از بین بردن لکه های خون از لباس های سفید با چند ترفند

از بین بردن لکه های خون از لباس های سفید با چند ترفند

از بین بردن لکه های خون از لباس های سفید با چند ترفند

اگر بینی شما خونریزی کرده یا به خود آسیب زده اید ، احتمال آسیب دیدن لباس بسیار زیاد است. بالاتر از همه ، البته ، اگر آن لباس سفید است. ما به شما می گوییم که چگونه لکه های خون تازه و خشک را از بین ببرید.

لکه های خون در مورد شستن لباس ها یک چالش است . در واقع ، عملا همه یک تی شرت ، ژاکت یا لباس دیگری دارند که به دلیل لکه ای که به آن آسیب رسانده است ، دیگر استفاده از آن را متوقف کرده اند. بنابراین ، ما برخی از تکنیک ها را برای از بین بردن لکه های خون از لباس سفید پیشنهاد می کنیم.

اول از همه ، لازم به توضیح است که در اینجا ما معجزه نمی کنیم. لکه های خونی وجود دارد که به محض آغشتن پارچه ها ، از بین بردن آنها بسیار دشوار است. بهترین حالت ، در همه موارد ، تلاش برای انجام آن زمانی است که هنوز تازه است.

اگر این امکان وجود نداشت ، بنابراین می توانید از برخی نکات زیر برای پاک کردن لکه های خون از لباس سفید استفاده کنید.

ترفندهایی برای از بین بردن لکه های خون از لباس های سفید

این که آیا می توانید یک ملحفه ، پیراهن یا پیراهن ذخیره کنید ، این توصیه ها کمک بزرگی می کند. یادداشت بردارید و آنها را مفید نگه دارید: شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است مورد نیاز باشد.

همچنین می توانید بخوانید: چهار روش برای پاک کردن روغن از روی لباس

1- برای لکه های تازه

آب سرد

اگر بعد از تماس خون با پارچه درست باشد ، می توانید با استفاده از آب سرد آن را نجات دهید. به هیچ وجه از آب گرم استفاده نکنید . این فقط باعث می شود که خون بیش از حد اشباع شود.

از طرف دیگر ، اگر لکه ای روی موردی ایجاد شده است که نمی توانید آن را حرکت دهید ، مانند تشک ، توصیه می شود از پارچه ای مرطوب با آب سرد استفاده کنید. یک روش خوب ، مخلوط کردن آب یخ در یک لیوان و استفاده از آن روی لکه قبل از پاک کردن است.

صابون و نمک

صابون و نمک

دو عنصر دیگر خانه وجود دارد که می تواند برای از بین بردن لکه های خون روی لباس سفید هنگامی که تازه رخ داده است: صابون و نمک.

روش استفاده از صابون کاملاً ساده است : لباس لکه را در آب سرد خیس کنید و مقدار زیادی از محصول را مستقیماً روی لکه بمالید. لباس را با کف دستان خود رو به رو بمالید تا کف شود. سپس ، فرآیند را هر چند بار که لازم است بشویید و تکرار کنید.

از طرف دیگر ، برای استفاده از نمک: لباس را زیر یک جریان آب سرد بگذارید. سپس آن را به داخل مالش دهید تا جایی که ممکن است پاشش خون از بین برود.

سپس آب را با نمک مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود و آن را مستقیماً روی لکه بمالید. اثر دهیدراته شدن نمک ، ذرات خون را از بافت ها پاک می کند. در آخر ، با آب سرد فراوان بشویید و اگر لباس اجازه می دهد ، آن را برای شستشوی عادی در ماشین لباسشویی قرار دهید.

2- برای لکه های خشک

از طرف دیگر ، اگر باید لکه خونی را که قبلاً خشک شده است از بین ببرید ، روشهایی که می توانید استفاده کنید به شرح زیر است:

خمیر دندان

خمیر دندان

خمیر دندان یکی از وسایل خانه است که می تواند برای از بین بردن لکه های خون از لباس سفید استفاده شود. چگونه از آن استفاده کنیم؟

آسان است: ابتدا آن را مستقیماً روی پاشنده خون بمالید . سپس بگذارید کاملا خشک شود و آن را با آب سرد بشویید. به عنوان آخرین مرحله ، شروع به شستن دوباره آن با آب سرد و شوینده ای که همیشه استفاده می کنید ، کنید.

بسیاری استفاده از این محصول را برای از بین بردن این لکه ها توصیه می کنند. این توصیه بر اساس چیست؟ اساساً ، در عملکرد آنزیم های موجود در آن ، که بر روی مواد آلی مانند گوشت و خون تأثیر می گذارد. در واقع ، محصولات تمیز کننده ای وجود دارد که آنها را نیز شامل می شود.

روی پارچه های مقاوم ، این محصول می تواند بسیار موثر باشد. البته برای پارچه های ظریف توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است برای آنها بسیار مضر باشد.

برای استفاده از آن ، قسمت لکه دار را در یک کاسه آب سرد قرار دهید. سپس یک قاشق غذاخوری از نرم کننده گوشت را مستقیماً به لکه اضافه کنید و بگذارید حداقل 24 ساعت کار کند. می توانید خمیر را هر از گاهی در لکه ماساژ دهید. در آخر ، لباس را مثل همیشه بشویید .

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، از بین بردن لکه های خون از لباس سفید یک کار واقعا دشوار است . با این حال ، این نکات می تواند مشکل شما را حل کند ، خصوصاً اگر سریع اقدام کنید. شما چیزی برای از دست دادن ندارید ، پس بروید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *