انواع چای و تفاوت چای دم کرده و چای گیاهی چیست ؟

انواع چای و تفاوت چای دم کرده و چای گیاهی چیست ؟

انواع چای و تفاوت چای دم کرده و چای گیاهی چیست ؟

نوشیدنی های گیاهی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. اگرچه آنها روزانه مصرف می شوند ، اما برخی از افراد نمی دانند که تفاوت بین روند آماده سازی آنها چیست. ما در مورد انواع چای بیشتر به شما می گوییم.

انواع چای و تفاوت چای دم کرده و چای گیاهی چیست ؟

وقتی نوبت به نوشیدنی های گیاهی می رسد ، تصور اینکه چای ، دم کرده و چای گیاهی یکسان است بسیار معمول است. با این حال ، اگرچه روند آماده سازی آنها بسیار مشابه است ، اما برخی از ویژگی های خاص وجود دارد که یکی را از دیگری متمایز می کند.

از دوران باستان از گیاهان برای طعم دادن به غذاها و بهبود علائم برخی از شرایط خفیف بهداشتی استفاده می شده است. با این حال ، برای استفاده از خواص آن ، هر آماده سازی متفاوت است. آیا علاقه مند هستید که در مورد انواع چای بیشتر بدانید؟

چای چیست؟
چای نوشیدنی است که فقط از طریق دم کرده برگ های گیاه چای ، معروف به Camellia Sinensis به دست می آید . این یک درختچه کوچک است که از جنوب چین و جنوب شرقی آسیا می آید ، اگرچه امروزه در مناطق مختلف جهان رشد می کند.

چای با داشتن چهار نوع قرمز ، سبز ، سفید و سیاه مشخص می شود. اگرچه از یک گیاه می آیند ، اما هر حساب شامل خواص و فواید مختلف است. بعد ، ما در مورد هر یک از آنها بیشتر می گوییم.

چای قرمز
چای قرمز فقط در دوران باستان و فقط توسط اشراف چینی مصرف می شد. این از تخمیر برگهای چای سبز درست می شود. سپس ، برای مدت زمان حداقل 2 سال و حتی بیش از 50 در بشکه های بلوط ذخیره می شود.

طبق تحقیقی که در مولکولی نوروبیولوژی منتشر شد ، مشخص شد که چای قرمز ، که به آن چای Pu-erh نیز می گویند ، دارای چندین مزیت بیولوژیکی است ، مانند کاهش چربی خون ، کاهش وزن ، از بین بردن رادیکال های آزاد

چای سبز

چای سبز
چای سبز محبوب ترین نوع موجود است. برخلاف چای سیاه ، در طول فرآیند تحت هیچ اکسیداسیون قرار نمی گیرد ، زیرا برگ ها را تازه جمع می کنند ، می غلتانند و خرد می کنند تا بعداً خشک شوند.

همانطور که در یک مطالعه منتشر شده در Nutrients پیشنهاد شده است ، اثرات سلامتی زیادی به این نوشیدنی نسبت داده می شود ، که اثر محافظتی آن را در برابر بیماری های قلبی عروقی و تخریب عصبی برجسته می کند. با این حال ، هنوز شواهد روشنی در مورد دوز بهینه برای دستیابی به این مزایا وجود ندارد.

چای سبز به دلیل غلظت ترکیبات آنتی اکسیدانی خودنمایی می کند. تحقیقات نشان می دهد که به جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کند.
چای سفید
این چای حداقل فرآوری شده از این چهار چای است ، زیرا اجازه می دهد برگ های آن پژمرده شده و سپس در برابر اشعه خورشید خشک شود. ظاهراً این دلیل مزایای سلامتی آن است.

در رابطه با این ، یک نشریه Food and Function نشان می دهد که پتانسیل آنتی اکسیدانی آن می تواند به جلوگیری از بیماری های تحلیل برنده و بیماری های مرتبط با پیری زودرس کمک کند.

چای سیاه

چای سیاه
چای سیاه با داشتن طعم قوی تر و مقدار بیشتری کافئین نسبت به بقیه مشخص می شود. این گیاه اغلب با گیاهان دیگر مانند Earl Grey ، English Breakfast یا chai مخلوط می شود تا طعم های مختلفی به مواد غذایی اضافه شود.

در مورد خواص آن ، یک بررسی منتشر شده در مجله تغذیه اظهار داشت که ، به لطف فعالیت آنتی اکسیدانی آن ، می تواند به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو از رادیکال های آزاد در DNA کمک کند. با این حال ، شواهد بیشتری در این زمینه لازم است.

از سوی دیگر ، در انتشار مجله بین المللی علوم بهداشتی ، به عنوان پتانسیل کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن نسبت داده شده است. علاوه بر این ، پیشنهاد می شود که مصرف آن به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی عروقی کمک می کند.

دم کردن چیست؟

دم کردن چیست؟
نتیجه افزودن برگها و گلهای گیاه در آب بسیار گرم است ، اما نه در نقطه جوش. دلیل این امر این است که دمای بالا می تواند باعث از بین رفتن برخی خواص شود ، خصوصاً اگر از قسمتهای ظریف مانند گل استفاده شود.

در مرحله بعد ، چند دقیقه استراحت داده می شود تا اصول فعال گیاه آزاد شده و صاف شود. همچنین ، می توانید مواد را از ابتدا قرار دهید ، آنها را در حالی که آب در حال گرم شدن است هم بزنید و قبل از شروع به جوش آمدن ، حرارت را خاموش کنید.

چای گیاهی چیست؟

چای گیاهی چیست؟
روند تهیه این نوشیدنی مشابه فرآیند دم کردن است. تفاوت آن در این واقعیت است که دمنوش های گیاهی از ترکیب گیاهان یا ادویه جات درست می شوند که حداقل برای 15 دقیقه در آب جوشانده می شوند . این باعث می شود طعم آن شدیدتر شود.

برای تهیه آن می توان از میوه های کم آب ، گل ، برگ ، ریشه ، توت و دانه های گیاهان خوراکی استفاده کرد. از جمله گیاهان پرمصرف می توان به بابونه ، اسطوخودوس ، نعناع فلفلی و سکنجبین اشاره کرد. اینها علاوه بر ایجاد عطر و طعم دلپذیر ، مزایای سلامتی زیادی نیز دارند.

چای گیاهی چیست؟
در تیسانه ، گیاهان حدود 15 دقیقه جوشانده می شوند. بنابراین ، عطر و طعم شدیدتر است.

بنابراین تفاوت بین چای ، دم کرده و چای گیاهی چیست؟

با توجه به موارد فوق ، باید بگوییم که تفاوت بین چای ، دم کرده و چای گیاهی در روش پردازش و ساخت آنهاست. این ، به طور کلی ، خاصیت دارویی و ارگانولپتیک آن را تعیین می کند.

در هر صورت ، آنها نوشیدنی هایی هستند که می توانند به بهبود سلامتی کمک کنند ، به ویژه هنگامی که در متن یک رژیم غذایی متعادل و سالم گنجانده شوند . به هر حال قبل از مصرف منظم توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید. نباید نادیده گرفت که در برخی موارد منع مصرف دارند.

همچنین می توانید بخوانید: پنج اسموتی همراه با موز و توت فرنگی برای صبحانه

5 دنبال این می گردید “انواع چای و تفاوت چای دم کرده و چای گیاهی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *