دلیل خستگی در طول روز و شش علت آن را در اینجا بخوانید

6 موردی که شما را در طول روز خسته می کند

دلیل خستگی در طول روز و شش علت آن را در اینجا بخوانید

گاهی اوقات کمبود انرژی و خستگی مفرط می تواند به دلیل کمبود گلبول های قرمز خون باشد که مانع روند اکسیژن رسانی بافت ها و مغز می شود.

خستگی در طول روز یک علامت رایج است که به عنوان فقدان قدرت برای انجام فعالیت هایی که نیاز به تلاش جسمی یا روحی دارند توصیف می شود. بسته به علت آن و آمادگی جسمی که بیمار برای مقابله با آن دارد ، می تواند به روشی متوسط ​​یا شدید بروز کند.

کسانی که سبک زندگی کم تحرکی  دارند حتی با یک پیاده روی ساده می توانند این ناراحتی را با شدت بیشتری تجربه کنند . با این حال ، صرف نظر از این ، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند علیرغم داشتن شرایط جسمی خوب باعث تحریک آن شوند ما در ادامه شما رو با شش دلیل خستگی آشنا می کنیم.

همچنین می توانید بخوانید: هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

1- کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید بیماری است که وقتی غده تیروئید هورمون کافی برای تنظیم متابولیسم بدن تولید نمی کند ، رخ می دهد . این یکی از دلایل مکرر خستگی است و در واقع باعث می شود فرد با وجود استراحت احساس ضعف و دلسردی کند.

عدم تحمل بیمار برای تلاش ، حتی پس از فعالیتهایی که از نظر جسمی کم است.

تصویری از دلسردی و کمبود انرژی وقتی حتی ، هیچ نوع تلاشی وجود ندارد.

2- کم خونی

کم خونی نوعی بیماری است که با کاهش گلبول های قرمز خون یعنی سلول هایی که مسئول انتقال اکسیژن به بدن هستند ، مشخص می شود. اغلب اوقات ، با دشواری روند اکسیژن رسانی بافت ها و مغز ، بیمار تمایل دارد احساس خستگی و ضعف کند از نظر جسمی و روحی .

علاوه بر این ، همراه با خستگی ، علائمی مانند:

پوست رنگپریده

شتاب ضربان قلب در حالت استراحت.

ضعف مو و ناخن.

3- نارسایی قلبی

نارسایی قلبی زمانی رخ می دهد قلب توانایی خود را به پمپ کردن خون به اندازه کافی به قسمت های دیگر بدن از دست می دهد. از آنجا که مانع گردش خون می شود ، اکسیژن سلولی کاهش می یابد و بنابراین ، فرد احساس ضعف و خستگی می کند . در مراحل اولیه ، فقط هنگام انجام فعالیتهایی با تلاش متوسط ​​خستگی ایجاد می کند. با این وجود ، هرچه پیشرفت می کنید ، حتی در هنگام انجام کارهای روزمره مانند مسواک زدن ، خستگی راحت تر ایجاد می شود.

خستگی ناشی از نارسایی قلبی اغلب با موارد زیر همراه است:

تورم اندام (ورم).

تنگی نفس هنگام انجام برخی از تلاش های بدنی یا در حالت استراحت.

عدم تحمل تلاش های متوسط ​​یا کوچک.

فشار خون بالا.

مشکلات گردش خون

احساس سنگینی در پاها.

درد یا ضربان در قفسه سینه.

4- دیابت

دیابت در اثر تجمع بیش از حد گلوکز در خون ایجاد می شود ، در صورتی که به دلیل کمبود انسولین یا مقاومت در برابر آن ، سلول از این ماده برای تولید انرژی استفاده نمی کند . بدون دریافت قند کافی ، سلولهای بدن “گرسنه” می مانند و با انجام درست عملکردهای خود ، علائم آزار دهنده ای ایجاد نمی کنند.

یک بیمار ممکن است هنگامی که علاوه بر خستگی مداوم در روز ، دچار دیابت شود نیز مشکوک باشد:

احساس تشنگی

کاهش ناگهانی وزن

تغییرات در ادرار کردن

ضعف در پاها

5- اختلالات خواب

اختلالات خواب

اصلاً عجیب نیست که بیمار با داشتن یک خواب بد شبانه ، از نظر جسمی احساس خستگی کرده و از نظر تمرکز و فعالیت ذهنی دچار مشکل می شود. خوب خوابیدن ، حداقل 7 ساعت در روز و بدون وقفه ، برای تجدید انرژی کل بدن ضروری است . اگر در طول چندین شب مشکل در خوابیدن یا وقفه وجود داشته باشد ، فرد ممکن است در طول روز قسمت های خستگی مزمن را تجربه کند.

در این صورت می توان مشکوک شد که با موارد زیر همراه باشد:

خواب آلودگی در طول روز

آپنه انسدادی خواب.

مشکل خوابیدن در شب.

احساس اینکه خواب آرام نیست.

6- افسردگی

افسردگی نوعی بیماری روانپزشکی است که علائم اصلی آن تغییر ناگهانی روحیه بیمار است ، که غمگین است ، با اعتماد به نفس پایین و بدون انرژی. این شرایط متفاوت از حالت غم انگیز متداول است که معمولاً فقط در شرایط بدی به وجود می آید.

غفلت از افسردگی می تواند آن را به یک بیماری مزمن با تأثیر جسمی ، روحی و عاطفی تبدیل کند. اگر علاوه بر خستگی در طول روز ، فرد تجربه کند:

احساس ناامیدی

عزت نفس پایین

ناراحتی عمیق.

استرس و اضطراب

گوشه نشینی اجتماعی.

از دست دادن علاقه به فعالیت های روزمره خود.

آیا بیشتر اوقات در طول روز احساس خستگی می کنید؟ آیا انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره خود را ندارید؟ اگر این علامت را تجربه می کنید و به نوبه خود شکایات دیگری نیز دارید ، با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص کند آیا با هر یک از این بیماری ها ارتباط دارد یا خیر .

3 دنبال این می گردید “دلیل خستگی در طول روز و شش علت آن را در اینجا بخوانید
  1. من معتقدم که این در میان اطلاعات بسیار مهمی برای من است. و خوشحالم که مقاله شما را مطالعه کردم. اما می خواهم درباره برخی موضوعات رایج نظر بدهم ، وب سایت ایده آل است ، مقالات در واقع عالی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *