اگر خواب کافی نداشته باشید، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

اگر خواب کافی نداشته باشید، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

اگر خواب کافی نداشته باشید ، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

وقتی خواب کافی ندارید ، نه تنها خسته تر هستید ، بلکه سیستم ایمنی بدن شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و می توانید در برابر بیماری های مختلف آسیب پذیرتر باشید

برای دانستن اینکه اگر بدن شما به اندازه کافی نمی خوابد چه اتفاقی برای بدن شما می افتد ، تشخیص اهمیت خواب در بدن ما بسیار ضروری است.

عملکرد اصلی آن تأمین استراحت به بدن و ذهن ، آماده سازی آنها برای هر حالت بیداری جدید است.

ما همچنین باید درک کنیم که خواب به طور مستقیم بر متابولیسم سلول های ما تأثیر می گذارد . کم خوابیدن فقط به معنای کم خوابیدن نیست.

کیفیت خواب را به عنوان مهم به عنوان شماره از ساعت خوابید.

فرد می تواند با 6 ساعت خوابیدن در روز سالم باشد ، همانطور که فرد با 10 ساعت خواب می تواند مرتبا احساس خستگی کند.

بدن شخصی که به طور مناسب استراحت نمی کند ، شبیه دستگاهی است که بدون توقف کار می کند و کار می کند.
نتیجه آن سقوط اجتناب ناپذیری است که بسته به وضعیت سلامتی هر فرد دیر یا زود می تواند رخ دهد.
اختلالات خواب معمولاً با اختلالات مختلف ارگانیک در ارتباط است و توانایی تغییر عملکرد هر اندامی را دارد.

علاوه بر این ، خواب کم می تواند آسیب پذیری در برابر درد را افزایش دهد ، ظرفیت حافظه را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن ما را به شدت ضعیف کند.

چه اتفاقی برای بدن شما می افتد اگر خواب کافی نداشته باشید: خطر آلزایمر
صحبت با زبان های مختلف باعث کاهش سرعت آلزایمر می شود

برای مدت زمان طولانی ، علم احتمال رابطه بین اختلالات خواب و بیماری آلزایمر را در نظر گرفت.

بررسی های اخیر شناسایی افزایش نشانگرهای زیستی مشخصه بیماری در بیمارانی که خواب کافی ندارند ، امکان پذیر بود.

اینها پروتئین های بتا آمیلوئید و تاو هستند که با ایجاد حالت زوال عقل مرتبط هستند.

در مطالعات پیش گفته مشخص شد که شرکت کنندگان با کمتر از 5 ساعت خواب در روز غلظت بیشتری از نشانگرهای زیستی دارند.

این مورد در مورد افرادی که بین 6 تا 8 ساعت می خوابیدند ، اما از خواب قطع و بی کیفیت رنج می بردند نیز صادق بود .

از یک طرف ، تجمع پروتئین های تاو معمولاً گره های عصبی الیافی ایجاد می کند که برای مغز بسیار مخرب هستند.

سطح بالای پروتئین بتا آمیلوئید منجر به تشکیل پلاک های بسیار سمی برای سلول های عصبی مغز می شود.

غلظت هر دو نشانگر بیولوژیکی باعث خستگی بیش از حد می شود ، و تخریب طبیعی مغز ما را تسریع می کند و آسیب پذیرتر می شود.

اگر خستگی کافی نداشته باشید ، به فرسودگی جسمی و روحی بدن آسیب می رسانیم ، خطر ابتلا به آلزایمر را بیشتر می کنیم.

در حال حاضر ، هنوز بحث می شود که علت و پیامد آن چیست.

غلظت پروتئین تاو و بتا آمیلوئید نیز می تواند باعث بی خوابی و اختلالات خواب شود. با این حال ، علم بدون شک ما را از نیاز به حفظ کیفیت خوب خواب روزانه آگاه می کند.

همچنین می توانید بخوانید: دلیل خستگی در طول روز و شش علت آن را در اینجا بخوانید

نکاتی آسان برای داشتن کیفیت بهتر خواب

نکاتی آسان برای داشتن کیفیت بهتر خواب

داشتن کیفیت خوب خواب می تواند از چند طریق سلامتی شما را بهبود بخشد ، به عنوان مثال:

مبارزه و پیری سلول را به تأخیر بیندازید.

از آسیب های جسمی و روانی و همچنین اختلالات عاطفی جلوگیری کنید.

کنترل اشتها را بهبود ببخشید و با اضافه وزن مبارزه کنید.

برای مقابله با احساس خستگی مداوم ، خستگی جسمی ، شناختی و عاطفی را کاهش دهید .

با تأمین انرژی بدن و بهبود وضعیت ، عملکرد بهتر در سطح کار و شخصی را امکان پذیر می کند.

1- سطح استرس روزانه را کاهش دهید

استرس در حال حاضر علت اصلی کمبود خواب و همچنین انواع اختلالات آلی است. پایین آوردن سطح استرس و اضطراب برای داشتن خواب خوب و داشتن کیفیت زندگی بهتر ضروری است.

اگرچه ممکن است توقف استرس غیرممکن به نظر برسد ، اما نگرش های کوچک می توانند همه تفاوت را در روال زندگی ما ایجاد کنند.

در اصل ، ما باید زندگی شخصی را از حرفه جدا کنیم ، به لحظات استراحت و سرگرمی خود احترام بگذاریم .

علاوه بر این ، ما می توانیم به فعالیت هایی کمک کنیم که باعث آرامش می شوند ، مانند یوگا ، پیلاتس یا مراقبه.
ما سعی خواهیم کرد سرگرمی های سالم را حفظ کنیم که به ما امکان می دهد انرژی صرف کنیم و تنش جمع نکنیم.
همچنین آماده سازی روانی برای زمان خواب بسیار ضروری است . باید آرام و آرام باشیم ، در یک محیط مثبت که به ما امکان استراحت می دهد.

برای انجام این کار ضروری است که تعهدات روزمره را کنار بگذارید ، تلفن همراه خود را کنار بگذارید ، دم بکشید و سعی کنید آرام نفس بکشید.

توصیه می کنیم حتما بخوانید: افسانه هایی درباره استرس که باید آنها را کنار بگذاریم

2- یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

یک رژیم غذایی نامتعادل ، که به مشکلات گوارشی متعاقب آن اضافه می شود ، کیفیت خواب ما را بسیار مختل می کند . علاوه بر این ، سیستم ایمنی بدن ما را به شدت ضعیف می کند ، و باعث ظهور بیماری های مختلف می شود.

توصیه می شود برای تسهیل هضم غذا و جلوگیری از احساس “سنگینی معده” ، شام های سبک ، با کربوهیدرات کمتری را ترجیح دهید .

همچنین حفظ رژیم متعادل در طول روز بسیار مهم است.

3- فعالیت بدنی را به طور منظم تمرین کنید

تمرین منظم تمرینات بدنی فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روانی ما دارد . این علاوه بر بهبود عزت نفس ، به کنترل وزن و تنظیم ریتم قلبی تنفسی نیز کمک می کند.

با یک پیاده روی ساده و روزانه 30-45 دقیقه ای می توانید از آنچه در بدن شما اتفاق می افتد در صورت عدم خواب کافی جلوگیری کنید.

علاوه بر این ، عملکرد فیزیکی و شناختی شما را در طول روز کاری نیز بهبود می بخشد .

همچنین می توانید بخوانید: هفت دلیل برای اینکه چرا باید ورزش کنید

2 دنبال این می گردید “اگر خواب کافی نداشته باشید، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.