بهترین غذاها برای سلامت مو ، پوست و ناخن ها

بهترین غذاها برای سلامت مو ، پوست و ناخن ها

بهترین غذاها برای سلامت مو ، پوست و ناخن ها

آیا می دانید هویج برخی از بهترین غذاها برای بهتر مو ، پوست و ناخن ها هستند؟ آنها به طور طبیعی سلامت مو را ارتقا می بخشند. در اینجا بیشتر بیاموزید

ظاهر شما در مورد سلامتی شما چیزهای زیادی می گوید. هنگامی که پوست ، مو و ناخن های شما به نظر زیبا می رسد ، وضعیت خوب سلامتی شما را نشان می دهد.

به عنوان اولین قدم ، شما باید رژیم غذایی متعادل مصرف کنید ، که شامل فست فودها یا وعده های غذایی چرب نیست. آنها ممکن است خوشمزه باشند اما معمولاً برای سلامتی شما مناسب نیستند. غذاهایی که وارد بدن خود می کنید مهم هستند. رژیم شما نباید از هیچ ویتامین ، اسیدهای چرب مواد معدنی یا آنتی اکسیدان ها کمبود داشته باشد  . اگر می خواهید مو ، پوست و ناخن های واقعا زیبایی داشته باشید ، غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سلامت پوست و ناخن خود را تقویت کنید:

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

ماهی سالمون

ماهی سالمون

این یکی از سالم ترین انواع ماهی است که وجود دارد. این گروه با ماهیان به اصطلاح آبی رنگ گروه بندی شده است و برای استفاده از خواص مفید فراوان آن باید در هفته دو تا سه بار مصرف شود. مهمترین این امر شاید محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 باشد. باعث تقویت قدرت و درخشش مو علاوه بر آبرسانی به پوست می شود . و گویی این کافی نیست ، حاوی ویتامین B12 نیز هست که ناخن ها را تقویت می کند.

ماهی سالمون یکی از مواد غذایی برای داشتن موهای بهتر است

سبزیجات

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم ، کلم و سایر سبزیجات برگ دار منبع عالی ویتامین های A ، B ، C و روی مواد معدنی هستند . اینها همه مواد مغذی لازم برای احیای پوست ، مو و ناخن های شما و سالم نگه داشتن آنها است. و خوشحال خواهید شد که می دانید انواع دستور العمل های خوشمزه برای امتحان کردن وجود دارد.

لوبیاعدس یکی از مواد غذایی برای داشتن موهای بهتر است

آنها سرشار از آهن ، بیوتین و پروتئین هستند. عدس و لوبیا کلیه نیز در این گروه یافت می شود و باید جزئی از رژیم غذایی شما باشد.  لوبیا برای موهای قوی و ناخن ها ضروری است. بیوتین موجود در آنها به رشد سریع کمک می کند.

همچنین می توانید بخوانید: راهنمای مراقب پوست و مو

غلات

غلات و دانه های کامل

جو ، گندم ، برنج کامل ، و جوانه ها. همه آنها حاوی دوز خوبی از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد هستند غلات کامل حاوی سیلیس نیز هستند که یک ماده معدنی عالی برای رشد موهای سالم و سالم است.

آجیل

آجیل

آجیل برزیل بهترین است. اما اگر نتوانید این تنوع را پیدا کنید ، نگران نباشید ، هر نوع دیگری کار خواهد کرد.  آجیل از نظر سلنیوم سرشار از مواد معدنی است که سلامتی پوست سر را بهبود می بخشد  (اگر از شوره سر رنج می برید توجه کنید). علاوه بر این ، آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند. آنها منبع فوق العاده ای از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، که همانطور که در بالا اشاره کردیم منجر به موهای سالم و براق می شود.

آجیل یکی از مواد غذایی برای داشتن موهای بهتر است

همچنین می توانید بخوانید: بهترین غذاهای ممکن برای سلامت پوست شما

جعفری

جعفری

این گیاه معطر دارای طعمی دلپذیر است که در بسیاری از دستور العمل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این منبع عالی کلسیم ، پتاسیم و منیزیم است. رسالت آن بسیار مهم است:  رگ های خونی و بافت ها (به ویژه مویرگ ها) را از نظر سلامتی حفظ می کند.  همچنین می تواند به شما در داشتن پوستی زیبا و شگفت انگیز کمک کند. شما می توانید در طول روز آب جعفری (چند جوانه جعفری ، دو فنجان آب و آب یک لیمو ) را روی معده خالی بنوشید تا از تمام فواید آن استفاده کنید.

هویج

هویج

آنها سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان ها هستند ، برای بهبود سلامت مو و جلوگیری از پیری زودرس پوست. روزانه آب هویج بنوشید و به زودی نتیجه را خواهید دید.

هویج یکی از مواد غذایی برای داشتن موهای بهتر است.

همچنین می توانید بخوانید: هفت تغذیه که باید برای تقویت سلامت مو ها بخورید

خیارها

خیارها

آب این سبزی به دلیل داشتن گوگرد و سیلیس زیاد ، موهای سالم را تقویت می کند.  اگر آن را با آب هویج یا آب کرفس ترکیب کنید ، به طرز چشمگیری آنچه را که به عنوان تغذیه سلولی یاد می شود ، تقویت می کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون

سرشار از ویتامین E ، ضمن محافظت از درم ، پوست را تغذیه می کند.  این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است و با پیری زودرس در سطح سلولی مبارزه می کند. حتما فقط از روغن زیتون با کیفیت بالا استفاده کنید .

فلفل

ماهی سالمون

آنها می توانند قرمز ، سبز یا زرد باشند. همه گونه ها حاوی فلورین و سیلیکون هستند ، دو ماده مغذی برای پوست و ناخن های سالم ضروری است.  برای رسیدن به بهترین نتیجه کمی آب هویج اضافه کنید.

پیاز

ماهی سالمون

این سبزی را باید در هر آشپزخانه نگه داشت. آنها منابع فوق العاده ای از آهن ، فسفر ، سیلیس ، کلسیم و پتاسیم هستند که آنها را به یکی از بهترین مواد غذایی برای داشتن موهای بهتر تبدیل می کند. آنها به لطف تأثیرات پاکسازی آنها بر روی کبد و روده ، باعث می شوند که موها قوی و پر از زندگی شوند. در صورت امکان ، پیاز خام را برای پوستهای جوانتر و زیباتر میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.