آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

آیا درست است که زیاد سر را بشویید موهایتان می ریزد؟

آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

همه ما شنیده ایم که می گوید شستن بیش از حد مو های سر باعث ریش می شود . آیا این درست است یا افسانه است؟ علم توضیحی در مورد این مورد دارد و ما در این مقاله در مورد آن به شما خواهیم گفت.

این احتمال وجود دارد که ، در بعضی موارد ، کسی را شنیده ایم که می گوید: “شستن بیش از خد موهای سر باعث ریش آن می شود ” حتی متوجه شدیم که با مشتی مو در دست از دوش بیرون آمده ایم ، گویی بدون هیچ گونه توضیحی در خطر سقوط ناگهانی هستیم.

متخصصان پوست از موضوع آگاه هستند و علاوه بر این ، از حمایت علمی کافی برای پاسخگویی به شرایط برخوردار هستند. آنها چندین پرسش برای این علائم ادعایی دریافت می کنند و در مورد آن تحقیق کرده اند تا راه حلی پیدا کنند.

حقیقت این است که این عقیده که اگر زیاد شست وشو می دهید ، افسانه است. حتی می معکوس به دوش برای جلوگیری از ترس از گرفتن پوست کنده شود. شستشوی  مو های سر برای شادابی آن ضروری است.

به طور متوسط ​​هر روز انسان 80 تا 100 تار موی خود را از دست می دهد. این سقوط به عنوان بخشی از روند طبیعی مو انتظار و منطقی است. اما به دلیل رطوبت هنگام حمام ، این ریزش مو بیشتر مشهود است ، خصوصاً اگر فرد موهای بلندی داشته باشد.

جمع شدن آنها ، همه با هم در یک مکان ، باعث ترس می شود. با این حال ، با تشدید این پدیده روبرو نیستیم. ما فقط آنچه اتفاق می افتد را ثبت می کنیم و بدون اینکه اغراق آمیز باشد ، اغراق آمیز به نظر می رسد. همان مقدار همچنان مثل همیشه کاهش می یابد. احتمالاً همان روز قبل است که اگر غسل نمی کردیم.

همچنین می توانید بخوانید: هشت عادت بد که بر سلامت مو تاثیر دارند

فازهای مو

فازهای مو

مو در چرخه زندگی خود یک سری مراحل را طی می کند. این مراحل با سقوط آن به اوج خود می رسند تا مرحله دیگری ایجاد شود . سفر با رشد آغاز می شود ، با یک ثبات یا انتقال ادامه می یابد و در نهایت وارد دوره ای می شود که به عنوان تلوژن شناخته می شود.

اگر زیاد بشویید ، موهایتان به خاطر خود نمی ریزد ، اما همزمان موهای تلوژن زیادی می ریزید. به هر حال آن موها می ریزند. اما بیایید مراحل را بررسی کنیم:

آناژن مو: مرحله اول رشد است. فولیکول مو فعال است و باعث می شود که مو به رشد در اندازه، حدود 0.3 میلی متر در روز. این یک فاز طولانی است که می تواند سالها به طول انجامد. همچنین زمانی است که مو در اثر آسیب پذیری بیشترین میزان متابولیسم را دارد.

فاز کاتاژن: دوره انتقال یا ثبات کوتاه است ، تقریباً دو هفته. موها برای جلوگیری از تولید مثل سلول از رشد خارج می شوند. فولیکول مو کوچک شده و دچار یک سری تغییراتی می شود که آن را برای آن مو غیرقابل انکار می کند. دیگر رشدی وجود نخواهد داشت.

تلوژن: دوره نهایی از مو حدود سه ماه طول می کشد. این مویی است که دیگر رشد نمی کند و در حال سقوط است. دیگر نشاط ندارد. از این گروه 100 موی روزانه که از دست می دهیم می آیند.

شستشوی مکرر باعث ریزش مو نمی شود ، این بخشی از یک روند طبیعی است.

چند بار باید موهای خود را بشویید؟

ما قبلاً می دانیم که اگر زیاد بشویید موهایتان نمی ریزد. حالا چند بار باید آن را بشویید؟ آیا انجام هر روز اشکالی ندارد؟ آیا استراحت یک روز در میان لازم است تا استرس ایجاد نکند؟

به طور کلی متخصصان پوست معتقدند که در صورت لزوم به دلیل کثیفی یا تجمع سبوم باید موها شسته شوند . این یک قاعده کلی نیست ، اما یک شستشو با برداشت انباشت خاک مطابقت دارد .

این افسانه که بسیاری از آنها مرتباً موهای خود را نمی شویند ، نادرست است. برعکس ، با انجام این کار آنها از تولید روغن در پوست سر طرفداری می کنند ، که واقعاً می تواند بر فولیکول مو تأثیر بگذارد. در موهای بلند و کسانی که سبوم اضافی تولید می کنند ، جایی برای بهداشت کافی نیست. اگر شستشوی روزانه لازم است ، باید تمرین شود.

آسیب شناسی هایی که از بهداشت نامناسب پوست سر ناشی می شود قابل اغماض نیستند. تولید چربی در ناحیه دارای مو از نظر هورمونی تنظیم می شود و در زنان تغییرات محسوسی در رابطه با چرخه قاعدگی مشاهده می شود .

سبوره شدید منجر به نشست میکروارگانیسم های بیماریزا می شود که تعادل مو را تغییر می دهد. در موارد خاص می توانیم از عفونت هایی با علائمی مانند آلوپسی ، ریزش مو به دلیل شستن نشدن ، طرفداری کنیم.

پوست سر

شستن موهای خود برای هر بار که با آلودگی متوجه آن شدید ضروری است. در صورت چرب شدن مو می تواند نیاز را افزایش دهد.

چگونه موهای خود را به درستی بشوییم؟

دانستن اینکه این یک افسانه است که اگر موهای زیادی شسته اید ، تمرکز روی نحوه شستشوی صحیح راحت است ، زیرا علاوه بر انجام آن در شرایطی که پوست سر به آن احتیاج دارد ، باید قوانین خاصی را نیز برای بهبود اثربخشی انجام دهید. از شستشو

در وهله اول آب باید ولرم باشد. استفاده از شامپو مفید است ، به شرطی که از نظر پوستی آزمایش شده باشد و بدون مقدار بیش از حد ، به مقدار توصیه شده استفاده شود. مقادیر کم برای توزیع در سراسر پوست سر کافی است.

شستشوی مو های سر نیز ضروری است. هنگام بیرون آمدن از دوش نباید هیچ موادی از محصول در مو وجود داشته باشد. قبل از بیرون رفتن ، می توانید یک جت آب سرد را ترجیح دهید ، که باعث انقباض عروقی رگ های کوچک نزدیک پیاز مو می شود.

اگر زیاد بشویید ، موهایتان نمی ریزد

در پایان ، این یک افسانه است که اگر زیاد بشویید موهایتان می ریزد . ریزش مو به دوره تلوژن همان زمان پاسخ می دهد و به دلیل بهداشت روزانه این مرحله افزایش نمی یابد.

متخصصان پوست توصیه می کنند هر زمان که لازم باشد ، بدون اجازه تجمع روغن یا سبوم ، موهای خود را بشویید. شما باید این کار را با آب گرم ، مقدار کمتری از شامپو و وارد کردن ضربه نهایی آب سرد به فولیکول مو انجام دهید.

4 دنبال این می گردید “آیا شستن بیش از حد مو های سر باعث ریزش مو می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *