رفع خشکی پوست با سه نکته بسیار مهم

سه نکته برای رفع خشکی پوست

سه نکته برای رفع خشکی پوست

رفع صحیح خشکی یا خشکی پوست برای جلوگیری از مشکلات پوستی طولانی مدت ضروری است . لایه شاخی ، سطحی ترین سطح پوست است که مانع محافظت را تضمین می کند.

برای انجام عملکرد خود ، این لایه باید مقدار کافی آب و چربی داشته باشد. هنگامی که این عناصر از بین می روند یا مقدار آنها کاهش می یابد ، زمانی است که خشکی و پوسته پوسته شدن ظاهر می شود.

بیمارانی که بدنبال تسکین پوست خشک هستند اغلب احساس ناراحتی می کنند. آنها ممکن است احساس تنگی ، کمبود راحتی و حتی احساس گرما یا خارش داشته باشند. اگر این قابل اصلاح نیست ،  این علائم ممکن است در مناطق دیگر ظاهر شود .

دلایل خشکی پوست

عدم تعادل بین آب و روغن طبیعی در پوست می تواند منجر به خشکی بیش از حد شود. این به نوبه خود می تواند ناشی از شرایط پوستی ، تغییرات ناگهانی هوا و تماس با برخی مواد شیمیایی باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، سطح پوست سالم توسط لایه ای محافظت می شود که عمدتا از آب و سبوم تشکیل شده است. این سد (لایه شاخی) ضد آب است و علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب ، به عنوان دفاعی از پوست در برابر تهاجمات خارجی عمل می کند .

وقتی عدم تعادل دو م componentsلفه اصلی آن اتفاق بیفتد ، این عملکرد دفاعی نمی تواند به طور موثر انجام شود . به این ترتیب ، پوست درجات مختلفی از ناراحتی را نشان می دهد مانند:

ناراحتی موقتی

پوسته پوسته شدن کمی

برخلاف پوست کم آب ، خشکی پوست یک بیماری مزمن است . دلیل این امر این است که ، به طور کلی ، به دلیل اختلال عملکرد ژنتیکی است.

با این حال ، علاوه بر خشکی ذاتی ، می تواند به دلیل عوامل خارجی ، آب و هوایی ، آسیب های پوستی یا بیماری های عمومی و درمان های پزشکی نیز ایجاد شود.

از طرف دیگر برخی از عادت هایی که به ظاهر خشکی پوست علاقه دارند استفاده از آرایش توسط خانم ها و اصلاح روزانه توسط آقایان است .

نکاتی برای رفع خشکی پوست

در مرحله بعدی ، ما به یک سری از درمان ها و نکاتی برای رفع خشکی پوست و بهبود ظاهر پوست و راحتی بیمار اشاره می کنیم.

1- از مرطوب کننده خوب استفاده کنید

از مرطوب کننده خوب استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده یکی از موثرترین راه ها برای مقابله با خشکی بیش از حد است. علاوه بر این ، به حفظ استحکام پوست کمک می کند.

طبق این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی Mount Sinai (ایالات متحده) انجام شده است ، هر مرطوب کننده خوبی که قرار است به منظور از بین بردن خشکی پوست استفاده شود ، باید در فرمولاسیون خود یک سری مواد اساسی داشته باشد :

2- صورت خود را با یک محصول خوب تمیز کنید

مرطوب کننده ها نه تنها محصولاتی هستند که می توانند خشکی پوست را تسکین دهند. علاوه بر آبرسانی به صورت صبح و شب صورت ، راه های دیگری نیز برای مقابله با این مشکل وجود دارد .

پاک کننده های مخصوص صورت یا صابون های خنثی معمولاً لطیف تر از صابون ضد باکتری روی پوست هستند. به این ترتیب ، آنها به شما کمک می کنند تا هیدراتاسیون از دست رفته در فرآیند تمیز کردن را جایگزین کنید.

3- آب زیادی بنوشید

مصرف آب برای حفظ سلامت پوست ضروری است. نه تنها به اطمینان از آبرسانی پوست کمک می کند ، بلکه از خاصیت ارتجاعی و درخشندگی آن نیز برخوردار است.

شاید بدیهی به نظر برسد ، اما یکی از نکاتی است که مردم بیشتر از آن غفلت می کنند . اگر کل بدن را مرطوب نگه نداریم ، تلاش برای آبرسانی به پوست خشک صورت بی فایده خواهد بود.

توصیه می شود حداقل روزی یک لیتر و نیم آب بنوشید ، اگرچه این به نیاز هر فرد بستگی دارد ، همانطور که در این مطالعه توسط تیمی از دانشگاه کارولینای شمالی (ایالات متحده) انجام شده است.

باید در نظر داشت که این عادت به ما کمک می کند تا خشکی پوست را برطرف کنیم ، و به لطف بهبود الاستیسیته و درخشندگی است .

هر پوستی متفاوت است و نیازهای شما نیز متفاوت است

از آنجا که داشتن خشکی پوست یک بیماری مزمن است ، برای جلوگیری از هرگونه عارضه و بهبود ظاهر صورت ، درمان باید برای مقابله با این مشکل روزانه انجام شود .

برای مشخص کردن میزان خشکی پوست خود به متخصص پوست  مراجعه کنید و می تواند مناسب ترین محصولات را برای شرایط خاص شما توصیه کند.

همچنین می توانید بخوانید: آیا رژیم غذایی می تواند روی پوست تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *