درمان چین و چروک پوست و علت ایجاد چین چروک پوست چیست ؟

درمان چین و چروک پوست و علت ایجاد چین چروک پوست چیست ؟

درمان چین و چروک پوست و علت ایجاد چین چروک پوست چیست ؟

چین و چروک بارزترین نشانه پیری است. با این حال ، فراتر از سن ، عوامل دیگری نیز در ارتباط با ظاهر آن وجود دارد. چگونه می توان از آنها جلوگیری کرد؟ در این فضا ما جزئیات آن را ارائه می دهیم.

درمان چین و چروک پوست و علت ایجاد چین چروک پوست چیست ؟

دلایل ایجاد چین و چروک متنوع است. به طور کلی ، می توان گفت که این یک نتیجه اجتناب ناپذیر از روند پیری پوست است. با این حال ، این تنها عامل مرتبط با ظاهر آن نیست.

با گذشت سالها ، لایه های سازنده پوست تغییر می کنند. با کاهش برخی از اجزا مانند کلاژن یا الاستین ، بافت پوست مقدار زیادی از استحکام ، ساختار و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. بنابراین برای جلوگیری از آنها چه باید کرد؟ 

چرا چین و چروک ایجاد می شود؟
فیبرهای کلاژن سازنده پوست و همچنین الیاف الاستین پس از 20 سالگی از بین می روند. بنابراین ، از سن 25 سالگی ، تغییراتی در نازکی و شکنندگی پوست مشاهده می شود. بعد ، ما بر اساس سن توضیح می دهیم که چرا چین و چروک ایجاد می شود.

از 20 تا 30 سالگی
پوست در بهترین حالت خود قرار دارد ، با دفاعی کافی و الاستین و الیاف کلاژن فراوانی که از آن پشتیبانی می کنند ، به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند.

در این دوره ، توصیه می شود که درمان های پیشگیرانه را شروع کنید ، زیرا تأمین مواد مغذی لازم یا جلوگیری از آسیب خارجی باعث ایجاد جوانی و سلامت پوست در آینده می شود.

چرا چین و چروک ایجاد می شود؟

بین 20 تا 30 سالگی ، پوست سالم است. با این حال ، باید مراقبت های ویژه ای را برای جلوگیری از چروک ایجاد کنید.

از 30 تا 40 سال
طبق مجله American Journal of Pathology ، سطح کلاژن و الاستین شروع به کاهش می کند ، یا در عمل ضعیف می شود. تغییرات ناشی از آسیب خورشید به طور خلاصه مشاهده می شود ، که این امر برای مراقبت در محافظت و بازسازی پوست لازم است.

از 40 تا 50 سال
پوست خشن تر می شود و خطوط بیان برجسته تر می شوند که روی چروک های ساکن قرار گرفته اند . علائم پیری در کمیت و عمق افزایش می یابد. به نوبه خود ، پوست سفتی خود را از دست می دهد و افتادگی آن افزایش می یابد.

در این مرحله ، به دلیل کاهش مقادیر استروژن در زنان ، درخشندگی مشخص از بین می رود . علاوه بر این ، خشکی و وجود لکه های دیگر نیز ممکن است افزایش یابد.

از 50 تا 60 سال
لکه هایی روی پوست ظاهر می شود که با افزایش سن ، بافت پوست را حتی خشن می کند. چین و چروک های دینامیکی کاملاً مشخص هستند و چین و چروک های ساکن به میزان قابل توجهی عمق و کمیت آنها را افزایش می دهند.

چگونه می توان از چین و چروک جلوگیری کرد؟
در حال حاضر روشن است که چرا چین و چروک در هر مرحله ظاهر می شود. اکنون ، برخی از روش های موثر در پیشگیری از آن را خواهیم دید. البته به خاطر داشته باشید که اینها علامت اجتناب ناپذیری سن هستند. بنابراین ، روش های پیشگیرانه فقط به تأخیر انداختن ظاهر آن منجر می شوند.

در هر صورت و طبق اطلاعات انجمن آمریکایی آکادمی پوست ، این مراقبت های اساسی برای همه سنین اعمال می شود. آنها را عملی کنید!

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
علت اصلی پیری آسیب ناشی از آفتاب است. استفاده از ضریب محافظت در برابر آفتاب بیشتر یا مساوی با 50 ، حتی در روزهای ابری توصیه می شود. همچنین اگر قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باشد ، باید هر 2 ساعت مجدداً اعمال شود.

لوازم جانبی محافظ دیگر عینک های آفتابی با فیلتر UV و کلاه های لبه باز هستند. مطالعات منتشر شده در مجله Clinical، Cosmetic and Investigational Dermatology نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض آفتاب 80٪ علائم صورت در سنین پیری را بر عهده دارد.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
استفاده از ضد آفتاب برای کاهش اثرات منفی اشعه ماورا بنفش بر روی پوست ضروری است.
نظافت روزانه
اگر پوست شما شب تمیز نباشد ، اکسیژن رسانی آن مشکل خواهد شد ، منافذ پوست کثیف و بازتر به نظر می رسند. هنگام استراحت است که پوست با شدت بیشتری تجدید و بازسازی می شود . به همین دلیل ، عادت پاک کردن آرایش را نباید فراموش کرد.

محصولات مورد استفاده در روتین مراقبت از لوازم آرایشی و بهداشتی باید از نظر آرایشی و بهداشتی مورد تایید متخصصان باشد. از کیفیت و روش استفاده از آنها نباید غافل شد.

آب کافی بنوشید

آب کافی بنوشید
نوشیدن حداقل 2 لیتر در روز برای داشتن رطوبت بدن و شکوه کامل بدن بسیار حیاتی است . بدن برای عملکرد کامل سیستم های خود باید سطح بهینه آبرسانی را حفظ کند .

فراموش نکنید که میزان اسید هیالورونیک پس از 40 سالگی شروع به کاهش می کند ، که منجر به کمبود پوست بدون تورگور ، با از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و چین و چروک می شود.

از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید
این عادت های مضر برای بدن برای پوست نیز مضر است. سموم موجود در سیگار بر قلب ، ریه ها و اکسیژن رسانی مناسب سلول های اپیتلیال تأثیر می گذارد.

مطالعات انجام شده توسط Annals of Internal Medicine نشان داده است که افراد سیگاری علائم پیری زودرس را دارند و بیشتر در معرض سرطان پوست قرار دارند.

انجام فعالیت بدنی
انجام فعالیت های بدنی باعث ترشح اندورفین و جلوگیری از استرس می شود. همچنین به کند شدن پیری پوست کمک می کند. فیبرهای عضلانی ، هنگام انقباض ، ماده ای (میوکین ها) را آزاد می کنند که دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

ورزش و مصرف آب می تواند به سلامت پوست کمک کند. علاوه بر این ، در میان مدت و بلند مدت به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.

خواب

خوابیدن به پایین یکی از موقعیت هایی است که چین و چروک بیشتری در صورت ایجاد می کند. همانطور که در یک انتشارات توسط انجمن جراحی پوست آمریکا توضیح داده شده است ، این امر به دلیل پیچ خوردن ملحفه ها و فشار صورت بر روی بالش ایجاد می شود. در صورتی که فرد عادت به خوابیدن با دستهای صاف داشته باشد ، در ناحیه گردن به راحتی می توانید چین و چروک هایی پیدا کنید.

کار از محکم کاری عیب نمیکنه
اگر آنچه شما می خواهید داشتن پوستی بدون چین و چروک و جوانی برای مدت زمان طولانی تری باشد ، باید با عادت های تمیز کننده و آبرسانی سازگار باشید . همچنین ، این مورد را با تغذیه مناسب ، ضد آفتاب و استراحت مطلوب تکمیل کنید.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *