ده عامل که باعث خشکی پوست می شوند

ده عامل که باعث خشکی پوست می شوند

10 عوامل شگفت انگیز که باعث خشکی پوست می شوند

پوست خشک تنها موضوع زیبایی شناسی نیست. همچنین می تواند نشانه ای از عدم تعادل در بدن ما باشد .

گاهی اوقات این ممکن است به آسانی حل شود، و در برخی دیگر، ممکن است یک اختلال باشد که ما باید برای مقابله با مشکلات جدی تر در آینده در معرض خطر قرار بگیریم.

در این مقاله، ما در مورد برخی از چیزهای تعجب آور است که می تواند پوست را خشک کند صحبت می کنیم.

پوست خشک

پوست خشک ناشی از کمبود هیدراتاسیون است، این نوع پوستی است که بیشتر به چروک ها و کشاله ران ها آسیب پذیر می باشد چون هیدراتاسیون با کشش پوست ارتباط دارد.

گرچه درمان مستقیم ترین راه استفاده از لوسیون های مرطوب کننده و تغذیه ای است که برخی از مشکلات سلامتی وجود دارد که خشکی پوست را یکی از علائم آنها می دانند.

با توجه به این، ایده خوبی است بدانید که این اختلالات چگونه هستند و چگونه می توان پوست را به منظور پیشگیری از مشکلات جدی سلامتی، تعادل داد.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

در زیر 10 فاکتور را توضیح خواهیم داد که می تواند باعث ایجاد خشکی پوست شود.

1-مصرف مقادیر کافی آب

مصرف مقادیر کافی آب

از دست دادن آب بدن می تواند باعث خشک شدن پوست شود اگر ما پوست خشک داشته باشیم، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که نوشیدن یک یا دو لیتر آب در روز در معده خالی و بین زمان های خوردن ، بسته به فصل، سبک زندگی، سن و غیره.

با این عادت ساده، می توانیم این مشکل پوستی را برای یک بار و برای همه حل کنیم. به عنوان پاداش، بدن ما نیز بهتر کار خواهد کرد.

2-رژیم کم چربی شامل انواع چربی سالم

رژیم کم چربی شامل انواع چربی سالم

چربی ها برای سلامتی ما خوب است، زیرا علاوه بر عملکردهای دیگر، پوست ما را از درون تغذیه می کند و ظاهر سالم، هیدراته و پایدار را به وجود می آورد.

با این حال، ما باید چربی های سالم را انتخاب کنیم :

روغن زیتون

روغن نارگیل

ماهی های چرب

با افزودن این چربی ها به رژیم غذایی ما می توانیم مواد غذایی با چربی های مضر مانند شیرینی ها، کالاهای سرخ شده، شیرینی، گوشت گاو و غیره را از بین ببریم  .

3-نمک اضافی

نمک اضافی

نمک اضافی ممکن است باعث خشک شدن پوست شود اگر ما رژیم متعادل را دنبال می کنیم، اما ما با نمک بیش از حد بجنگیم، این عادت باعث می شود ما پوست بیشتر خشک شود.

سوء استفاده از نمک مایعات را در بدن  ما تخلیه می کند و ما را از داخل خارج می کند و به این ترتیب می تواند باعث خشک شدن پوست شود.

4-قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب

دریافت بیش از حد خورشید منجر به کم آبی بدن و پیری زودرس در طول زمان می شود. بنابراین، خورشید بیش از حد ممکن است باعث خشک شدن پوست شود.

اگرچه برخی از نور خورشید یک عادت سالم است، ما باید به طور مداوم و در کوتاه مدت از زمانی  که بیش از 30 دقیقه نیست، انجام دهیم. با این وجود، ما می توانیم هیدراتاسیون را به پوست ما با

لوسیون مبتنی بر آلوئه ورا بازگردانیم.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که پوست صورت شما را پیرتر می کند

5-مشکلات تیروئید

مشکلات تیروئید

تیروئید ها ممکن است باعث خشکی پوست به عنوان یکی از علائم اصلی آن شود. افرادی که از کم کاری تیروئید رنج می برند، نمی توانند پوست خود را به میزان کافی خنثی کنند، هرچند که هر بار استفاده از لوسیون تغذیه ای را روزانه انجام می دهند. در این موارد، راه حل نهفته در تنظیم توابع تیروئید است.

6-ریه های ضعیف

در میان چیزهای دیگر، ریه ها مسئول نگه داشتن پوست هیدراته هستند.به همین دلیل است که ما باید عمیقا و صحیح نفس بکشیم زیرا تنفس ما اغلب خیلی کم است.ما همچنین همیشه می توانید از رفتن به یک گشت و گذار در فضای باز برای لذت بردن از برخی از هوا بدون آلودگی.

7-اسید بیش از حد

بدن با اضافه شدن اسید بیش از حد باعث می شود ما بیشتر از بیماری رنج می بریم و همچنین پوست ما را ترک می کند.

به همین دلیل ضروری است که یک رژیم غذایی را که قلیایی است، دنبال کنید، که سبزیجات برگ سبز یک منبع عالی هستند . 

ما نباید این گروه غذا را از منوهای خود حذف کنیم. ما می توانیم آبمیوه ها، آبمیوه ها و سالاد ها را امتحان کنیم .

8-نفوذپذیری روده

این وضعیت روده ای، که به شدت با رژیم غذایی و احساسات ارتباط دارد، همچنین شامل پوست خشک در علائم آن می شود.

یکی از بهترین راه هایی که می توانیم برای این مشکل امتحان کنیم استفاده از پروبیوتیک ها است .

9-کمبود ویتامین C

کمبود ویتامین C

اگر میخواهید پوست حاوی آب بدون چروک داشته باشید، ویتامین C در رژیم غذایی ما وجود ندارد. علاوه بر خوردن غذاهای غنی از این ویتامین (میوه های سیب زمینی، فلفل، گیلاس باربادوس، گواوا، میوه های قرمز، جعفری، و غیره)، ما می توانیم مکمل های ویتامین C نیز مصرف کنیم.

10-سوء استفاده از لوازم آرایشی

سوء استفاده از لوازم آرایشی

ما نباید فراموش کنیم که لوازم آرایشی با کیفیت پایین و یا استفاده بیش از حد از آنها در پوست مانیز می تواند باعث کمبود آب بدن و بدتر شدن آن شود . اگر و در صورت امکان، ما باید از محصولات طبیعی استفاده کنیم و محصولات آرایشی حاوی مواد مضر را اجتناب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *