حقایق و فواید شکلات که شما را شگفت زده می کند

حقایق و فواید شکلات که شما را شگفت زده می کند

حقایق و فواید شکلات که شما را شگفت زده می کند

شکلات می تواند تسکین دهنده درد ، آرامش بخش و اقدامی پیشگیرانه در برابر پوسیدگی دندان باشد. آیا می دانید؟ کنجکاوی های زیادی درباره این محصول وجود دارد که ما در این مقاله برای شما آشکار می کنیم.

شکلات عطر و طعم بسیار مطبوعی دارد ، ایده آل برای لذت بردن به تنهایی یا با بسیاری از غذاها و دسرهای دیگر. بسیاری از مردم با خوردن آن احساس گناه می کنند. با این حال ، چند اونس در هفته ممکن است مواد مغذی زیادی را برای بدن شما تأمین کند. غافلگیر شدن؟ ما اطلاعات بیشتری در مورد شکلات داریم که شما را بی تفاوت نمی گذارد.

تعداد فزاینده ای از مطالعات توانسته است تعیین کند که شکلات تلخ غذایی غنی از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این ، مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد. بنابراین، تحقیقات نشان داده است که شکلات سیاه و سفید غنی از است فلاونوئیدها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است. بنابراین ، ماده غذایی مثبتی برای سلامتی است.

اول از همه ، بسیاری از مردم از واقعیت های واقعی تغذیه ای شکلات بی اطلاع هستند. در نتیجه ، آنها مفهوم منفی از آن دارند. با این حال ، پس از خواندن این 19 واقعیت آشکار ، ممکن است ایده بهتری از این غذا داشته باشید.

همچنین می توانید بخوانید: هر آنچه که شما باید در مورد شکلات باید بدانید

حقایق و فواید شکلات

شکلات حاوی مقدار کافی کافئین در مقایسه با قهوه و چای است.

مصرف شکلات می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف کمک کند . طبق مطالعات انجام شده در سال 2013 ، این یک مسکن طبیعی است ، به لطف واکنش های شیمیایی که هنگام خوردن غذاهای شیرین در بدن ایجاد می شود .

100 گرم شکلات تلخ حدود 647 کالری تأمین می کند.

بر اساس مطالعات ، مواد مغذی موجود در شکلات می توانند به تشکیل باکتری های “خوب” در بدن کمک کنند.

به دلیل محتوای بالای فلاونوئیدها ، شکلات به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می کند .

بوی شکلات باعث ایجاد تغییراتی در امواج مغزی تتا می شود که باعث ایجاد آرامش می شود . علاوه بر این ، مصرف آن باعث ترشح اندورفین اضافی می شود که احساس لذت ایجاد می کنند و رفاه را ایجاد می کنند ، زیرا باعث افزایش سطح سروتونین می شوند. همه اینها در مطالعه 2013 ذکر شده در بالا تأیید شده است.

مصرف شکلات باعث تمرکز و حافظه می شود . این به دلیل محتوای بالای فلاونوئید آن است. با این حال ، انتشارات دانشگاهی تأثیر واقعی فلاونوئیدها به تنهایی بر روی بدن انسان را زیر سوال می برد.

این می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند ، زیرا عوامل ضد باکتری موجود در دانه های کاکائو سطح بالای قند آنها را جبران می کند. شواهد کافی برای تضمین این مسئله وجود ندارد.

خستگی را کاهش می دهد و عملکرد بدنی را بهبود می بخشد (احتمالاً به دلیل حداقل مقدار کافئین ذکر شده در بالا).

محتوای بالای آنتی اکسیدان شکلات تلخ می تواند امید به زندگی را در افرادی که آن را به روشی متعادل و منظم مصرف می کنند ، افزایش دهد . البته ، این چیزی است که به بسیاری از عوامل دیگر مانند سبک زندگی ، عادت ها و رژیم غذایی بستگی دارد.

و حقایق و فواید دیگر در مورد شکلات

و حقایق دیگر در مورد شکلات

در این مطالعه مشخص شد که شکلات تلخ می تواند به محافظت از مغز در برابر بیماری های تخریب عصبی کمک کند.

به لطف محتوای آنتی اکسیدان برای قلب بسیار مفید است . مصرف تحقیقات شکلات تلخ به اتساع عروق کمک می کند و جریان خون را تقویت می کند ، علاوه بر این ، از تجمع پلاک در دیواره های شریانی جلوگیری می کند ، طبق تحقیق والنزوئلا B. ذکر شده در ابتدای مقاله.

اگرچه ممکن است بسیاری از مردم این باور را نداشته باشند ، شکلات می تواند متحد بزرگی برای کسانی باشد که می خواهند لاغر شوند. این ماده غذایی به لطف محتوای بالای آنتی اکسیدان و قدرت اشباع شدن می تواند یک پشتیبانی باشد. با این حال ، بیشتر آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند ، بنابراین لازم است که میزان مصرف را با کمک یک متخصص تغذیه برنامه ریزی کنید.

این در تعداد زیادی از محصولات زیبایی استفاده می شود ، زیرا طبق مطالعات ، پلی فنول ها خواصی دارند که برای سلامتی پوست مفید هستند .

آنتی اکسیدان های موجود در شکلات به جوان ماندن ما کمک می کند.

فلاونوئیدهای موجود در شکلات قدرت بالایی در مبارزه و جلوگیری از عملکرد رادیکال های آزاد در بدن دارند. به همین دلیل گفته می شود که شکلات می تواند به جلوگیری از بیماری ها کمک کرده و به بازسازی سلول کمک کند. همانطور که قبلا گفتیم ، متخصصانی هستند که این اعمال را در بدن انسان به حداقل می رسانند.

کاکائو موجود در شکلات حاوی اسید اولئیک است که نوعی چربی است که ممکن است به افزایش سطح کلسترول خوب کمک کند.

توصیه ها: چرا شکلات بخوریم؟

شکلات بسیار مفید برای سلامت تیره شکلات است . به نظر می رسد که خیلی بیشتر از شکلات سفید یا شیر است ، زیرا قند کمتری دارد و بیشتر کاکائو دارد.

مصرف شکلات باید متوسط ​​باشد. توصیه عمومی حداکثر 2 اونس در روز است. با این حال ، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا نسبت های مورد خاص خود را دریابید.

افراد مبتلا به دیابت و مشکلات چاقی قبل از قرار دادن شکلات تلخ در رژیم غذایی خود باید با پزشک خود مشورت کنند.

هنگام خرید شکلات ، خوب است بررسی کنید که حداقل 65٪ کاکائو در آن باشد.

امیدواریم اطلاعات کافی در مورد شکلات را به شما ارائه دهیم تا کمی بیشتر در مورد این ماده غذایی و خواص خارق العاده آن بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *