آیا مصرف گردو از قلب ما محافظت می کند؟

آیا گردو از قلب ما محافظت می کند؟

آیا گردو از قلب ما محافظت می کند؟

روغن های گیاهی مسئول محافظت از قلب هستند. دلیل این امر این است که این عنصر مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است ، اما همچنین حاوی عناصر دیگری مانند اسید لینولئیک و اسید آلفا-لینولئیک (اسیدهای امگا 3) است.

آجیل مانند همه میوه های خشک بسیار مقوی و برای سلامتی ما مفید است. غذاهای طبیعی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند.

علاوه بر این ، آنچه در مورد گردو اتفاق می افتد این است که آنها یک غذای فوق العاده محسوب می شوند ، زیرا دارای خواص غذایی فوق العاده ای هستند. شما در مورد عملکرد محافظتی مهم آن روی قلب و سیستم گردش خون می شنوید ، اما آیا واقعا گردو می تواند این کار را انجام دهد؟

در مرحله بعدی ، ما خواص گردو را برای سلامتی ما به طور کلی ، و به ویژه برای سیستم قلبی عروقی ، متابولیسم ، سیستم ایمنی بدن و ظرفیت شناختی ، تجزیه و تحلیل می کنیم .

همچنین می توانید بخوانید: گردو و 10 خاصیت باورنکردنی آن

خواص تغذیه ای گردو

خواص تغذیه ای گردو

روغن های گیاهی مسئول محافظت از قلب هستند. دلیل این امر این است که این عنصر مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است ، اما همچنین حاوی عناصر دیگری مانند اسید لینولئیک و اسید آلفا-لینولئیک ( اسیدهای امگا 3 ) است.

همه آنها به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کنند ، به خصوص LDL- کلسترول ( کلسترول “بد”). بنابراین ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا آنژین سینه را کاهش می دهد. همچنین ، از تشکیل ترومبوس و لخته جلوگیری می کند.

اگر به همه اینها توانایی کاهش فشار خون را به لطف سهم مواد معدنی اضافه کنیم و سطح قند خون را در پارامترهای طبیعی کاهش و تثبیت کنیم ، ما گردو را به یک مکمل ایده آل برای قلب خود تبدیل می کنیم .

این با مطالعه اخیر هاروارد نشان داده شد . در آن ، بیان شد که ترکیب گردو در رژیم غذایی باعث بهبود مشخصات چربی در خون می شود بدون اینکه بر وزن بدن یا فشار خون تأثیر منفی بگذارد.

صرف نظر از این ، مهم است که به خاطر داشته باشید که در هر صورت ، گردو یک مکمل خوب در رژیم غذایی است که می تواند به مبارزه و جلوگیری از این مشکلات کمک کند ، اما هرگز نمی تواند به طور مستقیم بیماری های جدی را درمان کند. به همین دلیل ، در هر صورت انجام معاینات منظم با پزشک و نظارت بر هرگونه بیماری قلبی احتمالی با کمک پزشک مهم است.

البته همانطور که اشاره کردیم ، مصرف منظم آجیل می تواند کمک کند.

گردو از چه ساخته شده است؟

گردو حاوی موارد زیر است:

ویتامین E ، با قدرت آنتی اکسیدان و ضد پیری بالا

پتاسیم : ماده معدنی است که برای رشد عضلات ، تولید پروتئین و بهبود فعالیت الکتریکی قلب استفاده می شود

اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه مانند امگا 3 که از سیستم قلبی عروقی پشتیبانی می کند

منیزیم ، یک عنصر اساسی برای تقویت متابولیسم است

فیبر : به کاهش شاخص گلیسمی و ترشح روده کمک می کند

ویتامین های گروه B : که از سیستم عصبی پشتیبانی می کنند و روحیه را احیا می کنند

فسفر : ایده آل برای تقویت استخوان ها و حافظه

آهن : از کم خونی جلوگیری کرده و عملکرد بدن را بهبود می بخشد

روی : برای تحریک سیستم ایمنی بدن و تقویت فعالیت جنسی در مردان

سایر خواص گردو

می توانید با خوردن روزانه مقدار کمی از مزایای گردو بهره مند شوید . 20 تا 50 گرم ممکن است بسته به قد ، ساختار و جنس کافی باشد. به عنوان مثال ، آنها جایگزین مناسبی برای سایر غذاهای فوق العاده فرآوری شده هستند که معمولاً بین وعده های غذایی برای کاهش گرسنگی مصرف می شوند.

همانطور که قبلا توضیح دادیم ، گردو حاوی چربی های سالم است که انرژی اضافی را بدون عوارض جانبی تأمین می کند.

به این ترتیب ، گردو به لطف امگا 3 به کاهش کلسترول کمک می کند و همچنین از پیری جلوگیری می کند. این موضوع با مطالعه انجام شده توسط مجله تغذیه نشان داده شد .

محتوای آن در تریپتوفان و ویتامین B6 نه تنها به مبارزه و جلوگیری از افسردگی خفیف کمک می کند ، همانطور که در مطالعه اخیر دانشگاه کالیفرنیا نشان داده شده است ، همچنین به خواب رفتن شما کمک می کند.

در آخر ، توانایی پر شدن سریعتر آن را برجسته می کند. بنابراین آنها به کنترل احساس گرسنگی بین وعده های غذایی بسیار بهتر از سایر محصولات فرآوری شده کمک می کنند.

همچنین می توانید بخوانید: مصرف چقدر آجیل در روز مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *