انتخاب میز ناهار خوری و شش نکته که نباید فراموش شود

انتخاب میز ناهار خوری و شش نکته که نباید فراموش شود

انتخاب میز ناهار خوری و شش نکته که نباید فراموش شود

میز غذاخوری یکی از مهمترین مبلمان در خانه است. ما به شما نشان می دهیم که اصول اساسی کدام یک هستند که باید برای چنین انتخاب مهمی رعایت کنید.

همچنین می توانید بخوانید: هفت اشتباه در طراحی اتاق های کوچک

انتخاب میز ناهار خوری و شش نکته که نباید فراموش شود

انتخاب میز ناهار خوری موضوعی است که نباید به راحتی آن را پذیرفت . برای مدت طولانی ، مبلمان محل ملاقات با عزیزان شما برای چشیدن غذاهای خوشمزه ، شام های کریسمس و حتی میان وعده ها و حکایات مشترک است.

بدون شک اتاق ناهارخوری یکی از مرتبط ترین فضاهای خانه است ، بنابراین امروز گزینه های مختلفی را در بازار پیدا خواهید کرد. با این حال مراقب باشید! هرچقدر به نظرتان زیبا می رسد ، باید اطمینان حاصل کنید که متناسب با نیازهای شماست. ما با 6 قانون اساسی به شما کمک می کنیم.

1- فضای اتاق غذاخوری را اندازه بگیرید
این ساده ترین راهی است که باید برای انتخاب میز ناهار خوری خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید ابعاد و طرح را به طور دقیق انتخاب کنید.

تمام اشیا و سایر مبلمان مجاور اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید. در این موارد دقت لازم است.

برای اطمینان از تحرک خوب توصیه می شود که حداقل 1 متر از لبه میز بر خلاف همه جهات فاصله داشته باشد. با انتخاب میز افسانه ای که به دلیل ابعاد آن شما را مجبور به انجام مانورهایی برای عملکرد آن می کند ، سردردهای خود را نجات دهید.

2- مناسب ترین راه را انتخاب کنید
اشکال خاصی از میز با فضای موجود هماهنگی بهتری دارند. بنابراین ، قوانین اساسی که برخی طراحان داخلی توسط آنها هدایت می شوند ، به شرح زیر است:

میزهای مربع و گرد برای فضاهای مربعی ایده آل است ، نه در اتاق های مستطیل ، زیرا احساس باریک بودن را ایجاد می کند.
میزهای مستطیلی یا بیضی شکل در فضاهای کشیده یا مستطیلی بسیار هماهنگ هستند . در اتاقهای مربع چنین نیست. اینها معمولاً برای غذاخوری ها ناراحت کننده نیستند.
اتاق ناهار خوری مدرن
انتخاب میز ناهار خوری مهم است. شما باید متر مربع فضا و شکل را در نظر بگیرید.
3- مواد را در نظر بگیرید
سبک و سلیقه بسیار شخصی است. با این حال ، باید برخی از عواملی را که باعث ایجاد تغییر در عمر مفید میز ناهار خوری شما می شوند ، در نظر بگیرید. آیا در خانه فرزند دارید؟ پارچه ضد آب گزینه خوبی است .

اگر همه چیز به دور میز شما می چرخد ​​، مواد با دوام را انتخاب کنید. چوب جامد و شیشه های ضخیم به خوبی در برابر خراش و سایر حوادث مقاومت می کنند . یک گزینه مناسب دیگر یک میز با یک سرامیک است. آنها مد هستند و ثابت شده اند که با دوام هستند.

4- پایه نیز مهم است
باور کنید یا نکنید ، پایه به راحتی هنگام نشستن روی میز تأثیر می گذارد. اگر می خواهید چند نفر را به صورت یکجا بنشینید ، پایه پایه را انتخاب کنید. فضای مناسبی را برای قرار دادن پای شما فراهم می کند . به همین ترتیب ، این نوع اتاق غذاخوری به شما کمک می کند تا در صورت کوچک بودن خانه ، فضا را آزاد کنید .

5- صندلی ها را کنار نگذارید
بخاطر داشته باشید که صندلی ها معمولاً اولین وسیله ای هستند که روی میز آسیب می بینند. بنابراین خرید مدل هایی که جایگزینی آنها دشوار نیست ، ایده خوبی است .

ترکیبی از صندلی ها در اتاق ناهار خوری رایج شده است ، به عنوان مثال نیمکت های کشیده یا صندلی هایی با سرپوش. اگر فرزند دارید ، پارچه های تیره را انتخاب کنید زیرا لکه ها زیبایی فضا را از بین می برند.

6. به دنبال انتخاب رنگ بی انتها بروید
طول اتاق ناهار خوری شما نیز با رنگی که انتخاب می کنید متصل خواهد شد. مراقب باشید که تن ها با تغییرات دکوراسیون آینده کار کنند . خاکستری ، قهوه ای ، سیاه و سفید کلاسیک هایی هستند که می توانند با اکثر پالت ها به خوبی کار کنند.

مزایا و معایب میزهای ناهار خوری بسته به شکل آن

مزایا و معایب میزهای ناهار خوری بسته به شکل آن
مزایا و معایب میزهای ناهار خوری بسته به شکل آن

دو سبک محبوب جدول گرد و مربع هستند ، با این حال اشکالاتی دارند که در برخی موارد سازش ناپذیر هستند. درباره آن بیشتر بیاموزید.

مزایای داشتن میز ناهار خوری گرد
نبود گوشه در اتاق های ناهار خوری گرد باعث استقبال بیشتر آنها می شود ، تا حدی که گفتگوها را زنده و دلگرم می کند. شکل آن دیدن بین غذاخوری ها را آسان می کند .

معمولاً این سبک از اتاق های غذاخوری فقط یک پایه دارند که از مشکلات پایه های میز و کمبود گوشه های سطح جلوگیری می کند. آنها ممکن است خطر تصادفات را کاهش دهند .

معایب انتخاب میز ناهار خوری گرد
آنها در یک فضای مستطیل یا باریک میزهای گرد را از هماهنگی خارج می کنند ، زیرا فضای اتاق را محکم تر می کنند و امکان حرکت را کاهش می دهند. اگر می خواهید آن را به دیوار بچسبانید تا جایی برای ترافیک ایجاد کند ، در عوض باید موقعیت خود را از دست دهید . و این باعث زیبایی او نمی شود.

قطر آن باید گسترده باشد اگر به دنبال نشستن همزمان چند نفر هستید. این به معنای داشتن یک میز بسیار بزرگ برای فضای موجود شما است. شکل آن همچنین افزودن صندلی های دیگر یا اتصال میز دیگری به آنها را غیرممکن می کند.

مزایای داشتن یک میز ناهار خوری مربع شکل
یک اتاق ناهار خوری مربع شکل در خانه ای به سبک مینیمالیستی عالی به نظر می رسد. اگر شیشه ای ضخیم به سطح آن اضافه کنید ، ظرافت بیشتری پیدا می کند. این سبک از میز امکان بازی با فضا را به شما می دهد. بدون نگرانی می توانید آن را به دیوار یا گوشه ای بچسبانید.

همچنین ، اگر تعداد میهمانان بیش از حد معمول باشد ، فقط باید جدول دیگری از همان سبک را ضمیمه کنید تا طولانی شود. بنابراین همه آنها یکصدا در شام مشترک هستند.

معایب انتخاب میز ناهار خوری مربع شکل
بدون آسیب رساندن به موارد فوق ، ابعاد میزهای مربع مربعی تا حدودی کوچک است ، زیرا آنها برای فضاهای مربعی در خانه ها یا آپارتمان ها در نظر گرفته شده اند. از طرف دیگر گوشه های آن برای کودکان ناخوشایند می شود.

به همین ترتیب ، اگر میهمانان غیر منتظره ای وجود داشته باشند و مجبور به استفاده از صندلی شوند ، هر کسی که باید در گوشه ای بنشیند تا حدودی ناراحت کننده خواهد بود.

میز ناهار خوری مستطیل شکل.
میزهای مربع و گرد اهداف خاصی را دنبال می کنند ، اما مستطیل ها همه کاره ترین هستند.
مزایای اتاق های ناهار خوری مستطیل شکل
اگر فضای کافی دارید ، یک غذاخوری مستطیل شکل 6 یا 8 نفره را امتحان کنید. آنها گزینه خوبی برای کسانی هستند که معمولاً میهمانان زیادی می پذیرند .

بدون شک آنها با در اختیار داشتن چند صندلی تعداد صندلی ها را افزایش می دهند. این بدون آسیب رساندن به راحتی دیگران است.

معایب میز مستطیلی
میزهای مستطیلی معمولاً بسیار بزرگ هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند ، بنابراین در هر خانه ای ظاهر خوبی ندارند. گنجاندن آنها می تواند احساس تنگی و ناراحتی ایجاد کند.

نحوه انتخاب میز ناهار خوری ایده آل
یک اتاق ناهار خوری اگر ابعاد و طرحی متناسب با فضای مورد نظر داشته باشد می تواند دکوراسیون منزل را مرتفع کند. فقط یک انتخاب منطقی می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

قوانین یکسانی برای همه خانه ها اعمال نمی شود. سعی کنید خود را با رعایت برخی اصول اساسی هدایت کنید. یکی از آنها در نظر گرفتن فضایی است که در اختیار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *