آیا مصرف بیش از حد شکلات باعث چاقی می شود ؟

آیا مصرف بیش از حد شکلات باعث چاقی می شود ؟

آیا مصرف بیش از حد شکلات باعث چاقی می شود ؟

آیا می دانید شکلات تلخ می تواند مزایای خاصی برای بدن داشته باشد؟ بیایید با هم در این مقاله بدانیم و به این سوال پاسخ دهیم

آیا شما از کسانی هستید که از ترس افزایش وزن ، مصرف شکلات را متوقف کرده اند؟ اگرچه درباره این ماده غذایی بسیار گفته شده است ، اما حقیقت این است که تا زمانی که در حد متوسط ​​مصرف شود ، می تواند فوایدی به همراه داشته باشد. امروز می خواهیم روشن کنیم که آیا خوردن شکلات در واقع چاق کننده است یا خیر.

برای شروع باید تأکید کنیم که این ماده غذایی با خواص جالب غذایی و آنتی اکسیدانی است. به عنوان برجسته توسط یک مطالعه منتشر شده در آنتی اکسیدان ها و Redox و سیگنالینگ،  الکترونیکی یک منبع جالب از فنول، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر چربی ها.

شکلات از چه چیزی ساخته می شود؟

طبق بنیاد تغذیه اسپانیا ، مواد اصلی تشکیل دهنده شکلات چربی و قندها هستند. به همین دلیل ، آنها مصرف متوسط ​​و گاه به گاه را توصیه می کنند. علاوه بر این ، مواد معدنی مانند منیزیم ، آهن ، فسفر و پتاسیم ، علاوه بر کلسیم در انواع آن با شیر ، فراهم می کند. همچنین حاوی فلاونوئیدها با عملکرد آنتی اکسیدانی ، به ویژه کاتچین است.

شکلات از مخلوط توده کاکائو (ماده جامد) و کره کاکائو (چربی) ، هر دو از دانه های کاکائو و شکر بدست می آید . از این محصولات ، که به میزان کم و بیش استفاده می شوند ، و با ترکیب محصولات دیگری مانند شیر ، آجیل یا میوه های طبیعی ، انواع مختلف شکلات ساخته می شود.

همچنین می توانید بخوانید: هر آنچه که شما باید در مورد شکلات باید بدانید

بهترین روش مصرف آن

شکلات تلخ را انتخاب کنید ، زیرا شکلاتی است که بیشترین مقدار پلی فنل را دارد ، بیشتر از شیر یا شکلات سفید.

به دنبال شکلاتی باشید که حداقل دارای 70٪ کاکائو و قند و شیر اضافه شده کمتر باشد ، زیرا اینها از خلوص آنها می کاهد.

شکلات را می توان به اشکال مختلف ارائه کرد: قرص ، پودر ، به عنوان یک نوشیدنی ، گرم ، ذوب شده ، به عنوان پوششی برای غذاهای دیگر ، به عنوان موس ، به عنوان پایه ای برای دسرها و کیک ها و غیره. در تمام اشکال آن ، همیشه در برابر چشمان ما مقاومت ناپذیر به نظر می رسد و برای کام ما خوشمزه است.

ضد افسردگی خواهد بود

یک مطالعه منتشر شده در Nutrition Review 8 مطالعه مختلف را که به ارتباط بین خلق و خو و شکلات اشاره داشتند ، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. نتیجه گیری به شرح زیر بود:

با دارا بودن فنیل اتیل آمین ، شکلات می تواند بر روی مغز اثر بگذارد و باعث ایجاد سرخوشی و بهزیستی عاطفی شود. به همین دلیل ، بسیاری از مردم می گویند که هنگام خوردن شکلات احساس بهتری دارند و در بین مردم به عنوان ضد افسردگی شناخته می شود.

این به بهبود حافظه کمک می کند

این به بهبود حافظه کمک می کند

آنها از طریق Frontiers in Nutrition اشاره کرده اند که مصرف شکلات تلخ می تواند به بهبود حافظه در میان مدت و بلند مدت کمک کند. این به دلیل وجود فلاونوئیدها با فعالیت آنتی اکسیدانی است.

آنتی اکسیدان ها با مبارزه با رادیکال های آزاد و به تأخیر انداختن یا جلوگیری از زوال عقل پیر و آلزایمر عمل می کنند. با این حال ، مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

این باعث پیری زودرس می شود

در حال حاضر ، کشف شده است که آنتی اکسیدان ها با کاهش استرس اکسیداتیو و به تأخیر انداختن علائم پیری زودرس عمل می کنند. بخاطر داشته باشید که شکلات تلخ یا سیاه حاوی غلظت بیشتری از آنتی اکسیدان ها نسبت به انواع دیگر آن است.

این باعث کاهش استرس و التهاب می شود

در سال 2018 ، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف شکلات تلخ با حداقل 70٪ کاکائو می تواند تأثیرات مثبتی بر میزان استرس و التهاب داشته باشد.

آیا شکلات واقعاً باعث چاقی شما می شود؟

همیشه گفته شده و این اعتقاد رایج است که شکلات باعث چاقی شما می شود. درست است که ، با داشتن مقادیر زیادی قند به طور معمول ، شکلات یکی از غذاهایی است که بیشترین کالری را دارد و بنابراین اگر ما آن را به طور متوسط ​​مصرف نکنیم ، می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود .

با این حال ، شکلات که در حالت خالص و در حد متوسط ​​مصرف شود ، شما را چاق نمی کند . نکته اصلی در انتخاب انواع با قند کمتر و مصرف گاه به گاه و متوسط ​​آن است. تا زمانی که سو abuseاستفاده نکنیم ، می توانیم شکلات تلخ را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

به یاد داشته باشید که رژیم غذایی ما باید حاوی غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و غلات و همچنین پروتئین های با کیفیت باشد. بعلاوه ، ترجیح داده می شود آن را صبح یا ظهر بخورید ، تا بدن ما در طول روز وقت داشته باشد تا انرژی مورد نیاز خود را بسوزاند.

انواع مختلف شکلات

بهترین نوع شکلات تیره یا تلخ است (حداقل باید 70٪ کاکائو داشته باشد) زیرا قند کمتری دارد و غلظت آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

سرانجام ، یک واقعیت عجیب : مطالعه منتشر شده در سال 2012 در مجله پزشکی نیوانگلند به این نتیجه رسید که کشورهایی که در آنها شکلات بیشتری مصرف می شود ، کشورهایی هستند که بیشترین جایزه نوبل را دریافت کرده اند.

حالا که می دانید شکلات چاق نمی کند ، به شرطی که مصرف آن را کنترل کنیم ، یک فنجان شکلات داغ یا یک شکلات خوشمزه نوش جان کنیم و این لذت کوچک را به خود بدهیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.