اشتباه رایج در آشپزی 10 اشتباه که از آن بی اطلاع هستید

اشتباه رایج در آشپزی 10 اشتباه که از آن بی اطلاع هستید

اشتباه رایج در آشپزی 10 اشتباه که از آن بی اطلاع هستید

اگرچه بدیهی به نظر می رسد ، اما شستن دستها قبل از شروع پختن ضروری است. همچنین شستن غذا برای از بین بردن میکروب ها خصوصاً در مورد میوه ها و سبزیجات مهم است

همه افراد در آشپزی با دقت ، چاشنی مناسب و با کیفیت در غذاهای خود مهارت ندارند. بسیار معمول است که هنگام پخت و پز اشتباهاتی انجام می دهید که بر طعم ، شکل و کیفیت غذا تأثیر می گذارد و باعث می شود ظروف مطابق انتظار شما متناسب نباشند و گاهی اوقات بر سلامتی تأثیر می گذارند.

یادگیری شناسایی عیب ها در تهیه غذا بسیار مهم است تا روش هایی برای رفع آنها پیدا کنید خیلی افراد هستند که از اشتباه رایج در آشپزی بی اطلاع هست .

با توجه دقیق ، صبوری و عملی بودن هر بار که کار آشپزی را انجام می دهیم ، این اشتباهات را از بین می بریم و دستور العمل ها بهتر و بهتر آماده می شوند. آیا می خواهید از رایج ترین اشتباهات هنگام آشپزی مطلع شوید؟

در ادامه مطلب ما شما رو با اشتباه رایج در آشپزی 10 اشتباه که از آن بی اطلاع هستید آشنا می کنیم

خواندن دستور العمل کامل

پخت و پز با دستور العمل ایده آل برای تهیه یک غذای خوشمزه با نتایج رضایت بخش است. بارها در اشتیاق به پخت و پز ، ما از مراحل مهم تهیه غذا چشم پوشی می کنیم و در آخر آن به خوبی پخته نمی شود.

مهم است که دستور العمل را از قبل بخوانید و هر یک از دستورالعمل های نامه را دنبال کنید تا ظرف مطابق انتظار باشد. به این ترتیب ما از شگفتی های ناخوشایند در روند تولید آن جلوگیری خواهیم کرد .

مقدار مواد تشکیل دهنده را اندازه گیری کنید

دستور العمل ها همیشه اقدامات آماده شده ای برای تهیه غذا دارند . این اقدامات می توانند با توجه به مقدار غذایی که می خواهید تهیه کنید متفاوت باشد ، اما همیشه یک روش دقیق برای تهیه آنها وجود دارد. دستور العمل ها به طور کلی برای چهار نفر طراحی شده اند.

مردم عادت ندارند که یک ماده تشکیل دهنده متر در خانه داشته باشند و تقریباً همیشه با هر یک از آنها به محاسبه می پردازند. ارتکاب این اشتباه بسیار رایج است و تقریباً همیشه پیامدهایی دارد.

شما باید از تغییر مقدار هر یک از مواد تشکیل دهنده خودداری کرده و توصیه های دستور العمل را دنبال کنید.

مواد را جایگزین کنید

بعضی اوقات همه مواد لازم برای تهیه دستورالعمل را نداریم و تصمیم می گیریم مواد دیگر را جایگزین آنها کنیم. این خطا بسیار مکرر است زیرا طبق سنت ما فکر می کنیم که یک ماده مشابه با ماده دیگر است.

با این حال ، این جایگزینی تقریباً همیشه طعم غذا را تغییر می دهد و حتی در صورت مخلوط شدن با سایر مواد می تواند واکنش بدی نشان دهد.

سرخ کردن چندین غذا به طور همزمان

استفاده از هر مکانی که ماهی تابه برای سرخ کردن غذا در نظر می گیرد بسیار معمول است . باید بدانید که به این ترتیب غذای شما بیشتر طول می کشد تا سرخ شود و در نهایت خام باشد. توصیه می شود مواد غذایی را به مقدار کم اضافه کنید تا هر یک از آنها پخت مناسب داشته باشند.

از محصولات بی کیفیت استفاده نکنید

محصولات ما برای پخت و پز بازی نقش بسیار مهمی استفاده که آن را به دست آوردن نتایج با آماده سازی مواد غذایی است.

سبزیجات تازه

سبزیجات تازه

در بازار شما می توانید محصولات را در بسیاری از پیشنهادات پیدا کنید ، اما همیشه ارزان ترین راحت ترین نیست. باید سعی کنید از محصولات با کیفیت خوب استفاده کنید تا نتایج دلپذیر و مزه بهتری داشته باشید.

همچنین می توانید بخوانید: چگونه یک پیتزا سالاد خوشمزه تهیه کنیم ؟

در آشپزخانه ، زمان متحد بزرگی برای دادن نتایج خوب یا از بین بردن تمام مقدمات است. بسیار مهم است که آشپزی با دقت و زمان کنترل شده انجام شود تا نتایج مطابق انتظار حاصل شود. اکثر دستور العمل ها مشخص می کند که چه مدت زمان پخت باید طول بکشد و پیروی از این نشانه ایده خوبی است.

علاوه بر این ، طبق یک مطالعه ، پخت و پز می تواند باعث تغییر در محتوای ویتامین شود ، اما به نوع سبزیجات و روش پخت بستگی دارد.

شستن دستها ، اشتباهات پخت و پز

برای بهداشت و سلامتی ، هرکسی که قصد دارد غذا را اداره کند ، باید دست خود را از قبل بشوید . همه ما می دانیم که دستها انواع میکروب ها را در خود جای داده اند ، زیرا با این کار با بیشتر چیزها تماس می گیریم.

قبل از شروع هرگونه آماده سازی ، شستشوی خوب با آب و صابون مهم است. به این ترتیب از تأثیر میکروب ها بر غذا و سلامتی جلوگیری خواهیم کرد.

مقدار نمک

زمان افزودن نمک معمولاً یکی از پیچیده ترین موارد هنگام تهیه وعده های غذایی است. نمک زیاد یا کم معمولاً رایج ترین مشکل در آشپزخانه است. برای این ، ایده آل این است که دستورالعمل های موجود در دستورالعمل را دنبال کنید و به مقدار کم اضافه کنید تا زمانی که نکته دقیق را بدست آورید.

قبل از استفاده از مواد غذا شستشو کنید

این خطا معمولاً در بعضی از محصولات بیشتر از محصولات دیگر است. باید در نظر گرفته شود که محصولات موجود در بازار در معرض مجموعه ای از میکروب ها و عواملی هستند که می توانند باعث تجزیه و آسیب های دیگر شوند.

شستن غذاها ، به ویژه میوه ها و سبزیجات ، به پاک کردن آنها کمک می کند تا قبل از آوردن آنها به میز ، از شر عوامل مضر خلاص شوند.

با این حال ، طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، شستن طیور ، ، گوشت بره یا گوشت گوساله خام توصیه می شود .

باکتری موجود در آب گوشت و مرغ خام می تواند به سایر مواد غذایی ، ظروف و سطوح سرایت کند. ما این را آلودگی متقابل می نامیم. تخم مرغ را نیز نباید شست.

این نکات را یادداشت کنید تا طعم و مزه غذاهای شما تماشایی باشد.

همچنین می توانید بخوانید: طرز تهیه ماهی کباب شده با سس برنایز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *