با خوردن چه غذاهایی احساس سیری می کنیم ؟

چه غذاهایی اثر سیر کنندگی دارند؟

با خوردن چه غذاهایی احساس سیری می کنیم ؟

اثر سیر کنندگی غذا ارتباط نزدیکی با زمان روز مصرف ما دارد. اگر آنها را در وعده صبحانه بخوریم در طول روز دوام می آورد

چه غذاهایی اثر سیر کنندگی دارند؟ همه ما یک فرمول جادویی می خواهیم که به ما اجازه دهد از آنچه می خوریم راضی باشیم و وزن کم کنیم. اگرچه اعتقاد نداریم که این نوع جادو وجود دارد ، اما غذاهایی وجود دارند که اثر سیر کنندگی دارند و به ما در کنترل گرسنگی کمک می کنند. هرچه مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنیم ، کمتر غذا خواهیم خورد.

چرا یک ماده غذایی می تواند رضایت بیشتری نسبت به غذای دیگر داشته باشد؟

سیری رضایت کامل یک خواسته است . در این حالت این میل ادامه غذا خوردن است. هنگامی که مغز ما سیگنال سیری را دریافت می کند ، دیگر نیازی به غذا ندارد. اگر احساس سیری وجود نداشت ، ما دائماً و بدون محدودیت غذا می خوردیم.

هنگامی شکم از غذا پر می شود ، به غذا کمتر احتیاج داریم . به این ترتیب کالری کمتری مصرف می کنیم ، اگر بخواهیم لاغر شویم یا آنچه را که داریم حفظ کنیم به ما سود می رساند.

یک ماده غذایی به چندین دلیل می تواند رضایت بخش تر از ماده غذایی دیگر باشد و یکی از آنها تأثیر آن بر روی هورمون ها است. غذاهایی وجود دارند که مستقیماً روی هورمون های سیری تأثیر می گذارند. بنابراین اشتها را سرکوب می کنند.

غذاهایی که هنگام خوردن حجم آنها زیاد می شود و غذاهایی که سرشار از فیبر هستند نیز اثر سیر کنندگی دارند . این باعث می شود که زمان هضم طولانی شده و معده با کندی تخلیه شود.

همچنین کسانی که حجم آنها به طور عمده از آب و هوا تشکیل شده است بیش از دیگران پر می شوند. به همین ترتیب ، محصولات فرآوری شده کمتر و آنهایی که محتوای پروتئین بالایی دارند ، هنگام خوردن ، سیر کننده تر می شوند.

دانستن اینکه کدام غذاها اثر سیر کنندگی دارند به ما کمک می کند تا به درستی غذا بخوریم . ما جیره های مناسب مصرف خواهیم کرد که نیازهای تغذیه ای ما را برآورده می کنند و عملکرد بدن را بهبود می بخشند.

این غذاها اثر سیری ایجاد می کنند

با مصرف میوه و  سبزیجات احساس سیری می کنیم

با مصرف میوه و  سبزیجات احساس سیری می کنیم

میوه ها و همچنین سبزیجات به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر ، احساس سیری را افزایش می دهند . آنها کالری زیادی ندارند و با جلب رضایت ما از مصرف غذاهای دیگر با کالری بیشتر جلوگیری می کنند.

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

غذاهایی با قدرت اشباع

تنوع زیاد آن باعث می شود که از خسته شدن ما جلوگیری کرده و مصرف آن به طور مداوم حفظ شود:

از جمله میوه هایی که بیشترین احساس سیری را در ما ایجاد می کند ، سیب است. آنها حاوی فیبر محلول هستند که با رسیدن به معده متورم می شوند و اشتها را کاهش می دهند.

طالبی و توت فرنگی دارای مقدار زیادی آب و کم کالری هستند. این ایده آل است تا به ما احساس سیری بدهد.

و نکته بسیار مهم ، برای احساس سیری بیشتر ، بهتر است میوه های کامل مصرف شود .

ما به سراغ سبزیجات می رویم و جنبه هایی نیز وجود دارد که ارزش شناختن آنها را دارد:

کنگر فرنگی دارای مقادیر قابل توجهی انسولین است ، به همین دلیل باعث تثبیت قند خون و کاهش اشتها می شود.

بادمجان ها نیز در گروه غذاهای سیر کننده قرار می گیرند. آنها کالری کمی ، فیبر زیادی دارند و به راحتی هضم می شوند.

سیب زمینی آب پز یکی از غذاهایی است که محبوبیت بیشتری داشته است. آنها سالم و دارای محتوای غذایی خوبی هستند. علاوه بر این ، آنها دارای فیبر هستند ، که ترجیح روده را ترجیح می دهد و چربی کمی دارند.

با خوردن تخم مرغ نیز احساس سیری می کنیم

ماده غذایی دیگری که اثر سیری ایجاد می کند تخم مرغ است. به دلیل داشتن پروتئین زیاد ، داشتن تخم مرغ برای صبحانه میزان کالری مصرفی در روز را کاهش می دهد.

ثابت شده است که این عادت در کاهش وزن نقش دارد. تخم مرغ نیز به روش پیچیده تری هضم می شود ، بنابراین ترک معده بیشتر طول می کشد.

گزینه دیگری که ما هنگام بررسی اینکه کدام غذاها اثر سیری ایجاد می کنند پیدا کردیم جو دوسر است. کم کالری و سرشار از فیبر ، برای تسکین گرسنگی و سیر کردن ما ایده آل است. صرف صبحانه با بلغور جو دوسر این امکان را برای ما فراهم می کند که کمتر گرسنه به ناهار برسیم .

همچنین می توانید بخوانید: سفیده یا زرده تخم مرغ کدام یک مفید تر است ؟

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه سالاد با تخم مرغ که دوستش دارید

با خوردن سوپ سبزیجات احساس سیری می کنیم

با خوردن سوپ سبزیجات احساس سیری می کنیم

اگرچه منطق می تواند به ما بگوید که مایع بودن گرسنگی زیادی را از بین نمی برد ، اما اینطور نیست. بر اساس تحقیق در مورد اینکه کدام غذاها اثر سیر کنندگی دارند ، سوپ نقش مهمی دارد. سوپ چه غلیظ باشد و چه صاف ، مدت طولانی تری در معده می ماند و باعث احساس سیری می شود.

حبوبات ما را پر می کند ، آنها فیبر برای تنظیم انتقال روده در اختیار ما قرار می دهند و میزان کالری آنها زیاد نیست. لوبیا ، عدس و نخود فرنگی علاوه بر ایجاد احساس سیری ، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار هستند.

همچنین می توانید بخوانید: احساس گرسنگی و ده علتی که باعث گرسنگی مداوم می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *