بهترین غذاهای ممکن برای سلامت پوست شما

بهترین غذاهای ممکن برای سلامت پوست

هنگامی که رژیم غذایی سالم دارید ، پوستهای جوانتر و درخشان تر به نظر می رسید. شکلات ، آجیل و کلم بروکلی مواد مغذی مهمی برای سلامت پوست ایجاد می کنند.

شما می توانید از تمام کرم ها و درمان های گران قیمت در دنیا استفاده کنید ، اما برای داشتن پوست سالم ، باید رژیم خود را تغییر دهید. در مقاله امروز ما به شما خواهیم گفت که چه غذاهایی نباید از سفره شما غافل شوند ، بنابراین از بیرون به خوبی ظاهر خواهید شد و از نظر داخلی احساس بهتری می کنید.

چه غذاهایی برای سلامت پوست مفید هستند؟

داشتن مواد غذایی مناسب برای سلامتی شما اساسی است. این نه تنها به پیشگیری یا درمان بیماری ، بلکه به نحوه نگاه شما نیز مربوط می شود. محافظت در برابر عناصر ، پوست شما به مواد مغذی مختلفی احتیاج دارد.

با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل پوستی جوانتر و درخشان تر خواهید داشت. مطمئناً ، باید ورزش منظم و معالجه گاه به گاه مانند لایه برداری و تمیز کردن عمیق را به روال خود اضافه کنید.

1- شکلات

شکلات

برخی افراد این شیرین را “ممنوع” می دانند ، زیرا آنها در رژیم غذایی قرار دارند یا فکر می کنند این برای سلامتی آنها بد است. با این وجود یک چیز باید توضیح داده شود: همه اینها به چربی و شیر موجود در شکلات بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم شکلات تلخ (با درصد بیشتر کاکائو) مصرف کنید.

کاکائو حاوی فلاونوئیدها ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب مفیدی است که پوست شما را مرطوب می کند ، خاصیت ارتجاعی بیشتری را ایجاد می کند و آن را عمیقا تغذیه می کند. علاوه بر این ، اجزای کاکائو پیری زودرس را به تأخیر می اندازند و از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که پوست صورت شما را پیرتر می کند

2- روغن زیتون

روغن زیتون

این یکی از روغن های مفید در جهان است ، و همچنین در “رژیم مدیترانه ای” یافت می شود که تهیه آن بسیار آسان است. روغن زیتون مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 و 6 و همچنین ویتامین های E و K را فراهم می کند این مواد مغذی با از بین بردن سموم بدن از بدن استفاده می کنند و باعث می شوند پوست شما بهتر از همیشه ظاهر شود.

توصیه می کنیم روغن زیتون را به سالادها و سایر ظروف اضافه کنید. زیتون حاوی پلی فنول های بیشتری است که در برابر اثرات رادیکال های آزاد می جنگند.

3- کلم بروکلی

کلم بروکلی

در حقیقت ، کل خانواده کلم یا سبزیجات حاوی نخود فرنگی باعث تقویت سلامت پوست می شوند. این به لطف آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن است. در مورد کلم بروکلی ، مقدار بالای ویتامین C آن باعث تولید کلاژن می شود و همین امر باعث می شود پوست شما الاستیک تر شود.

کلم بروکلی همچنین حاوی ویتامین E است که از غشای سلولی شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. شما می توانید از کلم بروکلی به روش های مختلفی مانند سالادها ، کوکوی ها ، همراه با تخم مرغ ها ، در سوپ ها یا کباب ها لذت ببرید .

4- ماهی آب سرد

ماهی آب سرد

در این گروه ماهی قزل آلا ، ماهی تن ، ساردین و شاه ماهی را پیدا خواهید کرد. همه منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که یک ماده مغذی اساسی برای ترمیم سلولهای آسیب دیده پوست است. همچنین ضمن کاهش ظاهر چین و چروک ، خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشد.

5- آجیل

آجیل

اگر می خواهید پوست شما صاف و بدون لکه باشد ، چیزی بهتر از خوردن آجیل وجود ندارد ، از جمله: بادام ، فندق و گردو. اینها حاوی مقدار زیادی ویتامین E هستند که اثرات مضر رادیکالهای آزاد (مسئول پوستی کسل کننده و بی جان) را خنثی می کند.

به طور خاص بادام برای کاهش پیری زودرس ویتامین های A ، E و F را برای شما فراهم می کند. آنها همچنین حاوی اسید فولیک هستند ، که برای پوست های روغنی که مستعد آکنه هستند ، ایده آل است. و این همه چیز نیست: روی باعث کاهش تخریب الیاف الاستیک در پوست شما می شود و با ذخیره آب بیشتری از آب شدن سلول های شما جلوگیری می کند.

6- هویج

هویج

یکی از ویژگی های اصلی این سبزیجات پرتقال پرطرفدار این است که حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است. این آنتی اکسیدان در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که به ترمیم بافت های شما و محافظت سلول ها در معرض آفتاب کمک می کند.

7- فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز

درست مانند هویج ، فلفل زنگ حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن (به همین دلیل قرمز است) است. آنها همچنین ویتامین های B6 و C زیادی برای بهبود جریان خون به پوست شما دارند. آنها از بروز چین و چروک و لکه ها جلوگیری می کنند و آنتی اکسیدان های خوبی هستند. فلفل بل برای داشتن پوستی سالم ، صاف و جوانی ایده آل است. یکی دیگر از سبزیجات با خواص مشابه گوجه فرنگی است.

8- میوه

میوه

بیشتر میوه ها برای پوست شما مفید هستند. این بدان دلیل است که آنها آب ، فیبر و فیتوشیمیایی زیادی دارند که به پوست شما اجازه می دهد هیدراتاسیون را حفظ کرده و همزمان سموم را از بین ببرد. برخی از توصیه شده ترین آنها سیب ، هندوانه ، گلابی ، و خربزه است.

بهترین چیز این است که میوه ها تقریباً کالری ندارند ، اشتهای شما را برآورده می کنند و عطش شما را فرو می برند. به همین دلیل شما نمی توانید میوه ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عین حال ، ایده خوبی است که میوه‌های بیشتری مرکبات مانند لیمو را مصرف کنید (به خصوص در معده خالی) زیرا به شما این امکان را می دهند تا مواد زائد را که گرفتگی منافذ شما است ، از بین ببرید و درخشندگی بیشتری به پوست نشان دهید.

9- غلات و دانه های کامل

غلات و دانه های کامل

برای داشتن پوست سالم به سلنیوم زیادی احتیاج دارید. این ماده معدنی را می توانید در غلات کامل از آرد فرآوری نشده پیدا کنید. سلنیوم از پوست شما در برابر آسیب های محیطی و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. همچنین باعث ارتجاعی بیشتر می شود.

در مورد دانه ها ، تخم کدو بهترین انتخاب است زیرا حاوی بتا کاروتن و روی است. هر دو این مواد مغذی از غشای سلولی شما محافظت می کنند و باعث افزایش تولید کلاژن می شوند.

همچنین می توانید بخوانید: شش عادت که به سلامت پوست و مو آسیب میزند