رژیم غذایی که امید به زندگی شما را طولانی می کند

رژیم غذایی که امید به زندگی شما را طولانی می کند

رژیم غذایی که امید به زندگی شما را طولانی می کند

امید به زندگی تعیین می کند که یک فرد چه مدت در یک زمینه اجتماعی معین زندگی کند. این به عوامل زیادی از جمله رژیم غذایی بستگی دارد. رژیم غذایی سالم ضروری است.

امید به زندگی شاخصی است که به ما امکان می دهد در یک بستر اجتماعی معین چه مدت از یک فرد زندگی کند. یعنی به محل زندگی ، جنس ، سطح تحصیلات ، شرایط بهداشتی ، رژیم غذایی ، اقدامات پیشگیری ، سطح اقتصادی ، ژنتیک و غیره بستگی خواهد داشت.

این شاخص امید به زندگی متغیر است و با گذشت زمان به دلیل پیشرفت علمی و فناوری تمایل به افزایش دارد . علاوه بر این ، امید به زندگی در کشورهای پیشرفته بیشتر از کشورهای توسعه نیافته است. بر اساس داده های WHO (سازمان بهداشت جهانی) ، امید به زندگی بین سال های 2000 تا 2015 5 سال افزایش یافته است که سریعترین افزایش از دهه 1960 است ، اگرچه نابرابری های قابل توجهی در همان کشور و از کشوری به کشور دیگر وجود دارد.

چگونه می توان نرخ امید به زندگی را افزایش داد؟ اگر چه بسیاری از عوامل هستند که نفوذ، وجود دارد  سبک زندگی نقشی اساسی ایفا میکند ، به خصوص در رابطه با رژیم غذایی و فعالیت بدنی.

اسپانیا یکی از کشورهایی است که بیشترین سالمندان را دارد و فقط ژاپن از آن پیشی می گیرد. در هر دو کشور ، رژیم غذایی در ماهی ، میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات و حبوبات به وفور یافت می شود.

این مقاله دلایلی را توضیح می دهد که چرا غذاهای موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای به طول عمر کمک می کنند .

چه غذاهایی وجود دارد که طول عمر را طولانی می کنند

افزایش مصرف این پروتئین عالی چند روز در هفته به سلامت قلب و عروق کمک می کند. قدرت آنتی اکسیدانی آن ثابت شده است . علاوه بر این ، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که با افزایش زمان لخته شدن خون ، احتمال ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد.

روغن زیتون         

روغنی که از زیتون استخراج می شود ، به ویژه از اولین فشار دادن ، قدرت آنتی اکسیدانی زیادی دارد. این است که به با افزایش امید به زندگی همراه در کشورهای که در آن مصرف می شود. دلیل آن این است که این ماده حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که مربوط به بهبود فرایندهای انعقادی است. بنابراین مصرف d باعث کاهش میوکارد میوکارد می شود .

این دارو همچنین از کاهش شناختی در سنین پیری از دیگر تأثیرات مثبت بر سلامتی جلوگیری می کند.

غلات کامل

خوردن غلات سبوس دار به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آنها با طول عمر نیز همراه است ، بنابراین ترکیب آنها در رژیم غذایی روزانه راحت است.

مشخصه آنها با محتوای بالای فیبر و کربوهیدراتهای مرغوب ، بر خلاف کربوهیدراتهای فرآوری شده است.

مصرف آن با کاهش چاقی ، بروز کمتر دیابت نوع 2 ، پیشگیری از سرطان روده بزرگ و کاهش کلسترول “بد” ( LDL ) و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

همچنین می توانید بخوانید: تاثیر کربوهیدرات بر بدن و نکاتی در مورد خوردن کربوهیدرات کمتر

سبزیجات

سبزیجات

این یکی دیگر از غذاهایی است که در رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار وجود دارد. حبوبات حاوی کربوهیدرات های پیچیده و کند جذب کننده هستند. علاوه بر این ، آنها حاوی مقدار زیادی پروتئین ، مواد معدنی و فیبر هستند.

حبوبات که به خوبی آماده شده اند ، سیری ایجاد می کنند و با کلسترول بد (LDL) مقابله می کنند که مصرف آن را با شیوع کم چاقی ، دیابت و همچنین مشکلات کرونر مرتبط می کند.

میوه ها و سبزیجات

آنها پادشاهان آنتی اکسیدان برای مقدار بسیار زیادی فلاونوئید هستند . کشورهای جهان با طولانی ترین ساکنان دارای مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها هستند. متوسط ​​مورد نیاز حدود پنج وعده در روز است.

فیبر ، آب ، ویتامین ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، چربی های سالم و بسیاری از اجزای سازنده بخشی از رژیم غذایی از پادشاهی گیاهان است. توصیه می شود از مزایای فصلی استفاده کنید ، این تضمین می کند که خالص و تازه هستند.

مصرف این محصولات خطر بیماری قلبی ، سکته مغزی و سرطان را بسیار کاهش می دهد . علاوه بر این که در بسیاری از موارد دارای اثرات ضد التهابی و درمانی بسیار خوبی است.

آجیل

این یکی دیگر از آنتی اکسیدان ترین غذاهای رژیم مدیترانه ای است که امید به زندگی را افزایش می دهد. از نظر مقدار پروتئین و همچنین ویتامین ها ، مواد معدنی و عناصر کمیاب لازم برای سلامتی بسیار پرانرژی است.

تأثیرات مثبت آنها بر روی مغز کاملاً شناخته شده است و سرشار از امگا 3 بر کاهش کلسترول خون تأثیر می گذارد.

با این حال ، مصرف این غذاها به تنهایی حفظ و بهبود سلامت را تضمین نمی کند .

مصرف چربی های اشباع ، آردهای تصفیه شده ، نمک و شکر نیز باید کاهش یابد.

همچنین ، داشتن یک فعالیت بدنی مناسب و اجتناب از استرس در زندگی روزمره را فراموش نکنید .

در نتیجه ، بازگشت به غذاهای آن زمان ، مصرف یک رژیم غذایی مدیترانه ای ، می تواند به ما در بهبودی و بهبود شاخص مثبت امید به زندگی کمک کند .

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

5 دنبال این می گردید “رژیم غذایی که امید به زندگی شما را طولانی می کند
  1. من در واقع به دنبال برخی از سایت های جالب آنلاین بوده ام که سایت شما را کشف کردم. من فقط آرزو دارم که به ابتکارات شما ارزشی بدم. من یک خواننده منظم وبلاگ هستم

  2. همه چیز با توضیح واضح است. قطعاً آموزنده بود. وبسایت شما بسیار مفید است. با تشکر فراوان برای به اشتراک گذاشتن این مطلب

  3. من مطمئن هستم که این پست همه افراد اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است ، مقاله واقعاً خوبی در زمینه امید به زندگی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *