احساس گرسنگی و ده علتی که باعث گرسنگی مداوم می شود

احساس گرسنگی و ده علتی که باعث گرسنگی مداوم می شود

احساس گرسنگی و ده علتی که باعث گرسنگی مداوم می شود

احساس گرسنگی احساس “معده خالی” است ، دلایل آن می تواند چندین دلیل باشد. در این مقاله علل را توضیح می دهیم. توجه کنید

آیا تمایل دائمی به خوردن غذا دارید یا مغز شما بیش از حد به غذا فکر می کند؟ توجه کنید زیرا اینها علل ایجاد کننده این احساس گرسنگی دائمی آزار دهنده است.

آنها ممکن است شما را متعجب کنند. با این حال ، مهمترین چیز این است که آنها به شما کمک می کنند گرسنگی را بدون رنج و تعادل حفظ کنید.

1- تشنه باشید

تشنه باشید

اگر اخیراً زیاد غذا خورده اید و دوباره گرسنه اید ، ممکن است اینگونه نباشد. به این فکر کنید که آخرین باری که آب نوشیدید کی بود ؟ یک لیوان بنوشید و کمی صبر کنید. احساس گرسنگی کاهش می یابد و معلوم می شود که شما تشنه بودید.

پایان دادن به این احساس به آسانی عادت به نوشیدن منظم آب است. بهترین گزینه برای عادت دادن بدن به مصرف مقدار زیادی آب نوشیدن از صبح و همیشه نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است.

2- غذاهای کالری خالی

شکر باعث گرسنگی بیشتر می شود قند شخصیت اصلی است زیرا در طول روز کالری خالی زیادی دریافت خواهید کرد. میان وعده های شیرین ، حتی در مقادیر کم ، فقط باعث تحریک اشتهای ما می شوند بدون اینکه به بدن غذای سالم و مقوی بدهند.

نکته اصلی این است که سعی کنید تعداد کربوهیدرات های سریع و قندها را کاهش دهید. ما باید در خوردن غذاهای سالم شرط بندی کنیم.

همچنین می توانید بخوانید: با هفت مواد غذایی که دارای کالری منفی هستند آشنا شوید

3- خوب نخوابیدن

خوب نخوابیدن

خوب نخوابیدن باعث بیدار شدن و نیاز به غذا خوردن می شود . با این حال ، اگر 7 یا 8 ساعت آرام بخوابید ، این اتفاق نمی افتد.

به همین ترتیب ، این مطالعه انجام شده توسط دانشگاه واشنگتن تایید می کند که بین بی خوابی و افزایش وزن رابطه وجود دارد ، اگرچه دلیل این روند هنوز ناشناخته است.

همچنین می توانید بخوانید: اگر خواب کافی نداشته باشید، چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

4- استرس

استرس احساس گرسنگی را افزایش می دهد

همه ما وقتی با استرس روبرو می شویم به دو نوع رفتار پاسخ می دهیم. افرادی که نمی توانند چیزی بخورند و کسانی که بیشتر می خورند ، فقط به این دلیل که مضطرب هستند. این در این مطالعه که توسط همان دانشگاه در پاراگراف قبلی انجام شده است بیان شده است.

اگر شما از کسانی هستید که در زمان استرس و اضطراب بیشتر غذا می خورید ، باید به خاطر داشته باشید که استرس دلیل بر خوردن غذای ناسالم نیست. بهتر است فعالیتی را انجام دهید.

با دوستان خود تماس بگیرید ، ورزش کنید ، کتاب بخوانید و … هر چیزی که به شما اجازه می دهد توجه خود را منحرف کرده و به غذا فکر نکنید .

5- تنقلات

از طرف دیگر ، اگر با دوستانتان بیرون می روید ، وعده های غذایی سبک و میان وعده های سالم را انتخاب کنید. شما تفاوت را متوجه خواهید شد.

6- کمبود پروتئین

کمبود پروتئین باعث گرسنگی شما می شود

ضروری است که ، برای جلوگیری از پرخوری ، پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این می تواند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، حبوبات ، آجیل ، آووکادو ، دانه ها و … باشد.

و این است که ، علاوه بر تأمین انرژی برای شما ، احساس سیری ایجاد می کنند . با این حال ، از سبزیجات و میوه ها و همچنین پروتئین استفاده کنید.

7- عدم وجود چربی های سالم

همه چربی های موجود در غذاها یکسان نیستند. به عنوان مثال ، فست فود ، غذاهای سرخ شده ، غذاهای چرب ، غذاهای دودی و آرد دارای چربی های ناسالم هستند. این چربی های اشباع باعث چاقی شما می شود.

با این حال ، چربی های سالم باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند. این نوع چربی ها در روغن زیتون ، ماهی آزاد ، گردو و میوه های خشک ، آووکادو ، دانه های آفتابگردان وجود دارد.

8- رعایت نکردن برنامه در وعده های غذایی

رعایت نکردن برنامه در وعده های غذایی باعث گرسنگی بیشتر می شود

هر پنج وعده غذایی را در روز بخورید : صبحانه ، ناهار ، شام و دو میان وعده در این میان. هیچ کدام از اینها را از دست ندهید. و اگر گزینه ای دارید ، همیشه آنها را همزمان و یا با یک فاصله زمانی مشابه انجام دهید.

این مطالعه که توسط دانشگاه فلوریدا انجام شده است اظهار داشت که کودکانی که صبح ها صبحانه می خورند نسبت به افرادی که این چاقی ها را ندارند ، خطر اضافه وزن کمتری دارند.

به همین ترتیب ، توصیه نمی شود بیش از مقدار خود باشید. در وعده های غذایی با فواصل کم و بیش منظم شرط بندی کنید.

9- مدام به غذا فکر نکنید

روند رو به رشد تماشای تصاویر غذا از طریق شبکه های اجتماعی باعث می شود دائماً درباره آن فکر کنیم. این یک چیز وسوسه انگیز است اما می تواند به ما آسیب برساند.

شما همیشه به اینستاگرام متصل هستید و دنبال این هستید که امشب یا مهمانی بعدی چه چیزهایی بپزید. در پایان ، نتیجه این خواهد شد که می خواهید دوباره غذا بخورید.

10- عجله نکنید

عجله نکنید

سریع غذا خوردن باعث گرسنگی شما می شود

آرام غذا خوردن برای اینکه بتوانید در زمان مناسب احساس رضایت کنید ضروری است. و این این است که سریع غذا خوردن به این معنی است که بدن ما وقت لازم برای جذب چیزی را ندارد و بعداً در نتیجه درخواست غذای بیشتر می شود.

یک روش خوب برای این کار جویدن خیلی آهسته تر و تقسیم غذای خود به قطعات کوچک است . مغز تا رسیدن سیگنال به اشباع شده به زمان خاصی نیاز دارد ، بنابراین باید اجازه دهید آن زمان بگذرد.

اگر در زمان کمتری خیلی سریع غذا بخورید کالری بیشتری مصرف خواهید کرد. همچنین ، شاید بسیاری از آنها حتی نیازی به آنها نداشته باشید. با این حال ، مغز شما هنوز پیام سیری را که باید دریافت کند و بدن شما آن را ارسال می کند ، دریافت نکرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.