خرمالو ، منبع آنتی اکسیدان ها

خرمالو ، منبع آنتی اکسیدان ها

خرمالو ، منبع آنتی اکسیدان ها

خرمالو میوه ای است که ما هر روز بیشتر در کشور خود مصرف می کنیم. در اینجا ما سعی خواهد کرد تا شما یاد می دهد کمی بیشتر در مورد این میوه غنی است چرا که، در میان خواص دیگر، آن را می تواند یک منبع از آنتی اکسیدان ها .

خرمالو میوه درختی به نام خرمالو است که از خانواده آبنوس است. کشت آن از حدود قرن 7 در چین و آسیا آغاز شد ، اگرچه تا قرن 19 به اسپانیا نرسید. با این حال ، حدودا چهار دهه پیش بود که کشت آن گسترش یافت و در امتداد سواحل مدیترانه گسترش یافت.

خواص آنتی اکسیدانی خرمالو

طبق داده های منتشر شده در پیشگیری از تغذیه و علوم غذایی ، خرمالو میوه ای با خاصیت آنتی اکسیدانی است . به یاد داشته باشید که آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که قادر به مقابله با اثر رادیکال های آزاد مسئول برخی از بیماری های تحلیل برنده و پیری زودرس هستند.

این به دلیل ویتامین زیاد آن است. از یک طرف ، بنیاد تغذیه اسپانیا اشاره کرد که مقدار ویتامین A (158μg / 100g) بالاتر از برخی از میوه ها و سبزیجات است. از طرف دیگر ، این ویتامین همچنین حاوی ویتامین C است (خرمالو متوسط ​​حداکثر 46 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تأمین می کند) و E که برای بدن ما مفید است.

در حقیقت ، مصرف ویتامین C با یک سیستم ایمنی سالم همراه است ، در حالی که برخی مطالعات نشان می دهند که ویتامین E نیز در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

به این ویتامین ها باید اضافه شود آنتی اکسیدان عمل از لیکوپن ، یک فلاونوئید که خواص به طور گسترده ای شناخته شده است.

خواص دیگر

طب طبیعی از خرمالو در طول سال ها به عنوان ادرار آور استفاده می کرده است . سرشار از پتاسیم و سدیم کم ، به ما در مبارزه با فشار خون و احتباس مایعات کمک می کند.

علاوه بر این ، منبع فیبر بودن می تواند در رفع یبوست متحد باشد. وقتی خرمالو رسیده ، غنی از فیبرهای محلول است که باعث تقویت حرکات روده می شود. از طرف دیگر ، اگر خرمالو رسیده کمتری مصرف کنیم ، محتوای بالای تانن آن عملکرد قابض دارد که در درمان اسهال مفید است.

سلامتی خرمالو و قلب و عروق

خرمالو سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کوئرستین و کامفرول است ، دو ترکیبی که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد .

به همین ترتیب ، این مواد کنترل سطح کلسترول را ترجیح می دهند و سطح التهاب را تنظیم می کنند. علاوه بر این ، تانن های تهیه شده از میوه می توانند به فشار خون کمک کنند.

انواع خرمالو

متداول ترین نوع آن خرمالو کلاسیک است . بلوغ بالای آن به این معنی است که باید چند روز دیگر مصرف شود و معمولاً با قاشق مصرف می شود.

اگر خرمالو به رنگ سبز برداشت شده و تحت معالجه ای برای از بین بردن قابض مشخصه آن هنگام عدم رسیدن باشد ، ما در مورد نوع خرمالو یا تفاله سخت صحبت می کنیم . این تنوع را می توان با چاقو و چنگال خورد. این امر با نگهداری آنها در دمای 20 درجه سانتیگراد به مدت 2 یا 4 روز در اتمسفر با غلظت بالای اتانول و رطوبت 90٪ حاصل می شود.

همچنین می توانید خرمالوهایی را که دارای گوشت سخت هستند ، در معرض یک فرآیند خاص قرار دهید. این در مورد نگهداری آنها در یک ظرف (حداکثر 6 خرمالو) همراه با یک فنجان پر از برخی از مشروبات الکلی است . به عنوان مثال می توانید از براندی یا رم استفاده کنید. ظرف را بپوشانید و حدود 5 روز صبر کنید.

آیا از خواص این میوه می دانستید ؟ اکنون دلایل زیادی دارید که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مواد مغذی آن بهره مند شوید. بیشتر صبر نکنید!

همچنین می توانید بخوانید: اسموتی زغال اخته و گیلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *