این هفت غذا را شب نخورید

این هفت غذا را شب نخورید

این هفت غذا را شب نخورید

خوردن این 7 غذا در شب می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد و حتی باعث بازگشت مجدد اسید و سایر مشکلات گوارشی شود.

وعده غذایی عصرانه یکی از اصلی ترین وعده های غذایی روز است. به همین دلیل ایده خوبی نیست که آن را نادیده بگیریم و نه آن را با غذاهای ناسالم جایگزین کنیم. حتی اگر این واقعیت داشته باشد که باید سبک تر از سایر وعده های غذایی باشد ، اما مصرف آن برای بسیاری از فرایندهایی که در هنگام استراحت از بدن حمایت می کنند ، مهم است.

در حقیقت ، مواد مغذی که در آن زمان از روز به دست می آیند ، بر کیفیت خواب ، هضم و انرژی جسمی و روحی روز بعد تأثیر می گذارد.

مشکل این است که بسیاری از مردم نمی دانند چگونه غذاهای صحیح را انتخاب کنند . به همین دلیل ، اضافه بار در بدن وجود دارد که می تواند مشکلات منفی ایجاد کند.

ممکن است قبل از رفتن به رختخواب ، خوردن هر چیزی برای رفع گرسنگی بسیار خوب باشد.در واقع ، آنچه شما می خورید می تواند عواقب متابولیکی و گوارشی مختلفی به همراه داشته باشد.

چگونه از این وضعیت دوری می کنید؟ برای شروع ، بهترین راه این است که بدانید کدام غذاها دارای خصوصیاتی هستند که بهترین گزینه برای خوردن در شب نیستند.

1-ماکارونی

ماکارونی

این بدان معنی نیست که شما باید ماکارونی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به عنوان منبع مهمی از کربوهیدرات ها ، برای زمان های فعال در روز ایده آل است. به عنوان مثال ، مصرف ماکارونی برای ناهار خوب است.

خوردن ماکارونی در عصر می تواند یک احساس سنگین ناراحت کننده را ایجاد کند ای می شود که می تواند مانع استراحت شود. در عین حال ، به دلیل مقدار کالری ، می تواند بر متابولیسم و ​​وزن تأثیر بگذارد.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

2-بستنی

بستنی

خوردن بستنی برای شام یا هوس شبانه دقیقا گزینه مناسبی نیست. این غذا حتی اگرچه رضایت بخش و خوشمزه است ، مملو از چربی های اشباع ، شکر و ترکیبات اضافه شده است که بر وزن و کیفیت خواب تأثیر می گذارد.

مصرف آن در این زمان بر هضم غذا تأثیر می گذارد. نتیجه آن نفخ شکم و تحریک سیستم عصبی است.

این باعث استراحت می شود زیرا باعث تولید مجدد اسید می شود و سطح گلوکز را بالا می برد.

3-پنیر

پنیر

پنیر و البته غذاهای حاوی آن را باید قبل از خواب به هر قیمتی اجتناب کرد. اگرچه مضر نیستند ، اما می توانند باعث سنگینی در معده و مشکلات خواب شوند.

پنیر حاوی تیرامین ، یک اسید آمینه است که می تواند تولید هورمون های تنظیم کننده خواب را کاهش دهد.

چربی های پنیر برای هضم بدن بسیار سنگین است و می تواند یک واکنش التهابی در معده ایجاد کند.

4-چاشنی های تند

ادویه ها و سالس ها دارای طعم هایی هستند که می توانند لمس خاصی به ظروف ارائه دهند. حتی اگر خوردن آنها به طور معمول بد نباشد ، بهتر است از آنها در وعده های غذایی غیر از شام استفاده کنید.

غذاهای پرادویه باعث تحریک غشای مخاطی در معده شده و تمایل به ریفلاکس اسید و گوارش را افزایش می دهد.

خوردن آنها قبل از رفتن به رختخواب تولید می کند مجدد اسید ، سوزش شکم و درد معده می شود.

5-گل کلم

گل کلم

این سبزی ترد یک ماده غذایی سالم و کم کالری است. علی رغم کیفیت بالا ، بهتر است به دلیل برخی از خواص آن که باعث تولید گاز می شود ، آن را در عصرانه مصرف نکنید .

خوردن آن در طول شام و چند ساعت قبل از خواب روند هضم را دشوار می کند. این به دلیل محتوای قابل توجه آن در چربی ها و کالری ها است. در حقیقت ، بهبود سلامت شناختی و عاطفی توصیه می شود .

این ماده غذایی حاوی موادی است که سیستم عصبی را تحریک کرده و مغز را فعال می کند.

دادن انرژی به فرد ، خواب را دشوار می کند و می تواند باعث بروز بی خوابی شود.

6-گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده

گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده

مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده صرف نظر از زمان روز باید محدود باشد . اگرچه این مواد غذایی حاوی مواد مغذی هستند ، اما مقدار بالای آنها چربی اشباع و مواد شیمیایی اضافه شده آنها را به یک انتخاب مناسب برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل نمی کند.

خوردن این نوع مواد غذایی قبل از خواب ، اشتباه بزرگی است. پروتئین های آن هضم را دشوار کرده و می تواند باعث مشکلات خواب شود.

به دلیل داشتن کالری زیاد ، باعث کندی متابولیسم می شود و می تواند باعث چاقی شود.

برای جلوگیری از مشکلات گوارشی و مشکلات استراحت ، بهتر است وعده های غذایی سبک ، کم کالری مصرف کنید. خوردن یک رژیم متعادل و سالم در این ساعت از روز برای سلامتی مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.