعاً سطح گلوکز شما را تعیین می کند میزان کربوهیدرات مصرفی شماست .

در حالت ایده آل ، شما باید یاد بگیرید که تعادلی بین پروتئین راضی کننده شما و کربوهیدرات های پیچیده ای که از افزایش گلوکز جلوگیری می کنند ، داشته باشید .

اجتناب از افراط و تفریط: اصلی در رژیم های غذایی پروتئینی

اگرچه ما دریافته ایم که این رژیم های پروتئینی مفید هستند ، اما لازم به یادآوری است که افراط در مصرف آنها مفید نیست. در صورت مصرف بیش از حد پروتئین مصرفی ، با مشکلاتی روبرو خواهید شد. اینها هستند:

بوی بد دهان

پروتئین اضافی باعث کتوز در بدن شما می شود . این نسبتاً خوب است ، زیرا مقدار زیادی چربی می سوزانید ، اما همچنین مواد شیمیایی تولید می کند که به شما بوی بد دهان می دهد. رایحه مشابه استون برای از بین بردن لاک ناخن است.

اگر این مشکل را تجربه کنید ، متوجه خواهید شد که حتی مسواک زدن دندان ها نیز بو را از بین نمی برد. ایده آل در این مورد به سادگی کاهش مقدار پروتئین است. چند روز دیگر متوجه پیشرفت خواهید شد.

شما دفاعی یا پرخاشگر خواهید بود

پروتئین زیاد باعث کاهش اثر قند بر مغز شما می شود. این منجر به تغییراتی در سروتونین ، هورمون تنظیم کننده دود شما می شود. بنابراین غیر معمول نیست که شما با افزایش بیش از حد مقدار پروتئین مصرفی خود دچار تغییرات شدید خلقی شوید .

اگرچه تصور بدی از قند داریم ، اما نقش مهمی در سلامت عاطفی و مغزی دارد. به یاد داشته باشید که نباید قند را کاملاً از بین ببرید بلکه آن را طبیعی مصرف کنید.

همانطور که مشاهده می کنید ، پیروی از رژیم های پروتئینی می تواند برای زندگی شما بسیار مثبت باشد. اکنون شما فقط باید فهرست های خود را با کمک یک متخصص تغذیه ایجاد کنید و از مزایای آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به سیگنال های بدن خود توجه کنید تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی می کنید تشخیص داده و آن را اصلاح کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
1 دنبال این می گردید “رژیم های پروتئینی خوب هستند یا بد؟
0 (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *