آیا ذرت بو داده برای سلامتی شما مفید است؟

آیا ذرت بو داده برای شما مفید است؟

آیا ذرت بو داده برای شما مفید است؟

پاپ کورن خانگی از آنهایی که می توانیم آنها را به صورت آماده در سوپرمارکت خریداری کنیم ، سالم تر است ، زیرا تمایل دارند که مقدار زیادی نمک یا در صورت کاراملی بودن شکر ، محتوای بیشتری از آنها باشد.

بسیاری از ما کسانی هستیم که ذرت بو داده مصرف می کنیم. چه هنگام رفتن به سینما ، چه تماشای فیلم در خانه ، معمولاً این دانه های ذرت خوشمزه را می خوریم. اما چه چیزی در ذرت بو داده است؟

طبق بنیاد تغذیه اسپانیا ، ذرت دانه ای با فیبر زیاد و منبع خوبی از اسید فولیک ، ویتامین C و نیاسین (ویتامین B3) است.

ذرت بو داده تازه ساخته شده از هسته ذرت ارگانیک برای بسیاری از نسل ها به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه محبوب بوده است. با این حال ، نسخه مایکروویو ممکن است آنطور که فکر می کنیم سالم نباشد.

سهولت ، سهولت تهیه و رایحه خوش رنگ سه دلیل برای تهیه ذرت بو داده مایکروویو است. با این وجود ، سه دلیل وجود دارد که بهتر است انتخاب پاپ کورن خانگی و تعدیل مصرف مایکروویو باشد :

1- طعم دهنده کره

مطالعات مختلف نشان می دهد که طعم دهنده کره مورد استفاده در ذرت بو داده مایکروویو می تواند باعث بیماری شود. دیاستیل افزودنی است که در پاپ کورن مایکروویو استفاده می شود و به محصول طعم و عطر می بخشد.

کسانی هستند که معتقدند این ماده به سلولهای عصبی آسیب می رساند . در حقیقت ، همانطور که موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) اشاره کرده است ، در مواردی که بیش از حد در معرض این افزودنی قرار بگیرند ، می تواند مسمومیت عصبی جدی داشته باشد ، برای مثال در مورد افرادی که در کارخانه های ذرت بو داده کار می کنند .

از طرف خود ، انجمن شیمی آمریکا با اشاره به اینکه این طعم دهنده می تواند اثرات مضر بر پروتئین مغز مرتبط با آلزایمر ایجاد کند ، خطر این بیماری را افزایش می دهد.

شایان ذکر است که تحقیقات روی حیوانات یا افراد شاغل در معرض دیاستیل به صورت روزانه انجام شده است و نه بر روی افرادی که گهگاه ذرت بو داده مایکروویو مصرف می کنند.

در واقع ، WebMD مقاله ای را در سال 2008 منتشر كرد كه در آن اشاره شده است كه غلظت این ماده در ذرت بو داده مایكروویو كم است و بنابراین ، نباید بر سلامت مصرف كنندگان تأثیر بگذارد.

2- پوشش نچسب کیسه ها

PFOA یک پوشش شیمیایی مصنوعی اعمال شده به کیسه های ذرت بو داده مایکروویو است . کاربرد آن از ایجاد تعامل با مایعات یا چربی ها جلوگیری می کند و باعث ایجاد یک سطح نچسب روی پوشش کیسه ها می شود.

این جزء است در ارتباط با افزایش خطر چاقی، سرطان، دیابت، و اثرات منفی بر تیروئید است.

با این حال ، از امروز داده ها 100٪ قطعی نیستند . به همین دلیل ، برای اثبات شواهد نوع A در این زمینه ، به آزمایشات انسانی بیشتری نیاز است.

3- روغنهای هیدروژنه

بیشتر ذرت بو داده مایکروویو با نوعی روغن تغییر یافته ، به طور معمول روغن نارگیل یا روغن سویا تهیه می شود. همانطور که در مقاله ای در مجله علوم و صنایع غذایی اشاره شده است ، این روغن ها چربی های معروف ترانس هستند که خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، آلرژی و چاقی را افزایش می دهند .

جایگزین چیست؟

جایگزین طبیعی برای ذرت بو داده مایکروویو، البته، هستند ذرت بو داده ذرت خانگی. در حقیقت ، تهیه آنها به طرز شگفت انگیزی آسان است.

دستور پاپ کورن خانگی به شرح زیر است:

دو قاشق غذاخوری روغن یا کره را در قابلمه بزرگی روی حرارت متوسط ​​گرم کنید.

سپس 1/2 فنجان هسته ذرت ارگانیک اضافه کنید.

همه چیز را در روغن مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید.

ذرت در کمتر از یک دقیقه شروع به ظهور می کند. پس از متوقف شدن صدا ، کار شما تمام می شود.

برای پایان دادن به ، نمک دریا یا هر طعم دهنده طبیعی دیگر مانند فلفل دلمه ای ، شیرین یا مخلوط ادویه را بپاشید.

بهترین ذرت بو داده خانگی است

بهترین ذرت بو داده خانگی است

برای نتیجه گیری ، ما می خواهیم تأکید کنیم که خطرات ذکر شده در این مقاله تأیید نتایج کاملاً قاطع تحقیقات علمی را ندارند. بنابراین؟ ایمنی بهتر از تأسف: ما به شما توصیه می کنیم میزان مصرف پاپ کورن مایکروویو را کاهش دهید و در صورت امکان ، پاپ کورن خانگی را تهیه کنید.

از طرف دیگر ، ما می خواهیم نیاز به ترکیب یک رژیم متنوع و متعادل با تمرینات بدنی به طور منظم را به یاد بیاوریم. از این طریق می توانیم سلامت را بهبود بخشیم و خطر ابتلا به بیماری های پیچیده را در میان مدت و بلند مدت کاهش دهیم.

همچنین می توانید بخوانید: فواید خوردن موز در روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *