خواص آب نارگیل و مواد مغزی در آب نارگیل

خواص آب نارگیل و مواد مغزی در آب نارگیل

خواص آب نارگیل و مواد مغزی در آب نارگیل

آیا تاکنون در مورد فواید آب نارگیل شنیده اید؟

قبل از شروع پست ما ، باید بدانید که به عنوان نوشیدنی عالی برای ورزشکاران حرفه ای بسیار معروف است شهرت آن از تمام به خاطر خواص آب نارگیل است ، که در زیر توضیح خواهیم داد.

آب نارگیل چیست؟

آب نارگیل مایع روشنی است که نارگیل ها را داخل آن حمل می کند. این آب 94٪ است و همچنین مقدار زیادی مواد معدنی ، ویتامین ها و عناصر مغذی نیز دارد.

همچنین می توانید بخوانید: 6 دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

1- آب نارگیل یک منبع عالی از مواد مغذی است

آب نارگیل یک منبع عالی از مواد مغذی است

آب نارگیل اولین فواید این نوشیدنی در لیست ما این است که روشی مناسب ، آسان و موثر برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی است . یک لیوان آب نارگیل حاوی حدود:

9 گرم کربوهیدرات

3 گرم فیبر

2 گرم پروتئین

46 کالری

ویتامین سی

منیزیم

پتاسیم

سدیم

کلسیم

2- به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید

یکی دیگر از خواص آب نارگیل این است که شیرین است اما کالری کم دارد . بنابراین ، این جایگزین مناسب برای نوشیدنی ها ، آب میوه های تجاری و سایر نوشیدنی های بطری است.

علاوه بر این ، محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن به شما کمک می کند تا جوان به نظر برسید . اما ، به دلیل اینکه آب  حاوی مقادیر زیادی قند و سدیم است ، نباید آن را زیاد بنوشید.

شما باید روزانه یک لیوان (250 میلی لیتر) آب نارگیل بنوشید. اگر می خواهید از طعم شیرین آن نهایت استفاده را ببرید ، آن را با یک لیتر آب مخلوط کنید.

3- دارای خواص آنتی اکسیدانی است

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که در طول سوخت و ساز بدن در سلول ظاهر می شوند. هنگامی که رادیکالهای آزاد بیش از حد زیادی وجود دارند ، بدن خود را در حالت استرس اکسیداتیو پیدا می کند.

استرس اکسیداتیو می تواند به سلولها آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد. خوشبختانه ، فایده بعدی آب نارگیل این است که حاوی آنتی اکسیدان  هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

4- بدن شما را آبرسانی می کند

از دیگر مزایای این نوشیدنی خوشمزه ،  مقدار بالای الکترولیت آن است . بدن برای حفظ تعادل مایعات به این مواد معدنی نیاز دارد. آنها برای آبرسانی بعد از تمرینات روزمره بسیار عالی هستند. الکترولیت هایی که ارائه می دهد عبارتند از:

منیزیم

سدیم

کلسیم

پتاسیم

5- آب نارگیل به کاهش فشار خون کمک می کند

آب نارگیل به کاهش فشار خون کمک می کند

محتوای پتاسیم شبانه آب نارگیل به فشار خون کمک می کند . فقط 1 لیوان آب نارگیل می تواند 600 میلی گرم پتاسیم را در اختیار شما قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر نوشیدن آب نارگیل ، باید ورزش کنید و از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

6- سطح گلوکز را کنترل می کند

آیا شما دیابتی هستید؟ اگر چنین است ، شما خوشحال خواهید شد که می دانید یکی دیگر از مزایای آب نارگیل این است که می تواند سطح قند خون شما را کنترل کند . به عنوان منبع عالی منیزیم ، بدن را نسبت به انسولین حساس تر می کند.

یک راه خوب برای جلوگیری از سنبله گلوکز ، استفاده از آب نارگیل به عنوان پایه اسموتی های سبز است. برای اسموتی ها از دو قسمت سبزیجات استفاده کنید و میوه را از دست ندهید.

7- از سنگ کلیه جلوگیری می کند

نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از سنگ کلیه از اهمیت بسیاری برخوردار است . حتی اگر آب گزینه فوق العاده ای باشد ، همه از نوشیدن آن لذت نمی برند. اگر این داستان شماست ، در شانس هستید.

هنگامی که بیش از حد کلسیم ، اگزالات و سایر ترکیبات در کلیه ها جمع می شوند ، سنگ کلیه شکل می گیرد.

آب نارگیل از اتصال آن کریستال ها به کلیه ها جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود که با خارج کردن مایعات ، کریستالها یا مواد باقیمانده تشکیل شود .

آیا می توانید با آب نارگیل تجاری همان مزایا را به دست آورید؟

بسیاری از مارک های تجاری وجود دارد که گزینه های بسیار سالم را ارائه می دهند. شما باید برچسب های محصول را بررسی کنید. در لیست مواد تشکیل دهنده ، یک محصول خوب فقط باید آب نارگیل  و ، شاید آب معدنی داشته باشد.

اگر مواد دیگری مانند مواد نگهدارنده یا شکر را یافتید ، به دنبال گزینه دیگری باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *