با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

با هفت مواد غذایی که دارای کالر منفی هستند آشنا شوید

با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

اعتقاد بر این است که وقتی آنها را می خوریم حاوی مقدار زیادی فیبر و یا سلولز هستند که بدن برای پردازش آنها به انرژی اضافی نیاز دارد ، به همین دلیل ما بیشتر از آنچه مصرف می کنیم هزینه می کنیم ، اما مطالعات علمی متناقضی در این زمینه وجود دارد.

آیا می دانید برخی مواد خوراکی هنگام تلاش برای کاهش وزن می توانند کمی به شما کمک کنند؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با 7 ماده غذایی حاوی کالری منفی آشنا شوید

کالری منفی؟

هنگامی که ما می خواهیم به از دست دادن وزن مهم است که به ترکیب ورزش روزانه با یک رژیم غذایی سالم ، فراوان در میوه هاو سبزیجات . با این حال ، بیشتر مردم از وجود غذاهایی که هضم آنها کالری بیشتری از میزان کالری مصرفی آنها می سوزاند ، بی

اطلاع هستند. به آنها “غذاهای با کالری منفی” می گویند. اعتقاد بر این است که وقتی آنها را می خوریم حاوی مقدار زیادی فیبر و /یا سلولز هستند که بدن برای پردازش آنها به انرژی اضافی نیاز دارد ، به همین دلیل ما بیشتر از آنچه مصرف می کنیم هزینه می کنیم ، اما مطالعات علمی متناقضی در این زمینه وجود دارد.

اگرچه هنوز ثابت نشده است ، چرا غذاهای کم کالری را در رژیم غذایی خود وارد نمی کنیم و در عین حال به کاهش وزن کمک می کنیم؟

آیا می خواهید بدانید برخی از آنها چیست؟ در ادامه خواهید یافت

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فیبر ، پتاسیم و فولات ، مارچوبه اولین ماده غذایی در لیست ما است.  ساقه ها و قسمت های چوبی آن خوراکی

هستند و از تصفیه ارگانیسم طرفداری می کنند ، در حالی که کالری بسیار کمی (20 کالری در هر 100 گرم) فراهم می کنند. چه

تازه و چه ترشی ، کبابی یا آب پز ، می توانید از مزایای آن بهره ببرید.

یادتان باشد قبل از بلعیدن آنها را به خوبی بشویید.

همچنین می توانید بخوانید: 6 دلیل دلیل خوردن مارچوبه و نحوه پخت آن

بادمجان

بادمجان یکی دیگر از سبزیجات خوشمزه است که وقتی به صورت کبابی یا پوره خورده می شود کالری منفی دارد (25 کالری در هر 100 گرم). مصرف تازه توصیه می شود زیرا به سرعت اکسید می شوند. با این حال ، حاوی 92٪ آب و مقدار زیادی پتاسیم

است. وارد کردن بادمجان در رژیم خود را متوقف نکنید!

گوجه فرنگی

آیا می خواهید با پیری زودرس مبارزه کنید و با چاقی مبارزه کنید؟ سپس تصمیم بگیرید که گوجه فرنگی را در متنوع ترین شکل

خود مصرف کنید: لیکوپن ، ویتامین C و مقدار آب آن ، همراه با کالری کم (19 کالری در هر 100 گرم) این

میوه را هدیه ای برای سلامتی ما می کند. اگر انرژی اضافی نیز برای هضم آن صرف می کنید ، چگونه می

توانید در مقابل وسوسه مصرف آنها مقاومتکنید؟

آناناس

آناناس

همیشه در رژیم های کاهش وزن توصیه می شود ، ملکه میوه ها با 50 کالری خود مقدار زیادی فیبر غذایی ، آب و ویتامین C را به میز ما می آورد. خواهید دید که چگونه خاصیت ادرار آور ، آنتی اکسیدانی و پاک کنندگی آن کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی از خانواده Brasicaceae است و یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در اروپا است. این ماده حاوی ویتامین C فراوان وفیبر محلول است و از هر 100 گرم حدود 34 کالری تأمین می کند ،  به همین دلیل یک کالری منفی محسوب می شود.

هنگام پختن آن ، بهترین گزینه تهیه آب پز است ، زیرا از این طریق این سبزیجات قادر به حفظ تمام مواد مغذی خود است و چربی هایی اضافه نمی کنید که برای خنثی کردن اثرات مفید آن مفید باشد. می توانید آن را با ادویه و آجیل مانند گردو یا کنجد مخلوط کنید.

هویج

هویج چه پخته ، خام و چه به صورت یک دسر خوشمزه ، یکی دیگر از غذاهایی است که حاوی  کالری منفی است . هویج سرشار از بتا کاروتن ، ویتامین E و ویتامین های گروه B برای محافظت از سیستم ایمنی بدن و پوست و همچنین برای بهبود هضم غذا بسیار مفید است. در هر 100 گرم 41 کالری تأمین می کند.

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی ، منشاء آن در دریای مدیترانه می سبزیجات مناسب برای کاهش وزن در نظر گرفته.  آنها 47 کالری در هر 100 گرم تأمین می کنند. همراه با خوشمزه تازه ، یا آب پز و پوشیده از روغن زیتون ، بسیار خوشمزه است ، می توانید آنها را به صورت طبیعی یا کنسرو شده پیدا کنید.

آنها عمدتا حاوی آب هستند و سرشار از اینولین و فیبر هستند. آنها علاوه بر اینکه غذاهای با کالری منفی محسوب می شوند ، حاوی عناصری با خواص مفید برای سلامتی ما مانند سینارین و استرول ها هستند. اولین مورد باعث افزایش ترشح صفرا و کاهش کلسترول می شود ، در حالی که مورد دوم می تواند باعث کاهش جذب چربی در روده شود.

در نتیجه

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از این پس می توانید رژیم خود را نه تنها کالری تأمین شده بلکه انرژی مصرفی هر

وعده را نیز در نظر بگیرید. مطمئناً نتایج خوبی خواهید گرفت!

4 دنبال این می گردید “با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *