بهبود روحیه با مواد غذایی خوشمزه و مغذی سالم
4 (1)

بهبود روحیه با مواد غذایی خوشمزه و مغذی سالم

بهبود روحیه با مواد غذایی خوشمزه و مغذی سالم

آیا می دانید کمبود اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مقصر نوسانات خلقی شما باشد؟ بدن ما آنها را به خودی خود تولید نمی کند و کمبود آنها می تواند به حالت های افسردگی منجر شود.
بهبود روحیه با مواد غذایی خوشمزه و مغذی سالم

غذاهایی که می خورید نه تنها شکل ظاهری شما را تعیین می کند بلکه بر افکار ، احساسات و اعمال شما نیز تأثیر می گذارد. بسیاری از غذاها می توانند سیستم عصبی شما را دور بریزند و در نتیجه باعث بدخلقی ، خستگی ، اضطراب و افسردگی شوند. غذاهای زیر را امتحان کنید که می توانند روحیه شما را بهبود بخشند.

بنابراین ، اگر متوجه شده اید که همیشه روحیه بدی دارید یا احساس ناراحتی می کنید. این گزینه سالم تر ، ارزان تر و آسان تر از استفاده از دارو است.

فقط به خاطر داشته باشید که اگر احساسات شما تثبیت نمی شوند ، بهتر است به روانشناس مراجعه کنید . بعضی اوقات مشکلات مربوط به آنچه می خوریم نیست ، بلکه مربوط به افراد اطرافمان و موقعیت هایی است که در آن زندگی می کنیم.

همچنین می توانید بخوانید: بهبود کیفیت خواب با بهترین مواد غذایی سرشار از ملاتونین

1- کاکائو یا شکلات تلخ

کاکائو یا شکلات تلخ
کاکائو یا شکلات تلخ

اولین مواد غذایی که باعث بهبود روحیه شما می شود ، کاکائو است . این یک اثر محرک در شادی ناشی از تئوبرومین است . این ماده شیمیایی به موارد زیر کمک می کند:

سطح سروتونین و دوپامین را در بدن افزایش می دهد.
سیستم عصبی را آرام می کند .
حالت اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.
کاکائو همچنین حاوی تریپتوفان است ، ماده شیمیایی که ترشح سروتونین را تشویق می کند . با تمام فوایدی که دارد ، توصیه می کنیم برای بهبود حالت های افسردگی و اضطراب ، روزانه یک شکلات تلخ یا کاکائو بخورید.

تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که شکلات انتخابی دارای محتوای زیادی کاکائو است. در حالت ایده آل باید بالای 65٪ باشد.

2- گردو
دومین ماده غذایی که باعث بهبود روحیه شما می شود آجیل است. آنها اسیدهای چرب امگا 3 را که بدن به خودی خود تولید نمی کند ، تأمین می کنند.

وقتی بدن شما به اندازه کافی امگا 3 دریافت نمی کند ، معمولاً به حالت افسردگی در می آید .

همچنین گردو حاوی تریپتوفان است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

توصیه می کنیم برای حفظ خلق و خوی با ثبات تر ، روزی 5 آجیل مصرف کنید.
به یاد داشته باشید که می توانید آنها را به اسموتی ها ، دسرهای خود اضافه کنید یا به راحتی آنها را به عنوان میان وعده میل کنید.
3- موز

موز
موز

موز یکی دیگر از غذاهایی است که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود و باید آن را در رژیم روزانه یا حداقل دو بار در هفته قرار دهید.

فواید آن برای احساسات شما به دلیل محتوای بالای ویتامین B6 است . این امر در روند تبدیل ترکیبات پروتئینی سروتونین نقش دارد.

علاوه بر این ، با دارا بودن اسیدفولیک ، ویتامین C و فیبر گیاهی ، قدرت دفاعی شما را بهبود می بخشد.

4- دانه کنجد
این دانه ها یکی از غذاهایی هستند که باعث بهبود روحیه شما می شوند زیرا ترئونین را تأمین می کنند. این یک آمینو اسید ضروری است که بدن به طور طبیعی نمی تواند به تنهایی تولید و سنتز کند.

وقتی میزان ترئونین کم باشد ، می توانید غم و اندوه مزمن را تجربه کنید .

برای به دست آوردن این ماده مغذی ، توصیه می کنیم یک قاشق چایخوری دانه کنجد را در سالاد خود بگنجانید یا از روغن آنها به عنوان بخشی از غذاهای خود استفاده کنید.

5- ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر

ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر
ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر

یکی دیگر از غذاهایی که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است ، ماهی آزاد ، ماهی تن یا ساردین است.

اینها مستقیماً بر کارایی حرکت برخی انتقال دهنده های عصبی که کمبود آنها می تواند باعث حالت های افسردگی شود ، تأثیر می گذارد .

توصیه می شود حداقل یک وعده از این ماهی ها را در رژیم هفتگی خود بگنجانید.
در صورت امکان ، آنها را حدود سه بار در هفته با سبزیجات قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که ماهی خریداری شده از کیفیت و عاری از آلودگی برخوردار است .

این امر خصوصاً در مورد ماهی قزل آلا بسیار مهم است ، زیرا برخی از نمونه های پرورش یافته در مزرعه از مواد شیمیایی تغذیه می کنند که می تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید ماهی تن بخورید ، سعی کنید گزینه های طبیعی تکه را انتخاب کنید. اگرچه کنسرو ماهی تن بسیار ارزان است ، اما حاوی مقادیر زیادی نمک و BPA است که به آن بیس فنول نیز می گویند .

6- غذاهای غنی از فیبر
غذاهای غنی از فیبرهای محلول به شما کمک می کنند تا وقتی که به دلیل تغییر در سطح قند خون هستند ، خلق و خوی خود را تغییر دهید . اگر دیابت دارید ، سطح مربوطه را بررسی کنید .

به یاد داشته باشید که گلوکز بالا نه تنها بر عملکرد اندام های داخلی بدن تأثیر می گذارد: بلکه باعث می شود در عرض چند دقیقه احساسات مختلف منفی را تجربه کنید.

هنگامی که احساس می کنید این اتفاق می افتد ، یک بررسی گلوکز انجام دهید تا مشخص شود مشکل از این قرار است.

7- گوشت قرمز بدون چربی

گوشت قرمز بدون چربی
گوشت قرمز بدون چربی

آخرین غذایی که باعث بهبود روحیه شما می شود ، گوشت های بدون چربی است. اینها غنی از اسید لینولئیک هستند ، یک چربی طبیعی که به مبارزه با استرس و تجمع چربی در بدن کمک می کند .

این گوشت ها همچنین آهن و امگا 3 فراهم می کنند که به بهبود سلامت مغز کمک می کنند.

علاوه بر این ، به شدت توصیه می شود هنگام پخت گوشت ، این کار را با کمترین میزان نمک و چربی انجام دهید . بنابراین ، ما محصول را بدون مواد افزودنی مصرف خواهیم کرد و از سایر مشکلات مرتبط جلوگیری خواهیم کرد. مانند فشار خون بالا یا افزایش وزن.
لرزش برای بهبود روحیه شما
یک گزینه آسان برای قرار دادن غذاهایی که باعث بهبود روحیه شما می شوند از طریق لرزش است. تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که با مقادیر زیاد از حد عبور نکنید زیرا تجربه قله های گلوکز بسیار آسان است .

این گزینه را امتحان کنید ، خواهید فهمید که خوشمزه و بسیار ساده است.

عناصر
1 فنجان شیر بدون چربی (250 میلی لیتر)
½ موز
5 عدد گردو
1 قاشق چایخوری کاکائو یا یک تکه شکلات تلخ (5 گرم)
آماده سازی
تمام مواد را مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست بدست آورید و بلافاصله بنوشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *