دلایل قطع مصرف قند و شکر آسیب آن ها برای بدن

دلایل قطع مصرف قند و شکر آسیب آن ها برای بدن

دلایل قطع مصرف قند و شکر آسیب آن ها برای بدن

اگر بدون بار شیرین از پس کار بر نیاییم ، می توانیم عناصر طبیعی مانند استویا یا عسل را انتخاب کنیم که به ما در افزودن عطر و طعم کمک می کند و ضرر کمتری خواهد داشت.

قند یک محصول بسیار قدیمی است که از نیشکر استخراج شده است. گفته می شود که نیشکر در هند کشت می شود و توسط یونانیان و رومیان به عسل هندی معروف می شود؛ با این حال ، برای چینی ها روند استخراج و تصفیه نیشکر برای مدت طولانی ناشناخته نبود.

آیا می دانید امروزه به کلیه کربوهیدراتهایی که به راحتی در آب حل می شوند قند گفته می شود؟ آنها بی رنگ ، بی بو ، به طور معمول تبلور پذیر هستند و همه طعم شیرینی دارند.

شکر مانند داروها ماده ای بسیار اعتیاد آور است و به طور کلی در ارگانیسم ما ویرانی ایجاد می کند ، زیرا وقتی قند مصرف می کنیم سیستم ایمنی بدن به مدت شش (6) ساعت ضعیف می شود و این باعث آسیب پذیری بیشتر ما در برابر میکروب ها و ویروس. از طرف دیگر ، شکر میل ما به خوردن غذاهایی که مانند سبزیجات مقوی هستند را کاهش می دهد و در نتیجه کمبودهای غذایی ایجاد می کند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که دلایل قطع مصرف قند و شکر برای چیست ؟

و مازاد در مصرف شکر؟

بیش از حد در مصرف شکر مقصر اصلی بیشتر بیماری هایی است که در بدن ما ایجاد می شود. قندی که روزانه مصرف می کنیم به طور مصنوعی است ، بنابراین حاوی هیچ یک از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما نیست.

به این ترتیب ، شکر از نظر تغذیه ای چیزی در اختیار ما قرار نمی دهد ، برعکس مواد معدنی و ویتامین های بدن را می رباید. این امر همچنین می تواند روند متابولیکی بدن ما را ویران کند ، زیرا قند اضافی پیامدهای زیادی بر سلامتی ما دارد (یکی از شناخته شده ترین ها: دیابت ).

همچنین می توانید بخوانید: هفت دلیل چرا باید از خوردن قند خودداری کنید

دلایل عدم مصرف شکر

دلایل عدم مصرف شکر

شکر می تواند اعتیاد آور باشد ، حتی می تواند به همان اندازه اعتیاد آور کوکائین باشد که دکتر رابرت لوستیگ (متخصص غدد) می گوید. دکتر مهمت اوز اخیراً نوشت وقتی قند می خورید ، ترشح دوپامین در مغز را تحریک می کند و باعث احساس لذت می شود.

مصرف بیش از حد قند خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد ، یکی از دلایل چاقی و افزایش سطح انسولین ، این امر باعث تولید مثل سلول های سرطانی می شود.

خوردن شکر برای قلب شما مضر است. وقتی رژیم دارید ممکن است فکر کنید هر آنچه می خورید سالم است اما غذاهای شیرین در این رژیم می توانند بسیار مضر باشند. برخی مطالعات نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی قند زیاد یا بار قند خون با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط هستند. قند اضافی دلیل افزایش تری گلیسیرید در خون است ، زیرا این نوعی چربی است که کالری اضافی قند را ذخیره می کند و سطح محافظ کلسترول را کاهش می دهد.

شکر می تواند به کبد شما آسیب برساند زیرا یکی از بزرگترین و پیچیده ترین اندام ها است و همچنین یکی از اصلی ترین ذخایر گلوکز به صورت گلیکوژن است ، زیرا هنگام خوردن غذاهای شیرین یا نوشیدنی ها ، قند خون شما افزایش یافته و انسولین ترشح می کند. به این ترتیب ، کبد با یافتن قند در خون و تولید گلیکوژن ، به انسولین پاسخ می دهد. در نهایت کبد تمام ذخیره گلیکوژن را به چربی تبدیل می کند.

شکر می تواند به مغز شما آسیب برساند. برخی از مطالعات اولیه نشان می دهد که قند خون می تواند مناطقی از مغز را که مسئول حافظه هستند ، آتروفی کند.

مقدار زیاد قند می تواند باعث ایجاد آکنه شود . رابطه بین رژیم غذایی و آکنه بحث برانگیز است ، اما مطالعات نشان داده است که رابطه ای بین رژیم های غذایی با قند خون بالا و آکنه وجود دارد. این رژیم ها به طور کلی دارای مقادیر زیادی قند هستند ، زیرا سطح بالای قند خون می تواند باعث هورمون هایی شود که باعث ترشحات روغنی نیز می شوند ، که باعث بدتر شدن آکنه می شود.

وقتی قند زیادی مصرف می کنیم ، باکتری های دهان از آن تغذیه می کنند و احتمال ایجاد حفره را افزایش می دهند.

قطعاً …

قند

اینها برخی از دلایلی است که چرا نباید قند مصرف کنید ، پرهیز از مصرف می تواند زندگی ما را حفظ کند و از بسیاری از بیماری های ناشی از این ماده جلوگیری کند. برای همه اینها ، ما باید توجه زیادی به آنچه مصرف می کنیم و در مقادیر خوب آن توجه کنیم.

1 دنبال این می گردید “دلایل قطع مصرف قند و شکر آسیب آن ها برای بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *