اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

پروتئین ها منبع عالی مواد مغذی برای رژیم غذایی ما هستند. بهترین راه برای مصرف آنها صبحانه است.

بدن شما در صبح ، هورمون هایی که غذا را به انرژی تبدیل می کنند و باعث بازسازی توده عضلانی می شوند ، غالب هستند. این بدان دلیل است که در این زمان از روز بدن ما توسط کورتیزول کنترل می شود ، این ماده ای است که وظیفه تبدیل پروتئین ها به انرژی را دارد.

با توجه به این روند ، پروتئین های مصرف شده در این زمان از روز به راحتی  به توده و انرژی عضلات تبدیل می شوند . علاوه بر این ، این به حفظ مداوم سطح گلوکز در بسیاری از ساعت ها کمک می کند.

خوردن پروتئین این یک روش باورنکردنی برای حفظ توده عضلانی و  بهبود تمرکز ذهنی شماست  که برای کار یا ساعات مطالعه مناسب است. همچنین پرهیز از احساس گرسنگی بعد از ساعتها و افزایش درجه حرارت بدن بسیار مهم است.

بعلاوه پروتئین ها  به ما این امکان را می دهند تا متابولیسم خود را خیلی بیشتر از شب هنگام که خورده می شود تسریع کنیم . این امر باعث می شود تا بقیه روز نیز از ذخیره بیشتر چربی ها جلوگیری شود.

همچنین می توانید بخوانید: سالم ترین تغذیه ها برای صبحانه که می توانید بخورید

عملکرد پروتئین ها

به لطف پروتئین هایی که در هنگام صبحانه می خوریم ، سطح قند خون خود را با ثبات تر نگه می داریم و این باعث می شود که آن غلظت ذهنی حفظ شود.

علاوه بر این ، ما حافظه و ظرفیت استدلال خود را افزایش می دهیم .

با در دسترس بودن کافی گلوکز ، مغز برای به دست آوردن آن از منبع دیگری نیازی به فعال کردن سیستمهای اضطراری نخواهد داشت و می تواند خود را کاملاً به عملکردهای فکری خود اختصاص دهد.

اهمیت پروتئین ها در صبحانه بیشتر می شود ، زیرا آنها مستقیماً در تولید آدرنالین و دوپامین مغز عمل می کنند . این به ما امکان می دهد پیشرفتی در ظرفیت استدلال  و مهارتهای یادگیری خود ایجاد کنیم.

صبحانه های غنی از پروتئین

یکی دیگر از مزایای داشتن یک صبحانه پر از پروتئین مناسب این است که باعث کاهش وزن می شود. به این ترتیب ، ما می توانیم تمام غذاهایی را که برای داشتن انرژی و برای کنترل گرسنگی لازم است ، در رژیم خود قرار دهیم.

علاوه بر این ، یک صبحانه پر از پروتئین به شما کمک می کند تا از مواد مغذی لازم برای بالا بردن   سطح سروتونین و کنترل هوس کربوهیدرات استفاده کنید که این امر به یک رژیم غذایی سالم منجر می شود و باعث کاهش وزن می شود.

با شتاب سوخت و ساز بدن خود را و کنترل گرسنگی و اعتیاد، شما که نیاز به “میان وعده” جلوگیری در روز.

نمونه هایی از صبحانه سرشار از پروتئین

بیایید نگاهی به برخی از صبحانه ها با محتوای پروتئین بالایی بیندازیم . T راه خود را، شما می توانید از تمام عواقب خوبی از مصرف این مواد مغذی در آغاز روز بهره مند شوند.

ماست

ماست

ماست یک فرآورده های لبنی است که همچنین منبع عالی پروتئین در وعده صبحانه برای شروع روز است.

به علاوه ، مقدار خوبی کلسیم و ویتامین D را نیز فراهم می کند.

املت تخم مرغ

املت تخم مرغ

تخم مرغ یک گزینه بسیار خوشمزه است که سرشار از پروتئین و عاری از کربوهیدرات است. آنها منبع عالی پروتئین هستند.

برخی افراد نگران کلسترول موجود در تخم مرغ هستند. با این حال ، این کلسترول در واقع به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود و برای سلامتی مفید است. مگر اینکه روزانه 10 عدد تخم بخورید ، فراتر از میزان توصیه شده از چربیهای اشباع دشوار است .

بنابراین تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای شامل پروتئین در وعده صبحانه شما است. این همان چیزی است که باعث می شود آنها در بسیاری از کشورها ستاره صبحانه شوند.

همچنین می توانید بخوانید: ده تغییر ساده که باعث می شود وعده های غذایی شما سالم تر شود

9 دنبال این می گردید “اهمیت خوردن پروتئین را در صبحانه خود بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.