جلوگیری از پیری زودرس با رعایت چند نکته

عادت هایی که ممکن است پیری را به تأخیر اندازد

جلوگیری از پیری زودرس با رعایت چند نکته

اگر می خواهید مدت زمان طولانی زندگی کنید ، پس باید این مقاله را بخوانید. در اینجا ، نه عادت داریم که ممکن است به تأخیر در پیری کمک کند!

بسیاری از مردم می خواهند هزاران سال زندگی کنند. ما نمی خواهیم مبالغه کنیم ، اما نکاتی که در این مقاله به اشتراک می گذاریم ممکن است به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید ، سلامتی خود را بهبود بخشیده و پیری را به تاخیر بیاندازید.

چه کسی می گوید شما نمی توانید گذشته از 80 یا 90 زندگی کنید؟ فقط مسئله تغییر عادت های شما در اسرع وقت است که احتمالاً می توانید کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و مشکلات سلامتی کمتری داشته باشید. به نظر می رسد که یک رویا یا آرمانشهر است ، اما می توان آن را به واقعیت تبدیل کرد.

آخرین مطالعات در مورد زندگی مدرن

مطالعات نشان می دهد که اگرچه احتمال زنده ماندن شما نسبت به زمان های دیگر بیشتر است ، اما مردم قبلاً بسیار سالم تر زندگی می کردند. چرا اگر از بیماری و بیماری رنج می برید ، باید تا 85 زندگی کنید؟

زندگی مدرن

سبک زندگی بی تحرک ، غذای بد ، الکل و سیگار چهار مانع برای زندگی طولانی تر و سالم تر است.

خبر خوب این است که اگر این عادات را کمی تغییر دهید و بدانید که فقط یک بدن دارید و باید از آن مراقبت کنید ، ممکن است پیری را به تاخیر بیاندازید.

نه عادت که ممکن است پیری را به تأخیر بیندازد

زیاد غذا نخورید

زیاد غذا نخورید

برای رسیدن به سن 100 سالگی ، هر روز کمی از غذای خود را روی بشقاب خود بگذارید یا کمتر بخورید. ژاپنی ها مردمی هستند که طولانی ترین سیاره را زندگی می کنند زیرا می خورند تا زمانی که احساس کنند 80٪ راضی هستند.

برای اینکه بدانید چه موقع شکم شما کمی بیشتر از 3/4 پر است ، باید آهسته بخورید. خوردن غذای کمتر ممکن است به تأخیر در پیری کمک کند زیرا کالری باعث می شود بدن بیشتر هورمون تیروئید T3 تولید کند ، که باعث کند شدن متابولیسم شما می شود.

تلویزیون و رایانه خود را خاموش کنید

تلویزیون و رایانه خود را خاموش کنید

گذراندن زمان زیاد در مقابل صفحه نمایش برای سلامتی شما مناسب نیست. افرادی که روزانه چهار ساعت تلویزیون تماشا می کنند ، 50٪ بیشتر از افرادی که فقط دو ساعت یا کمتر تماشای آن می کنند ، در اثر مشکلات مربوط به سبک زندگی بی تحرک می میرند.

خاموش کردن تلویزیون همچنین به شما کمک می کند بهتر و دلپذیر بخوابید . کارشناسان توصیه می کنند قبل از خوابیدن تلویزیون تماشا نکنید و به جای آن یک کتاب بخوانید. در مورد رایانه ها ، اجتناب از آنها همیشه امکان پذیر نیست. به همین دلیل ایده خوبی است که استراحت کنید ، به بیرون بروید تا هوای تازه بدست آورید ، پاهای خود را دراز کنید و غیره.

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب

تا حد ممکن از پرتوهای مضر UV خودداری کنید تا خطر ابتلا به مشکلاتی مانند سوزش ، سوختگی و حتی سرطان پوست کاهش یابد . همچنین جوان تر به نظر خواهید رسید زیرا چین و چروک ها ، لکه ها و برآمدگی ها به احتمال زیاد شکل می گیرد.

وقتی در تابستان بیرون می روید ، حداقل ضد آفتاب SPF 30 را نه تنها روی صورت بلکه روی گردن ، شانه ها ، بازوها و دستان خود قرار دهید.

همچنین می توانید بخوانید: اثرات مضر خورشید بر روی پوست شما

داشتن یک زندگی شلوغ اجتماعی

داشتن یک زندگی شلوغ اجتماعی

مطالعات نشان داده است افرادی که همیشه در محاصره دوستان و خانواده هستند ، خطر کمتری برای ابتلا به مشکلات قلبی دارند. تنهایی ممکن است منجر به  افسردگی ، استرس ، کلسترول بالا ، اضطراب ، ترس و غیره شود.

این به ویژه در مورد افراد سالخورده صادق است که وقتی فرزندان ، نوه ها یا سایر اقوام آنها غالباً به آنها مراجعه نمی کنند ، بسیار ناراحت هستند.

ارتباط با دوستان ممکن است پیری را به تأخیر اندازد.

خوردن میوه و سبزیجات

خوردن میوه و سبزیجات

غذای نامناسب شما را از این دو گروه غذایی دور نگه می دارد که برای رشد و رفاه شما مهم هستند. به جای سیب زمینی سرخ کرده ، به دنبال سالاد گوجه فرنگی و کاهو بروید.

میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان ، چاقی ، کلسترول بالا و غیره کمک کنند. آنها همچنین بدن شما را سم زدایی می کنند و ممکن است به بهبود گردش خون کمک کنند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

 

ورزش کردن

ورزش کردن

شما باید هر روز 30 دقیقه پیاده روی بروید. اگر وقت کافی برای ورزش ندارید ، حداقل از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید. بین فعالیت بدنی و طول عمر ارتباط زیادی وجود دارد.

ورزش کردن ممکن است امید به زندگی شما را بالا ببرد و ممکن است روی قلب ، ریه ها ، ذهن و روحیه شما تأثیر بگذارد.

همچنین می توانید بخوانید: انتخاب بهترین زمان برای ورزش کردن

نکشیدن سیگار

استعمال سیگار یکی از بدترین عادت هاست. زنانی که سیگار کشیدن را در سن 35 سالگی متوقف می کنند ممکن است امید به زندگی آنها بین شش تا هشت سال افزایش یابد. هرگز متوقف نمی شود که سیگار بکشد. هیچ کس نمی گوید آسان باشد ، اما ارزش این را دارد که آنرا امتحان کنید.

امیدواریم که از یادگیری در مورد این 9 عادت لذت ببرید که ممکن است پیری را به تاخیر بیاندازد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.