برنج چینی و دستور پخت این برنج خوشمزه و خاص

دستور خوشمزه برنج چینی

برنج چینی و دستور پخت این برنج خوشمزه

آیا می خواهید از برخی ضایعات سبزیجات استفاده کنید؟ آیا شما به چیزی غیر معمول از نمک علاقه دارید؟ سپس باید دستور العمل برنج چینی زیر را بررسی کنید.

برنج چینی یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین غذاها در غذاهای شرقی است. منشأ آن آمادگی مهاجران چینی است که در اواخر قرن نوزدهم برای کار در سانفرانسیسکو آمدند. آنها این دستور را ابداع کردند تا از گوشت و سبزیجات مانده استفاده مجدد کنند و با مخلوط کردن آنها با برنج بیشترین بهره را از آنها ببرند.

این غذای محبوب در آشپزخانه بسیاری از کشورها که آن را به عنوان غذای مخصوص خود پذیرفته اند نصب شده است ، بنابراین برخی از مواد محلی در تهیه آن گنجانده شده است ، انواع مختلفی در ایالات متحده وجود دارد.

همچنین می توانید بخوانید: قارچ های پر از سس خامه ای دستور تهیه این دسر خوشمزه

کلاسیک در آشپزی روزمره

برنج چینی که به آن برنج سرخ شده یا برنج سه دلخراش نیز می گویند ، به غذایی خانگی تبدیل شده است که بخشی از آشپزخانه روزانه بسیاری از خانوارها است. این اتفاق می افتد عمدتا به این دلیل که تهیه یک دستور العمل آسان و بسیار ارزان است ، زیرا می توانید از پس مانده های روزهای گذشته استفاده کنید.

موادی که در این آماده سازی استفاده می شود متنوع است. پایه آن برنج است و می توانید فقط سبزیجات یا گوشت ، مرغ یا میگو به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها نیز معمولاً به شکل املت اضافه می شوند.

برنج چینی را می توانید به عنوان کنار یا به عنوان غذای اصلی سرو کنید. هر دو گزینه برای جلب رضایت بیش از دو رستوران بسیار عالی است ، و این یک وعده غذایی ایده آل برای اشتراك است.

پایه: برنج ، سبزیجات ، تخم مرغ و گوشت ها

برای تهیه یک دستور غذای خوشمزه برنج چینی ، اولین چیزی که نیاز دارید برنج سفید پخته شده ، معمولاً دانه بلند است. در حالت ایده آل ، این برنج است که قبلاً تهیه شده است ، اگر از روز قبل باشد ، خیلی بهتر است و در یخچال قرار گرفته است.

علاوه بر برنج ، شما باید سبزیجات و گوشت هایی را که می خواهید به این ماده غذایی اضافه کنید ، انتخاب کنید. معمول ترین آن استفاده از جوانه های پیاز ، هویج ، نخود و لوبیا است. اگر از روز قبل در یخچال مانده باقی مانده باشد ، مانند کدو سبز یا لوبیا سبز ، آنها نیز مورد استقبال قرار می گیرند.

در مورد گوشت ها ، معمولاً مرغ ، گوشت گاو یا گوشت گوسفند است. برای یک نسخه متنوع تر ، استفاده از میگو برای دستیابی به یک تهیه غذای عالی بسیار معمول است.

برنج چینی تقریباً همیشه تخم مرغی است و دارای تکنیک های مختلف است. بهتر است تخم مرغ های خرد شده را در ظرف جداگانه تهیه کنید و آنها را ذخیره کنید تا در آخر با ظرف مخلوط شوند.

سس زنجبیل و سویا

ماده ای که نمی تواند در تهیه یک دستور غذای خوشمزه برنج چینی از آن غافل شود ، زنجبیل است. همراه با سس سویا یا ترش و شیرین ، برای داشتن آن طعم شرقی مشخصه ضروری است.

در صورت امکان ، بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید و قبل از سایر مواد آن را تفت دهید تا با عطر و طعم آن تزریق شود. با این حال ، باید بسیار مراقب باشید زیرا زنجبیل خیلی سریع می سوزد .

اسرار پخت برنج چینی

اسرار پخت برنج چینی

برای تهیه این غذا ، آماده بودن همه مواد ، قبلاً پخته و خرد شده بسیار مهم است. پخت و پز باید سریع و در حداکثر گرما باشد. ایده آل تهیه برنج چینی در ووک است ، اما می توان آن را در یک تابه عمیق نیز انجام داد.

استفاده از نوعی چربی برای تفت دادن هر یک از مواد ضروری است. از گوشت چربی اغلب در رستوران ها استفاده می شود تا طعم بیشتری به آن بدهد. اما اگر می خواهید یک ماده بهداشتی سالم تهیه کنید ، بهتر است از روغن زیتون فوق العاده بکر یا روغن آفتابگردان استفاده کنید.

ووک یا تابه باید حداکثر گرم شود ، چربی یا روغن را اضافه کنید و هر ماده را به طور جداگانه ، 3 تا 4 دقیقه تفت دهید. سبزیجات نباید بیش از حد پخته شوند ، بنابراین زمان کافی خواهد بود تا آنها را در نقطه عالی قرار دهید.

دستور خوشمزه برنج چینی با میگو

عناصر

2 تخم مرغ مخلوط شده (50 گرم).

1 مشت جوانه لوبیا (30 گرم).

زنجبیل تازه ریز خرد شده.

2 یا 3 پیاز ریز خرد شده (60 گرم).

1 ساقه کرفس ریز خرد شده (20 گرم).

2 فنجان برنج سفید قبلاً پخته شده (400 گرم).

1 فلفل سبز را به مربع برش دهید.

1 فنجان میگو پوست کنده (150 گرم).

1/2 فنجان سبزیجات منجمد: هویج ، ذرت و نخود فرنگی.

روغن ، نمک ، فلفل ، سس سویا (به مزه).

پیچیدگی

در یک وک بسیار گرم ، یک چلپ چلوپ روغن اضافه کنید. زنجبیل را به مدت کوتاه تفت دهید و ذخیره کنید.

میگوها را به مدت دو دقیقه یا تا زمانی که تغییر رنگ داده و ذخیره کنند ، تفت دهید.

تمام سبزیجات را به مدت 4 دقیقه تفت دهید.

اضافه کردن سس سویا ، زنجبیل، و برنج است. هم بزنید

میگو و تخم مرغ های خرد شده را اضافه کنید.

مرتب هم بزنید تا همه چیز کاملاً یکپارچه شود و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *